هوش هیجانی چیست؟
ما هوش هیجانی یا EI را به عنوان توانایی تعریف می کنیم:
احساسات خود را بشناسیم، درک کنیم و مدیریت کنیم و احساسات دیگران را بشناسید، درک کنید و بر آنها تأثیر بگذارید. از نظر عملی، این به معنای آگاهی از این است که احساسات می توانند رفتار ما را تحت تأثیر قرار دهند و همچنین افراد را تحت تأثیر قرار دهند (به طور مثبت و منفی) و یاد بگیرند که چگونه این احساسات را مدیریت کنیم - چه خود ما و چه دیگران. مدیریت احساسات به ویژه در شرایطی که تحت فشار هستیم بسیار مهم است.

اصطلاح هوش هیجانی از کجا آمده است؟
هوش هیجانی توسط دو محقق، پیتر Salavoy و جان مایر ایجاد و در مقاله خود با عنوان"هوش هیجانی" در مجله تخیل، شناخت، و شخصیت در سال 1990 به چاپ رسید. بعد از آن در سال 1996 توسط دن گلمن محبوبیت یافت.

 

هوش هیجانی

 

چرا هوش هیجانی مهم است 
این یک واقعیت علمی است که احساسات مقدم بر فکر هستند. وقتی احساسات زیاد می شوند، نحوه عملکرد مغز ما را تغییر می دهند. از توانایی های شناختی، قدرت تصمیم گیری و حتی مهارت های بین فردی می کاهند. درک و مدیریت احساسات خود (و احساسات دیگران) به ما کمک می کند تا هم در زندگی شخصی و هم در زندگی شغلی موفق تر باشیم.
در سطح شخصی، هوش هیجانی به ما کمک می کند:

  • بدون آسیب رساندن به احساسات، مکالمات ناراحت کننده ای داشته باشید
  • احساسات خود را هنگام استرس یا احساس فشار بیش از حد مدیریت کنید
  • روابط با افرادی که به آنها اهمیت می دهیم را بهبود بخشید

در محل کار، هوش هیجانی می تواند به ما کمک کند:

  • درگیری ها را حل کنید 
  • دیگران را مربی و انگیزه قرار دهید
  • فرهنگ همکاری ایجاد کنید
  • در تیم ها، ایمنی روانی ایجاد کنید

ایجاد تنوع در سازمان شما یک واقعیت است
EQ  شما می تواند بیش از ضریب هوشی شما مهم باشد، به خصوص در محل کار. دانیل گلمن در کتاب کار با هوش هیجانی، به تحقیق در دانشکده بازرگانی هاروارد استناد می کند که تعیین می کند EQ دو برابر ضریب هوشی و مهارت های فنی در تعیین موفقیت موفق به حساب می آید. در سال 2003 هاروارد بیزینس ریویو گزارش داد که 80٪ صلاحیت هایی که عملکرد برتر را از بقیه متمایز می کند در حوزه هوش هیجانی است. 
در تمام سالهای کار با سازمانهای پیشرو در سراسر جهان یاد گرفته ایم که باهوش ترین افراد در یک سازمان همیشه موثرترین افراد نیستند. آنچه بیشترین بهره وری را از کارمندان متمایز می کند EI ( هوش هیجانی)  است.
هوش هیجانی مهارتی است که می توان آن را یاد گرفت و اندازه گرفت. سطح هوش هیجانی ما را می توان به عنوان ضریب احساسی یا EQ اندازه گیری کرد. IHHP  ابزارهای متعددی را برای اندازه گیری EQ در سطح فردی و سازمانی ایجاد کرده است.

آموزش هوش هیجانی چگونه می تواند کمک کند؟
برخلاف ضریب هوشی ما، داشتن سطح بالایی از هوش هیجانی (EI) یا ضریب احساسی بالا (EQ) چیزی نیست که در ثابت بماند. خوشبختانه، هوش هیجانی مهارتی است که می توانیم در آن رشد کنیم و EQ ما در طول زندگی ما رشد می کند.

از هوش هیجانی برای بهتر کار کردن استفاده کنید
IHHP  می تواند به شما در مهار احساساتی که مانع ایجاد اعتماد، همکاری و مشارکت در سراسر سازمان شما هستند، کمک کند. 
IHHP  به مدت بیست سال در آموزش مهارتهای اساسی هوش هیجانی از طریق سخنرانی و آموزش در کلاس پیشتاز بوده است. ما به عنوان توسعه دهنده تیم شما عمل می کنیم، اطمینان حاصل می کنیم که افراد شما مهارت های هوش هیجانی را ایجاد می کنند تا هر کس حتی در هنگام چالش و تغییر بزرگ بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. ما تجربیات یادگیری مجازی پیشرفته ای را ارائه داده ایم که به سازمانها و افراد امکان می دهد از کلاس یا محل کارشان به همان کلاس درس دسترسی داشته باشند.
برنامه های ما مبتنی بر تحقیقات علمی است و از جدیدترین دانش در زمینه هوش هیجانی استفاده می کند تا به زبان آموزان کمک کند تا مهارت های اساسی را از طریق تجربیات پیشرفته یادگیری ما ایجاد کنند.

 

مقاله پیشنهادی:     هوش هیجانی در محیط کار

هوش هیجانی چیست

 

IHHP  آموزش هوش هیجانی را ارائه می دهد  که به شما کمک می کند:
خودآگاهی ایجاد کنید . درک احساسات خود که به رفتار ها و تاثیر که رفتار شما بر دیگران می گذارند و اینکه آنها چگونه به شما پاسخ دهند می باشد.

تغییر مبتنی بر علوم اعصاب. با برنامه ای که ریشه در علوم اعصاب و تحقیقات دارد، تغییر واقعی رفتار را ایجاد کنید.
بهترین کاری را که باید ارائه دهید از بند باز کنید. کشف کنید که چرا بهترین خودتان، بهترین انتخاب شماست.
فرهنگ عالی محل کار. احساسات مسری است. کیفیت روابط را بهبود بخشید و فرهنگ پاسخگویی را ایجاد کنید.
رهبری استثنایی. مردم مدیران را ترک می کنند، نه شغل. تحقیقات نشان می دهد که رهبران استثنایی، رهبرانی که واقعاً می توانند بهترین ها را در مردم خود به نمایش بگذارند، دارای رتبه بالایی در هوش هیجانی هستند. این دلیل اصلی استثنایی بودن آنهاست.
 

با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید


فعالیت در آمازون و کسب درآمد دلاری، جز اهداف افراد بسیاری می باشد که تمایل دارند با آزادی از المان زمان و مکان کسب درآمد کنند. با دوره آربی، آموزش گام به گام فروش در آمازون می توانید این هدف را محقق سازید. همچنین از داخل ایران طبق روشهایی می توانید در آمازون فروشنده شوید. ( لیست کشورهای مورد تایید وبسایت آمازون).جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (آموزش رایگان فروش در وبسایت آمازون) در ارتباط باشید .