برنامه ریزی یک عملکرد مدیریتی اساسی است که به شما کمک می کند تجارت خود را توسعه داده و یک مزیت رقابتی ایجاد کنید. تعیین اهداف بخشی از روند برنامه ریزی است - توسعه اهداف عملکردی عددی و کیفی برای شرکت شما. پس از تعیین اهداف ، صاحب مشاغل کوچک برنامه هایی را طراحی می کند ، مجموعه ای از مراحل استفاده از منابع انسانی و مالی شرکت برای دستیابی به اهداف است. اهداف می توانند به عنوان مقصد سفر کسب و کار شما در نظر گرفته شوند - نحوه تعریف موفقیت شما. برنامه ها را می توان به یک نقشه راه تشبیه کرد تا شما را به آنجا برساند.

ایجاد اهداف
دستیابی به اهدافی که تعیین کرده اید باید دشوار باشد اما به وضوح قابل دستیابی است. دستیابی به آنها نیاز به بهترین تلاش همه اعضای تیم شما دارد. آنها را با دید واقع بینانه از توانایی های کارمندان و فضای فعلی - اقتصادی و رقابتی - که شرکت شما در آن فعالیت می کند ، تنظیم کنید. همچنین به یاد داشته باشید که عملکرد شرکت شما در گذشته چگونه بوده است. اگر درآمد شما هرگز بیش از 20 درصد در سال رشد نکرده باشد ، تعیین هدف دو برابر شدن فروش در سال آینده احتمالاً واقعی نیست مگر اینکه تغییرات اساسی در عملکرد شرکت خود ایجاد کرده باشید ، مانند اضافه کردن یک خط تولید جدید. اعضای تیم خود را در روند تعیین اهداف مشارکت دهید. به احتمال زیاد آنها با اهداف تهاجمی که در تعیین آنها مشارکت دارند موافق هستند.

 

مقاله پیشنهادی: روش های تعیین هدف در زندگی

اهداف در زندگی

 

مزایای اهداف
اهداف کارکنان شما را به هدف بالا و گسترش توانایی هایشان تحریک می کند. تعیین اهداف باعث ایجاد فرهنگ شرکت می شود که هرگز از عملکرد گذشته راضی نباشید اما در عوض همیشه سعی کنید عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته باشید. داشتن اهداف به شما کمک می کند تیم منسجم تری بسازید. همه افراد در طول سال اهداف را در ذهن دارند و برای دستیابی به آنها با هم همکاری می کنند. رسیدن به اهداف به اعضای سازمان احساس موفقیت و افتخار مشترک در کارشان می دهد.

ایجاد برنامه ها
روند برنامه ریزی با تصور آینده شرکت شما شروع می شود ، از جمله اینکه شما می خواهید یک کسب و کار بزرگ را بسازید و چگونه می بینید که کسب و کار شما در طول زمان توسعه و تکامل می یابد. به عنوان مثال، ممکن است یک شرکت بطری و بازاریابی نوشیدنی های غیر الکلی را شروع کند و بعداً محصولات کاملاً متفاوتی مانند چیپس سیب زمینی را با مارک معتبر خود معرفی کند. هنگامی که چشم انداز خود را به ذهن بسپارید ، برنامه ریزی به فرایندی برای تصمیم گیری درباره اقدامات خاص و دقیق مورد نیاز تبدیل می شود - به نام استراتژی ها و تاکتیک ها - برای تحقق بخشیدن به چشم انداز. به عنوان مثال ، یک استراتژی می تواند این باشد که محصولات خود را در دو سال اول به صورت منطقه ای به بازار عرضه کنید و کانال های توزیع ملی را تا سه سال توسعه دهید.

مزایای برنامه ها
اختصاص دادن زمان برای تهیه یک برنامه تجاری کاملاً فکر شده ، شما را قادر می سازد تا در مورد نحوه تخصیص منابع انسانی و مالی شرکت خود تصمیمات بهتری بگیرید. شما این منابع کمیاب را به روشهایی به کار می گیرید که پتانسیل رشد درآمد و سود را به حداکثر می رساند. از طریق توسعه برنامه ها ، شما درک عمیق تری از نیازهای بازار هدف خود و نحوه تأمین این نیازها به طور موثرتر از آنچه رقبا انجام می دهند، خواهید داشت - اساس مزیت رقابتی.

 

هدف داشتن

 

بازنگری در اهداف و برنامه ها
به اهداف و برنامه های خود فکر نکنید. هنگامی که نتایج واقعی مالی وارد می شود ، ممکن است از شما خواسته شود آنها را اصلاح کنید. به عنوان مثال، فروش بالاتر از اواسط سال پیش بینی شده ممکن است شما را به سمت هدف بالاتر برای کل سال سوق دهد. یا ممکن است مشاهده کنید که نتایج حاصل از استراتژی های بازاریابی شما ناامید کننده است و منابع دیگری را از آن استراتژی به استراتژی های دیگری که به خوبی کار می کنند اختصاص دهید.
 

برای مطالعه مقالات بیشتر با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید

 

ما انسان ها همواره در ذهن خود به آینده روشن و البته غیر قابل پیش بینی فکر می کنیم. چه اقدامی را باید انجام دهیم که در آینده نزدیک موفق شویم؟ چطور می توان پیش بینی کرد ؟
هنگامی که حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین در سال 2015 به عنوان بهترین فروشنده محصولات خود در وبسایت آمازون تبدیل شد، هیچ گاه نمی توانست وضعیت فعلی خود را پیش بینی کند. اما با تلاش های شبانه روزی و آزمون و خطاهای بسیار زیاد توانست به کسب درآمد فوق العاده در وبسایت آمازون بپردازد. اما او همزمان برای فارسی زبانان برای اولین بار نحوه کسب درآمد دلاری از آمازون را آموزش می دهد. این آموزش در دوره آربی گردآوری شده که البته همواره آپدیت می شود. ما فارسی زبانان نیز می توانیم هم اکنون آینده روشن و البته نزدیک خود را با بیزنس آمازون بسازیم. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (دوره کسب درآمد از آمازون) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید