آموزش موفقیت در زندگی و کسب و کار

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

راهکارهای پیشرفت و رشد فردی چیست؟

عوامل رسیدن به موفقیت در زندگی
همان طور که می‌دانید موفقیت اتفاقی به دست نمی‌آید، بلکه مستلزم به کارگیری کلیه نیروهای جسمی و ذهنی است. با این حال نباید دستیابی به پیشرفت و رشد فردی را امری دور از ذهن و غیرممکن تصور کنیم. بسته به هدفی که در ذهن دارید، روش‌های مختلفی برای دستیابی به موفقیت وجود دارد که البته هر شخص باید روشی که با شرایطش سازگارتر است را پیدا کرده و به کار گیرد.

در این مقاله قصد داریم 14 مورد از رمزهای موفقیت را بیان کنیم. این راهکارهای به ظاهر ساده نقش زیادی در افزایش بهره وری شما و رسیدن به هدف‌هایتان دارند.

1. برای موفق بودن به سلامت جسمانی خود دقت کنید
برای تقویت قوای جسمانی خود برنامه ریزی کنید. به این منظور باشگاه بروید و ورزشی مثل وزنه برداری را شروع کنید. افرادی که به لحاظ جسمانی قوی‌ترند، از نظر فکری سرسخت‌ترند. افزایش سن شما نباید باعث تحلیل قوای جسمانی و عقلی شما شود. امروزه مردان سالمندی را می‌بینیم که در دوی ماراتن شرکت می‌کنند یا زنان 80 ساله‌ای که هنوز می‌توانند از کوه بالا بروند و یا افراد مسن‌تری که همچنان کیفیت مطلوب زندگی‌شان را حفظ کرده‌اند. چه 19 ساله باشید یا 93 سال، همیشه تناسب اندام و انگیزه خود را حفظ کنید و نسبت به زندگی خود شور و شوق داشته باشید.

2. یکی از عوامل موفقیت، داشتن پوشش مناسب کار است
انتخاب رنگ مناسب برای لباس کار یکی از فاکتورهای مهم در موفقیت است. شاید بپرسید چگونه؟ مثلاً  پوشیدن کت و شلوار تیره رنگ (آبی سیر و خاکستری) منعکس کننده قدرت، درایت و اقتدار شما است. به همین خاطر کارمندانتان برای حرف شما ارزش بیشتری قائل خواهند بود. آیا تاکنون دیده‌اید که مثلاً نخست وزیر یا رئیس جمهور یک کشور، کت و شلوار بنفش بپوشد؟ رعایت این نکته به ظاهر ساده نقش مهمی در افزایش نفوذ کلام شما خواهد داشت.

 

عوامل رسیدن به موفقیت

 

3. گاهی برای مشتریان و دیگر افراد نزدیکتان، یادداشتی با دست خط خودتان بفرستید
این کار به تقویت روابط شما کمک می‌کند. همچنین می‌توانید سیستمی طراحی کنید که حداقل هر چهار ماه یک بار، به شما یادآوری کند تا برای کارمندان خود هدیه‌ای بفرستید. همچنین می‌توانید وقتی به تعطیلات می‌روید برایشان کارت پستال بفرستید. شاید مجبور باشید چند صد کارت پستال بخرید و ساعتی را صرف نوشتن پیام بر روی آنها کنید، اصلاً نگران نباشید. بی‌شک، این کار نوعی سرمایه گذاری خوب در زمان است که در آینده برایتان نتایج مطلوبی خواهد داشت.

همچنین می‌توانید یکی از مقاله‌های جدیدی که برای مخاطبانتان جذاب است را به همراه یادداشتی برایشان بفرستید و در آن بنویسید که به نظرتان این مقاله جالب بوده است و به همین خاطر آن را برایشان فرستاده‌اید. این کار از نظر مخاطبانتان جذاب بوده و نشان می‌دهد که برایشان ارزش قائل هستید. برقراری روابط مثبت با دیگران باید همیشه یکی از اولویت‌های شما باشد، چه شما در سمت مدیرعاملی یک شرکت باشید، چه دانشجو، چه فروشنده یا پدر یا مادر. شما باید به دنبال بهبود روابط خود با نزدیکان و اطرافیانتان باشید.

4. در همه حال تعادل و میانه روی را رعایت کنید
داشتن یک زندگی شاد و لذت بخش در گرو رعایت دو اصل مهم تعادل و میانه روی است. شما باید تعادل را برای همه فعالیت‌های خود رعایت کنید. افراط و تفریط در هر زمینه‌ای نادرست است. مثلاً اگر همیشه به فکر کار کردن باشید و برای خودتان استراحت و تفریح در نظر نگیرید، پس از مدتی دچار خستگی و فرسودگی می‌شوید.

 

برای مطالعه ادامه مقاله لینک زیر را دنبال نمایید

https://ezzatkhah.com/factors-of-self-development

 

باما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید با مقالات و فایل های ویدیویی جذاب و رایگان

 

جهان همواره در حال تغییر است. همان گونه که در سال 2019 الی 2020 ویروس کرونا تاثیر بسیار منفی بر کل جهان داشت.  از این رو تکنولوژی نیز می تواند به ما بر سر مشکلات کمک کند. در این زمان تمامی افراد به خرید آنلاین محصولات مورد نیاز خود روی آوردند و بیش از هر چیز وبسایت آمازون نه تنها کمک بسزایی کرده است بلکه فروش خود را نیز چندین برابر کرد. شاید کمی عجیب باشد اما اگر شما نیز به عنوان فروشنده در وبسایت آمازون فعالیت نمایید، درآمد بسیار زیادی را کسب خواهید کرد. به همین جهت استاد حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین برای اولین بار دوره آموزشی آربی را به منظور نحوه انجام این کسب درآمد پر سود ارائه نمودند. در این دوره ارزشمند آموزش قدم به قدم فروش در آمازون برای فارسی زبانان ارائه شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) در ارتباط باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

احساس شادی و موفقیت در زندگی

رابطه میان شادی و موفقیت
زمانی که صحبت از موفقیت در زندگی می‌شود، در حقیقت به شرایط کلی موفقیت اشاره می‌شود. شادی و شاد بودن یک هدف رایج در میان همه ما و هدفی واضح و مبرهن است. شاید بتوان گفت که این هدف، مهم‌ترین هدفی است که هر فردی می‌تواند در زندگی داشته باشد. در حقیقت، رسیدن به یک حال خوب هدف نهایی همه ما در زندگی می‌باشد.

بنابراین اگر این ادعا درست باشد که در حقیقت شاد بودن عامل موفقیت در زندگی به شمار می‌رود، پس چرا خیلی از افراد موفق، احساس شادی مورد نظر در زندگی را ندارد؟ پاسخ این سؤال بسیار ساده است. با وجود اینکه موفقیت و شادکامی دو بخش جدایی ناپذیر هستند اما میان رضایتمندی موقتی و شادی دائمی تفاوت زیادی وجود دارد.

چگونه می توان راز و رمز مدیریت موفق را یاد گرفت

شاید اینکه توانستید در نهایت با موفقیت تحصیلات خود را به پایان رسانده و فارغ التحصیل شوید، احساس خیلی خوبی را به شما دهد اما این حس و حال با احساس رضایت در کل زندگی خیلی تفاوت دارد. یک فرد زمانی می‌تواند به رضایتمندی حقیقی در زندگی برسد که به چیزی که در زندگی به دنبال آن بوده است، دست پیدا کند. برای اینکه دلایل شادی خود را در زندگی پیدا کنید باید در ابتدا به شناخت خوبی از خودتان و چیزهایی که در زندگی به دنبال آنها هستید، برسید.

زمانی که خودتان را بشناسید، می‌توانید متوجه شوید چیزی که حقیقتاً در زندگی به دنبال آن هستید را در حال حاضر در زندگی دارید یا نه. اگر ندارید می‌توانید هدف گذاری خود را به شکلی قرار دهید که بتوانید در نهایت در زمینه رسیدن به آن خواسته به موفقیت دست پیدا کنید.

استراتژی‌هایی که در ادامه مطالعه می‌کنید، شانس شما برای رسیدن به اهداف حقیقی‌تان در زندگی و در نتیجه آن، داشتن احساس رضایت از زندگی را افزایش می‌دهند. مطمئن باشید اگر این استراتژی‌ها را به درستی یاد گرفته و در زندگی از آنها استفاده نمایید، می‌توانید موفقیت خود را تا حد زیادی تضمین کنید.

 

شادی در زندگی

 

1. نقش شانس در موفقیت
نقش شانس و اقبال در موفقیت چقدر است؟ ممکن است شما در پاسخ به این سؤال بگویید: خیلی زیاد. اینگونه به نظر می‌رسد که افراد موفق همیشه در زمان مناسب در جای مناسب قرار می‌گیرند و همین عامل موفقیت آنها در زندگی می‌باشد. با این حال ما می‌خواهیم به شکل متفاوتی به این موضوع نگاه کنیم. بازی شطرنج را در نظر بگیرید.

شاید زمانی که به این بازی نگاه می‌کنید تصور کنید هر کسی که خوش شانس‌تر باشد می‌تواند در این بازی موفق شود. اما اگر خودتان وارد این بازی شده و به مرور زمان تکنیک‌های لازم را یاد بگیرید، می‌بینید که اشتباه فکر می‌کردید. در پشت پرده این موفقیت تلاش و یادگیری وجود داشته است. شما به عنوان یک بازیکن یاد گرفته‌اید که از فرصت‌ها استفاده کنید تا بتوانید رقبای خود را شکست دهید. در زندگی هم ماجرا به همین شکل است.

آنجایی که افراد موفق از فرصت‌هایی که سر راهشان قرار می‌گیرد بیشترین استفاده را می‌کنند، چنین تصور می‌شود که آنها خوش شانس‌تر هستند. نکته‌ای که باید بدانید این است که باور به شانس و اقبال می‌تواند روی اعتماد به نفس افراد تأثیر بگذارد. اگر فرد موفقی، موفقیت خود را به شانس نسبت دهد نیز همچنان می‌تواند از این طرز فکر سود ببرد چرا که با این باور اعتماد به نفس او افزایش پیدا می‌کند.

عکس این قضیه هم صادق است. افراد ناموفق با این تصور که افراد خوش شانسی نیستند، به یک باور منفی درباره خودشان دست پیدا می‌کنند. این باور، اعتماد به نفس آنها را نشانه رفته و روی عملکرد آن‌ها تأثیر می‌گذارد. باید همیشه به یاد داشته باشید که شما با تلاش و همت می‌توانید شانس خودتان را برای رسیدن به موفقیت افزایش دهید.

2. برای موفق شدن باید بجنگید
یک جنگجوی سامورایی درباره بی‌رحم بودن می‌گوید: «اگر ریتم مبارزه جنگجوی رو به رو شما نامنظم بوده یا اگر طرز مبارزه او گریزجویانه است، شما باید بدون هیچ تأخیری به او حمله کنید. به هیچ عنوان نباید نگران رفتار او باشید و باید بی‌وقفه و بدون تردید به او حمله کنید. شما نباید به او اجازه دهید که فرصت تغییر موقعیت خود را پیدا کند.» امروزه بسیاری از ورزشکاران به بی رحم بودن به عنوان یک توانایی برای موفق شدن نگاه می‌کنند.

اگر چه شاید بی‌رحمی در عرصه ورزشی پذیرفته شده است اما اینکه یک فرد بتواند میزان مناسب خشونت مورد نیاز را تشخیص دهد نیز یک مسئله دیگر است. در زندگی و در زمینه رسیدن به اهداف نیز شرایط به همین شکل است. جک ولش، مدیر سابق جنرال الکتریک، در زمان مدیریت خود یک سوم کارمندان این شرکت را به منظور بهتر نمودن عملکرد شرکت خود اخراج نمود. او با این کار توانست به موفقیت خوبی نیز دست پیدا کند. گاهی نیاز است که شما تصمیم‌های بزرگ و شاید کمی بی رحمانه اتخاذ کنید تا بتوانید تغییر بزرگی را به وجود آورده و به موفقیت‌های خاص دست پیدا کنید.

مطمئناً روش رسیدن به یک هدف بزرگ با روشی که برای رسیدن به موفقیت‌های کوچک اتخاذ می‌کنید، یکی نیست. برای رسیدن به هدف‌های بزرگ و موفقیت‌های چشمگیر گاهی باید از خیلی چیزها عبور کنید.

 

ادامه مقاله احساس شادی و موفقیت در زندگی

با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید

 

یکی از راه های کسب درآمد از اینترنت، فروشنده شدن در وبسایت بزرگ و جهانی آمازون می باشد که پتانسیل بالا برای کسب درآمد 24 ساعته را برای علاقه مندان به بیزینس آنلاین فراهم کرده است. دوره جامع آربی، کامل ترین و بهترین تکنیک ها و نکات فروشندگی در آمازون را قدم به قدم آموزش می دهد و شما را برای تبدیل شدن به یک فروشنده تمام عیار در آمازون آماده خواهد کرد. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/rb) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن دفتر پشتیبانی ایران : 00989017261256 (واتساپ)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

چگونه مهارت های ارتباطی را تقویت کنیم؟

با ایجاد روابط مؤثر، مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت نمایید
استرس و ناراحتی‌ها شما در پی ایجاد روابط خوب با دیگران کاسته می‌شود. در واقع، بهبود روابط اجتماعی با احساس سلامت و رضایت شما در ارتباط مستقیم خواهد بود چرا که داشتن دوستان خوب می‌تواند به عنوان یک کاهش دهنده احساس استرس به شمار رود. به ویژه زمانی که شما از لحاظ اجتماعی ناراحت و ناامید هستید و می‌خواهید برای خود دوستانی بیابید، اما از انجام آن هراس دارید و نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید.

به دنبال داشتن احساس استرس و ناامیدی، به احتمال زیاد از حضور در موقعیت‌های اجتماعی خودداری و اجتناب خواهید نمود. متأسفانه در پی اجتناب از حضور در موقعیت‌های اجتماعی، هرگز فرصت‌های زیر را نخواهید داشت:

ایجاد اعتماد به نفس هنگام برقراری ارتباط با دیگران
ارتقاء مهارت‌های ارتباطی که شانس روابط موفقیت آمیز را برای شما افزایش خواهد داد


درآمد خود را افزایش دهید

به طور مثال، در صورتی که از رفتن به میهمانی یا در خواست دوستی از یک شخص هراس دارید، عدم اعتماد به نفس موجب می‌شود، بهبود و رفع این شرایط برای شما سخت‌تر شود. در این شرایط حتی نمی‌دانید چه لباسی باید بپوشید یا چه چیزی به طرف مقابل خود بگویید. اغلب موارد، افراد مهارت‌های لازم را دارا هستند اما از اعتماد به نفس لازم برای استفاده از آنها برخوردار نمی‌باشند. به هر حال تمرین، اعتماد به نفس را افزایش خواهد داد و روابط اجتماعی شما را بهبود می‌بخشد.

 

مهارت های ارتباطی

 

چرا مهارت‌های ارتباطی حائز اهمیت هستند؟
مهارت‌های ارتباطی، نقش مهمی در ایجاد و حفظ روابط دوستانه و برقراری یک شبکه حمایتی اجتماعی قدرتمند دارند. مهارت‌های ارتباطی علاوه بر آن که موجب می‌شوند به نیازهای دیگران احترام بگذارید، باعث می‌شوند نیازهای خودتان را نیز حائز اهمیت بدانید. افراد، به طور ذاتی با مهارت‌های ارتباطی خوب متولد نمی‌شوند. مهارت‌های ارتباطی نیز همچون سایر مهارت‌ها، از طریق آزمون و خطا و تمرینات مکرر به دست می‌آیند. سه حوزه در مورد ارتباط با دیگران وجود دارد که احتمالاً می‌خواهید در مورد آنها بدانید:

ارتباط غیر کلامی
مهارت‌های گفتگو
گفتگوهای جرأت محور
توجه داشته باشید که به طور قطع، جوانب مختلفی برای برقراری ارتباط مؤثر وجود دارد. شاید در برخی زمینه‌ها به کمک بیشتری نیاز داشته باشید. به طور مثال اینکه یاد بگیرید چگونه با مشکلات مواجه شوید، مهارت‌های خود را به طور درست به کار گیرید و از بازخوردها استفاده نمایید.

تقویت مهارت های ارتباطی 

ارتباط غیر کلامی
بخش عمده‌ای از ارتباط ما با دیگران به صورت غیر کلامی می‌باشد. آنچه شما با چشمان خود یا با زبان بدن به دیگران القاء می‌نمایید، به همان اندازه عبارات گفتاری و کلامی قدرتمند هستند. زمانی که احساس اضطراب دارید، ممکن است به گونه‌ای رفتار کنید که حاکی از عدم تمایل برای برقراری ارتباط با دیگران باشد. به طور مثال، شاید شما از برقراری ارتباط چشمی یا صحبت ملایم خودداری کنید. به عبارت دیگر، شما سعی می‌کنید با دیگران ارتباط برقرار نکنید تا از اینکه مورد قضاوت منفی دیگران قرار بگیرید، دور بمانید. به هر صورت، زبان بدن و تن صدای شما، به شدت پیام‌های قدرتمندی را در مورد شما با دیگران به اشتراک می‌گذارد. می‌توان موارد زیر را به طور نمونه نام برد:

حالات روحی (مثلاً بی حوصلگی، ترس و ...)
نگرش شما نسبت به شنونده (فرمانبرداری، تحقیر، ...)
اشراف شما بر موضوع
صداقت (آیا شما یک برنامه کاری پنهانی دارید؟)

 

ادامه مقاله چگونه مهارت های ارتباطی را تقویت کنیم؟

 

بر ای مطالعه و مشاهده مقالات و فایل های ویدیویی آموزشی و انگیزشی رایگان با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید

 

ما انسان ها همواره در ذهن خود به آینده روشن و البته غیر قابل پیش بینی فکر می کنیم. چه اقدامی را باید انجام دهیم که در آینده نزدیک موفق شویم؟ چطور می توان پیش بینی کرد ؟
هنگامی که حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین در سال 2015 به عنوان بهترین فروشنده محصولات خود در وبسایت آمازون تبدیل شد، هیچ گاه نمی توانست وضعیت فعلی خود را پیش بینی کند. اما با تلاش های شبانه روزی و آزمون و خطاهای بسیار زیاد توانست به کسب درآمد فوق العاده در وبسایت آمازون بپردازد. اما او همزمان برای فارسی زبانان برای اولین بار نحوه کسب درآمد دلاری از آمازون را آموزش می دهد. این آموزش در دوره آربی گردآوری شده که البته همواره آپدیت می شود. ما فارسی زبانان نیز می توانیم هم اکنون آینده روشن و البته نزدیک خود را با بیزنس آمازون بسازیم. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

اهمیت وقت شناسی

خوش قول و وقت شناس باشید
یکی از عوامل موفقیت در کار، وقت شناسی و خوش قول بودن است. خوش قول بودن به معنی منضبط بودن و توجه و احترام به وقت خود و دیگران است. بدون وقت شناسی، حتی فرهیخته‌ترین انسان‌ها هم مورد پسند نخواهند بود. برای حضور بر سر قرار، لازم نیست حتماً زود بروید، اما قطعاً نباید هم دیر برسید. زمان خود را بودجه بندی کنید و در صورتی که زود به قرار رسیدید، کمی راه بروید یا چند دقیقه صرفاً استراحت کنید تا زمان مورد نظر فرا برسد. امروزه، افراد کمتر از گذشته خوش قول و وقت شناس هستند، بنابراین با ایجاد این ویژگی در خود، دیگران شما را تحسین خواهند کرد.

1. تماس‌های تلفنی خود را مدیریت کنید
استفاده از تلفن، برای راحت‌تر کردن کار شما است نه جلب رضایت کسانی که با شما تماس گرفته‌اند. اگر سخت مشغول انجام کاری هستید و وقت ندارید، تلفن خود را جواب ندهید یا از کس دیگری بخواهید تماس‌ها را پاسخ دهد و شما در فرصت مناسب تماس را پیگیری کنید. تماس‌های تلفنی نباید باعث هدر رفتن وقت شما شوند. بیشتر تماس‌ها غیر ضروری هستند و ناخودآگاه طولانی می‌شوند. در زندگی، کارهای مهم‌تر و جالب‌تری برای انجام دادن است، بنابراین به وقت گران بهایی که در اختیارتان گذاشته شده احترام بگذارید. در این صورت است که زندگی بهتر و رضایت مندتری خواهید داشت.

2. رمز موفقیت، شروع یک روز خوب است
صبح‌ها قبل از این که از رختخواب بلند شوید، روز خود را با دعا شروع کنید یا جملات تلقینی شخصی‌تان را با خود تکرار کنید و خدا را به خاطر روز دیگری که در اختیارتان گذاشته است و لحظات و تجربیات مثبتی که در انتظارتان است، شکر کنید. هر روز تصمیم بگیرید که آن روزتان، بهترین روز عمرتان باشد و با موفقیت، شادی و خوشبختی رو به رو شوید. اگر با تمام وجود به این گفته معتقد باشید، قطعاً برایتان اتفاق می‌افتد. یکی از رموز موفقیت که در تمام دوران کاربرد دارد این است که هر روز را به نحوی زندگی کنید که گویا آخرین روز زندگی‌تان است.

 

وقت شناسی

 

3. برای موفقیت هر روز بیشتر از روز قبل تلاش کنید
تلاش کنید که هر روز بیشتر از روز قبل و بیشتر از دیگران تلاش کنید. در مسابقه زندگی، برنده کسی است که هر روز به دنبال یافتن پتانسیل جدیدی در زندگی خود باشد. کارهایی که می‌ترسید را حتماً انجام دهید، در این صورت ترس شما حتماً از بین خواهد رفت. افراد موفق کارهایی را انجام می‌دهند که افراد دیگر حاضر به انجام دادنشان نیستند و حتی خودشان هم از انجام دادن آنها لذت نمی‌برند. این دقیقاً همان قدرت شخصیت و شجاعت است. با ضعف‌هایتان رو به رو شوید و کارهایی که قبلاً به تعویق انداخته‌اید را انجام دهید. روش‌هایی که باعث افزایش نظم و انضباط کاری‌تان می‌شود را اجرایی کنید. در این صورت است که پایان روز احساس رضایت داشته و عملکرد کاری‌تان افزایش می‌یابد و انرژی بیشتری برای انجام سایر کارهایتان خواهید داشت.

4. خوش بین بودن یکی از عادات افراد موفق است
همه کسانی که در زندگی به سطوح بالایی از موفقیت دست یافته‌اند، عموماً، یک عادت ذهنی خیلی خوب به نام خوش بینی در خود ایجاد کرده‌اند. بدون خوش بینی، زندگی شکوه و جلوه خود را از دست می‌دهد و مشکلات بیشتر از آنچه که به نظر می‌رسد، آزار دهنده خواهد بود.

 

برای مطالعه ادامه مقاله لیک زیر را دنبال نمایید

https://ezzatkhah.com/importance-of-punctuality

 

با ما در سایت ezzatkhah.com همراه باشید

 

امروزه فروش محصول در آمازون، به یکی از روش‌های مطمئن کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است که به کمک آن می‌توانید فارغ از زمان و مکان به این فعالیت جذاب مشغول شوید. البته آموزش فروش در آمازون نیز یکی از موارد مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید. چون اگر بدون مربی وارد این مسیر شوید، شکست شما دور از انتظار نخواهد بود. لذا با تهیه نمودن دوره آربی براحتی می توانید وارد این بیزینس جهانی شوید و به دلار کسب درآمد کنید. تمامی آموزش های این دوره بصورت فارسی و برای اولین بار توسط جسین عزت خواه داده شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن دفتر پشتیبانی ایران : 00989017261256 (واتساپ)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

نکاتی برای ایجاد خلاقیت در تصمیم گیری

خلاقیت در تصمیم گیری
معمولاً تصمیم گیرندگان خوب، در ابتدا جایگزین‌های احتمالی را تحلیل کرده و پس از آن، عاقلانه انتخاب می‌کنند. اما اگر جایگزینی وجود نداشته باشد یا مشخص نباشد، چگونه باید تصمیم گرفت؟ خلاقیت در تصمیم گیری، درچنین مواقعی بسیار مهم است. در این مقاله نکاتی  برای ایجاد خلاقیت در تصمیم گیری شرح داده می‌شود.

مفهوم خلاقیت
خلاقیت به معنای ایجاد یک چیز جدید می‌باشد. در زمینه کسب و کار، به معنای ایجاد ایده‌های نو، روش یا محصول جدید است. Max H. Bazerman خلاقیت را فرآیند شناخت یک ایده، مفهوم، کالا و ... توسط خالق آن و تفهیم به مخاطب می‌داند.

مراحل خلاقیت
پیدا کردن یا سنجش مشکل
تفکر و آماده سازی: در مرحله آماده سازی برای تفکر خلاق، فرد تصمیم گیرنده قادر نیست که به حل مشکل بپردازد اما در این مرحله، وی باید به جمع آوری اطلاعات پرداخته و به ذخیره ایده‌ها یا اطلاعات در ذهن خود ادامه دهد. وی در همه حال به حل مسئله تا رسیدن به یک ایده مناسب فکر می‌کند.
بررسی راه حل به دست آمده و تصمیم برای اجرا: خلاقیت در مورد یک مسئله، مستلزم فهمیده شدن مسئله و ارزیابی درست از آن است.
توجه به معیارهای رسیدن به هدف
اگر چیزی تولید کرده باشید، می دانید تصمیم گیری خلاقانه چالش برانگیز است. هرگونه تصمیمی که محصول تولید شده یا سازمان را از اهداف خود دور کند، باعث هدر رفتن زمان و هزینه می‌شود. هدف نهایی، یکی از مهمترین مسائل در تصمیم گیری است. معمولاً  ابتدا به اهداف نگاه می‌کنند و سپس با توجه به معیارهای رسیدن به هدف، تصمیم می‌گیرند و انتخاب می‌کنند.

گاهی اوقات، هنگام تصمیم گیری بر روی گزینه‌ها یا راه حل‌هایی ابتدایی تمرکز می‌شود. بدین معنا که اولین راه حلی که به ذهن برسد، همان را به عنوان بهترین راه حل برای حل مسئله فرض می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود که صرفاً جنبه‌های ساده، مورد بررسی قرار گیرد و از هرگونه تفکر و ایده پردازی جلوگیری شود. هرچه تمرکز شما بر اهداف، بیشتر باشد به تفکر خلاق اجازه می‌دهد تا متناسب با خواسته‌ها، تصمیم گیری کند.

لازم است به نتیجه تصمیم خود فکر کنیم. به این فکر کنیم که پس از اتخاذ این تصمیم، آیا نتایج آن باعث رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده می‌شود؟ آیا مشتریان و همکاران از اتخاذ این تصمیم، راضی هستند؟

 

خلاقیت در تصمیم گیری

 

خلاقیت را کجا می‌توان یافت؟
خلاقیت باید ساخته شود. هیچ چیز از پیش ساخته شده‌ای به نام خلاقیت وجود ندارد.  احتیاجات افراد، باعث برانگیخته شدن خلاقیت آن‌ها می‌شود. اگر از راه حل‌های پیش پا افتاده و معمول برای حل مسائل مختلف استفاده شود، خلاقیت هیچ گاه مجال خودنمایی پیدا نخواهد کرد. نترسیدن از مواجهه با مشکلات، می‌تواند باعث شود در شرایطی قرار گیرید که روش‌های معمول و سنتی قادر به حل آنها نباشد.

لذا نیاز به تفکر و ایده‌های خلاقانه دارید تا مشکلات حل شود. به این نکته توجه کنید که همواره راه حل‌های بهتر و خلاقانه‌تری برای تصمیم گیری وجود دارد. گاهی اوقات حتی تصورات غیرممکن و رویا پردازی، باعث ایجاد تفکرات خلاقانه می‌شود. ممکن است ایده فعلی شما درحال حاضر، غیرممکن باشد اما شاید بتواند زمینه را  برای حل مشکلات درآینده، فراهم کند.

 

ادامه مقاله نکاتی برای ایجاد خلاقیت در تصمیم گیری

برای مطالعه و مشاهده مقالات و فایل های ویدیویی آموزشی و انگیزسی با ما در سایت ezzatkhah.com همراه باشید

 

جهان همواره در حال تغییر است. همان گونه که در سال 2019 الی 2020 ویروس کرونا تاثیر بسیار منفی بر کل جهان داشت.  از این رو تکنولوژی نیز می تواند به ما بر سر مشکلات کمک کند. در این زمان تمامی افراد به خرید آنلاین محصولات مورد نیاز خود روی آوردند و بیش از هر چیز وبسایت آمازون نه تنها کمک بسزایی کرده است بلکه فروش خود را نیز چندین برابر کرد. شاید کمی عجیب باشد اما اگر شما نیز به عنوان فروشنده در وبسایت آمازون فعالیت نمایید، درآمد بسیار زیادی را کسب خواهید کرد. به همین جهت استاد حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین برای اولین بار دوره آموزشی آربی را به منظور نحوه انجام این کسب درآمد پر سود ارائه نمودند. در این دوره ارزشمند آموزش قدم به قدم فروش در آمازون برای فارسی زبانان ارائه شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) در ارتباط باشید .

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
حسین عزت خواه