آموزش موفقیت در زندگی و کسب و کار

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

اهمیت مدیریت زمان در موفقیت

 

 مدیریت زمان  و تاثیر آن بر موفقیت
اکثر ما از این کار متنفریم چون چیزی است که همه جا در مقالات، اینترنت و ویدئوها خیلی راجع به آن شنیدیم ولی در زندگی واقعی خودمان نمی توانیم اجرایش کنیم و این آزاردهنده است چون اگر در زمان مدیریت نداشته باشیم نمی توانیم به هدفمان برسیم، یا به عبارت دیگر اصلاً در طول روزمان آزادی نداریم و اگر آزادی نداشته باشیم نمی توانیم وقت برای تفریح، دوستانمان، خانواده و همسرمان داشته باشم. اما در مقالات و کتابها زیاد خواندیم که بله امروز باید دو بار ایمیلتان را چک کنید، صبح ها ورزش کنید، غذای خوبی بخورید و همین طور ادامه دارد، ولی خوب در زندگی واقعی نمی توانید همه آن کارها را انجام دهید و حالا در نظر بگیریم ما توانستیم همه آن اصول را اجرا کنیم، سراغ شبکه های اجتماعی نرویم، کتاب بخوا نیم، اول کارهای مفید و خیلی از کارهای مثبت دیگری را هم انجام بدهیم، اما یک سئوال از شما دارم: "آخرش که چه؟" قراره است که چه اتفاقی بیفتد؟ قرار است مثل آدم آهنی هر روز صبح بیدار شویم، چای بخوریم سریع وسایلمان را جمع کرده و به محل کار برویم و کار کنم و بعد از سرکار برگردیم و به باشگاه برویم و بعد کتابخانه و بعد و بعد ... آخر همه اینها قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ آیا می خواهید آدم آهنی یا ربات شوید؟

 

سؤالاتی که باید از خودتان بپرسید
از شما سه سؤال اساسی می پرسم که سعی کنید به این سه سؤال به دقت جواب بدهید، اولین سؤال اینکه دوست دارید چه شخصیتی داشته باشید؟ آیا مثلاًً در زندگیتان قهرمان دارید؟ که بگویید میخواهم شبیه آن بشوم یا اصلاً در ذهنتان یک شخصیت خیالی برای خودتان ساخته اید؟ یا تا به حال به آن فکر کرده اید که می خواهید از لحاظ شخصیتی شبیه چه کسی شوید؟ به فرض مثال من می خواهم به لحاظ شخصیتی مثل آقای x شوم، یا شخصیتی که حتی اسمی هم در ذهن من ندارد، تعریفتان از شخصیت ایده آل چیست؟

مورد دوم، تعریف من از رابطه ایده آلم چیست؟ من دوست دارم چه رابطه ای را با دوستانم داشته باشم؟ دوستان و خانواده ام من را به عنوان چه آدمی می شناسند؟ و همینطور، پدر و مادرم، همسرم، نامزدم، برادر و خواهرم، همه این افراد دوست دارم که با آنها چگونه رابطه ای داشته باشم؟ دوستانه؟ یا فرد خشکی باشم یا اینکه فرد خوش طبعی باشم، فردی باشم که هر جایی رفتم همه در آنجا در راحتی کامل باشند و با آنها خوش بگذرد، چه تعریفی از شخصیتتان دارند؟ و خودتان چه تعریفی از رابطه تان دارید؟

همه این موارد را در نظر بگیرید. اندکی تأمل داشته باشید. چه پاسخ هایی می توانید برای آنها بیابید. جواب هایی که در ذهن شما شما شکل می گیرد، می تواند موارد متعددی را برای شما خاطر نشان شود. اینکه در آینده باید چگونه رفتاری داشته باشید، در چه مواردی نیاز است خودتان را تغییر دهید، آیا اصلاً می توانید در رفتار و کردارتان تغییر ایجادکنید؟ آیا به نظر شما ایجاد تغییر درست است؟ افراد بسیاری در این مورد گارد می گیرند و نسبت به آن سخت گیر هستند اما کار درست به نظر شما چیست؟

 

مدیریت زمان

 

قوانین ساده و کارآمد مدیریت زمان

و مورد سوم، دوست دارید از لحاظ پیشرفت شخصی، خودتان را به چه جایگاهی برسانید؟ مثلا اگر لیسانس دارید و همیشه فکر می کنید که باید دکترا بگیرید، یا نه فوق لیسانس هم بگیرید، از شما سؤال می پرسند که چرا می خواهید فوق لیسانس یا دکترا بگیرید؟ اگر الآن ماشینی که دارید 206 هست و می خواهید بنز بخرید، برای این سؤالها باید جواب قطعی داشته باشید و این نکته را رعایت کنید، اصلاً کاری به بقیه نداشته باشید چون بقیه بنز دارند شما هم می خواهید که داشته باشید، اگر بقیه ادامه تحصیل می دهند و تحصیلات عالی را می گذارانند شما هم دوست دارید که داشته باشید، همه این موارد را کنار بگذارید، از خودتان سؤال کنید امروز چرا می خواهید، چرا می خواهید که بنز بخرید؟ چرا می خواهید دکترا بگیرید؟ چرا می خواهید فوق لیسانس بگیرید؟ اگر جواب این سه مورد را می دانید، پس باید به مرحله بعدی برویم.

 

مدیریت زمان را اجرایی کنید
حالا به مرحله اصلی مدیریت زمان می رسیم و اما این بار دیگر خسته کننده، کلیشه ای و تنها در کتابها نیست، این بار می توانید اجرایش کنید، دقیقاً از امروز که دارید این متن را می خوانید باید برای یک ماه دیگر دقیقاً در چنین روزی اهدافی که می نویسید را خلق کنید، دقیقاً می خواهید در این سی روز به چه اهدافی برسید؟ همه آنها را مکتوب کنید که باید به آنها برسید، پس دقیقاً برای یک ماهتان برنامه ریزی کنید، نه بیشتر نه کمتر، حالا یک نکته را توجه داشته باشید، آیا تا به حال توانستید که یک ویدئو یا یک فیلمی را ویرایش کنید یا خیر؟ در تمام نرم افزار های ویرایش و تدوین فیلم مهمترین رکن تایم لاین یا همان خط زمان هست، یعنی همان قطعات فیلم را کنار هم می چینند و بعد از اینکه ویرایش و تدوین فیلم تمام می شود یک فایل ویدئویی خواهیم داشت که در یک خط زمانی اتفاق می افتد.

 

مدیریت زمان

 

برنامه ریزی روزانه داشته باشید
نوار زمان، من هم برنامه ریزی زمان را طبق این فرمت به شما می گویم، بعد از اینکه برنامه ماهانه را نوشتید به هفتگی و بعد از آن به روزانه می رسید. در برنامه هفتگی، مهمترین بخش این هست که از امروز شروع کنید، مثلاً نگویید که از شنبه به باشگاه می روید، از همین امروز تصمیم بگیرید که به باشگاه بروید، روزانه یک ساعت یا نیم ساعت فرقی ندارد. این برنامه در طول یک هفته برنامه یک هفته ای می شود و بعد از برنامه یک هفته ای برنامه ماهانه و به ترتیب در 30 روز این برنامه شما تبدیل به یک برنامه 30 روزه یعنی یک ماهه می شود و شما خودتان را موظف می کنید که این برنامه را به طور پیوسته انجام بدهید. چون به آن عادت کرده اید و چون این برنامه از برنامه های کوچک و هدفهای کوچک تشکیل شده شما دیگر برنامه هایتان را به تعویق نمی اندازید و برای همیشه برنامه هایتان را انجام می دهید چون کم کم جزء عادت های روزانه شما می شود و این برنامه را کم کم می توانید در بازه زمانی 6 ماهه و یک ساله و در ابعاد بزرگ تر هم اجرا کنید ولی مهم ترین کار همان اجرای برنامه روزانه می باشد که شما جزء عادت های شما شود . اگر از اول به اجرای برنامه یک ساله فکر کنید، هرگز نمی توانید پیش بروید چون ذهن تان آمادگی ندارد و خیلی سریع شکست می خورید.

 

امروزه فروش محصول در آمازون، به یکی از روش‌های مطمئن کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است که به کمک آن می‌توانید فارغ از زمان و مکان به این فعالیت جذاب مشغول شوید. البته آموزش فروش در آمازون نیز یکی از موارد مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید. چون اگر بدون مربی وارد این مسیر شوید، شکست شما دور از انتظار نخواهد بود. لذا با تهیه نمودن دوره آربی براحتی می توانید وارد این بیزینس جهانی شوید و به دلار کسب درآمد کنید. تمامی آموزش های این دوره بصورت فارسی و برای اولین بار توسط جسین عزت خواه داده شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های دفتر پشتیبانی ایران : 03131311438 و 00989017261256 (واتساپ)

منبع: ezzatkhah.com

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

نکات کلیدی برای متفکر شدن

 

 

چگونه به فردی متفکر تبدیل شویم؟

امروز می خواهم در مورد یک مبحث عالی با شما صحبت کنم که همه آدمها با تمام اهداف و رویایی که دارند و در هر سطحی که هستند می توانند در زندگی خودشان از این اصول استفاده کنند و این بخش فوق العاده تأثیر گذار است. موضوع این است که چگونه به آدم متفکر (یا متفکرتری) تبدیل شویم؟ حال اول به این بپردازیم که آدم متفکر از نظر من چه کسی هست؟ از نظر من انسان متفکر کسی است که بتواند از امروز خودش استفاده کند و لذت ببرد، آدمی که آرام است و آرامش دارد، آدمی صلح طلب که استرس ندارد، آدمی که نگران فردایش نیست و در لحظه حال زندگی می کند و از حال لذت می برد. آدمی که در کل، وقتی از او بپرسید که حالش چطور است با تمام قدرت می گوید حالش خوب است. حالا این آدم حال خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 

1: کجای زندگی قرار گرفته ایم؟
باید از خودتان بپرسید و تحلیل کنید که در چه شرایطی قرار دارید؟ از خودتان بپرسید که کجا قرار دارید؟ و به این منزله این است که از لحاظ کاری باید بررسی کنید که در چه شرایطی قرار گرفتید، اگر مدیر یا کارمند هستید موقعیت خودتان را از لحاظ کاری بررسی کنید و روی کاغذ یادداشت کنید، از لحاظ روابطی که با همسرتان، با عشقتان یا دوستانتان و کلأ موقیعتی را که دارید در همه این موارد بررسی کرده و یاداشت کنید. نکته جالب توجه این است که شما جزء کدام دسته هستید؟ خیلی از افرادی که به رستوران می روند وقتی در بیرون از رستوران می نشینند، می گویند فلان رستوران چقدر شلوغ است؟ می گویند رستوران کناری چقدر شلوغ است؟ دوست من سعی کنید در رستورانی که هستید، از بوی غذایی که در آنجا پیچیده، از صندلی های که چیده شده اند و از آدمهایی که کنار شما هستند لذت ببرید. وقتی با دوست یا با همسرتان به رستوران رفتید، از بودن در آن رستوران لذت ببرید! در بیرون از رستورانی که هستید رستوران های زیادی است: سوشی، مکزیکی، ایتالیایی یا هر چیزی دیگری که هست، شما سعی کنید از لحظه حال و از جایی که هستید لذت ببرید.

 

نکات کلیدی برای متفکر شدن

 

2 :چه کسی هستیم؟
 از خودتان بپرسید که من چه کسی هستم؟ چه کارهایی را در طول روز انجام می دهم؟ شغل من چیست؟ اگر فایل های آموزشی می سازید، اگر در بانک کار می کنید، اگر در ورزشگاهی هستید، اگر مربی هستید باید بپرسید که چطور آدمی هستید؟ به یک تعریف مشخص برسید، وقتی که همه فاکتورها را نوشتید که این موقعیت ها از شغل و موقعیتی که در خانه دارید شروع می شود، می توانید بررسی کنید که خوب یا بد عمل کردید و بعد خودتان را بشناسید.

تغییر در زندگی با توجه به همین نکات امکان پذیر می شود اما یکی از مهم ترین فاکتورها همین نکته است. در ابتدا باید خودتان را بشناسید. هر فرد اخلاق و ویژگی های منحصر به فردی دارد و از این رو در انتخاب شغل یا تصمیم گیریهایی که در زندگی دارد باید به همین ویژگی ها توجه داشته باشد. اگر شما بدانید که فردی درون گرا یا برون گرا هستید به راحتی می توانید شغلی را انتخاب کنید که با خصوصیات و ویژگی های اخلاقی و رفتاری شما همخوانی داشته باشد.

 

3: فرکانس های ذهنی
طرز فکر شما در مورد رخداد یا اتفاقاتی که می افتد چیست؟ ببینید وقتی که در عکاسی یا فیلمبرداری یک شیء را در یک جایی  قرار می دهید و دوربین را جای دیگری  قرار می دهید، زاویه ای که بین این دو قرار گرفته می تواند همه چیز را تغییر دهد، مثلاً می تواند جسم یا شیء مورد نظر ما سیاه باشد، چون شدت تاریکی یا نورش زیاد است، این جاگیری دوربین در عکاسی یا فیلم برداری واقعاً خیلی تأثیرگذار است. البته علت آوردن این بحث این است که نوع دید ما به اتفاقات چگونه است؟ حالا در زندگی واقعی: یک اتفاقی می افتد فرکانس فکری یا روش فکری شما در زندگی نسبت به این اتفاقات چگونه است؟ مثلاً یکی از دوستانتان وقتی که دیر می کند، فکر شما در موردش چیست؟ مثلاً می گویید که رفته است تا یک جعبه  شیرینی یا یک گل خرید کند، البته در فکرخودتان می گویید که من قبلأ به او گفته بودم که این کارها را نمی خواهد انجام بدهد و یا اینکه می خواهد شما را سورپرایز کند یا خیر؟ در فکر شما موارد منفی خطور می کند که نکند دوست من تصادف کرده یا اینکه اتفاق بدی برای او افتاده است؟

اولین گزینه ای که به ذهنتان خطور می کند چیست؟ زمانی که با فردی بحث می کنید چه چیزی به ذهن تان می آید؟ آیا فردی که با او بحث می کنید، حرفهای شما را نمی فهمد یا اینکه شما باید طرز بیانتان را تغییر بدهید؟ دیدگاه ما در زندگی واقعاً مهم است، این موراد را باید بررسی کنید و ببینید در شرایط واقعی چگونه می توانید بقیه را قضاوت کنید؟ نکته ای دیگر که با این قضیه خیلی مرتبط است، اینکه ورژن بهتر شما چه شکلی می تواند باشد؟ این سؤال واقعاً جالب توجه است، مثلاً گوشی آیفون هر سال یک نسخه جدیدی از آن وارد بازار می شود و مشتریان این گوشی ها منتظر این هستند که ببیند ورژن جدید چه ویژگی های مثبت و چه ویژگی های منفی دارد؟ حالا از خودتان بپرسید که من در نسخه جدید خودم چه ویژگی هایی دارم؟ چه شکلی می توانید باشید؟ چه چیزهایی باید نداشته باشید؟ چه عیب هایی را باید برطرف کنید؟ فرض کنید شما و شخصیت شما مشابه محصولی است که هر ماه نسخه جدیدی از آن منتشر و عرضه می شود.  با این فرض شما دوست دارید که در نسخه جدید خودتان چگونه باشید و چه مواردی  جذاب و عالی را به شخصیت خودتان اضافه کنید و چه مواردی را کم و حذف کنید؟ این اتفاق را باید خودتان بسازید، به شما می گویم گه چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

 

نکات کلیدی برای متفکر شدن

 

4: نقش مدیتیشن در زندگی
مدیتیشن یعنی "تمرین زندگی کردن" آیا تا به حال این کار را انجام داده اید یا خیر؟ اینکه آیا علاقه ای به مدیتیشن کردن دارید؟ اما اگر می خواهید در زندگیتان موفق باشید و شکست نخورید که مدیتیشن کردن را تمرین کرده باشید، در اکثر اوقات افرادی که شکست می خورند با خودشان می گویند که من اولین بارم بود یا نه حق داشتم که باختم و شکست خوردم و کسب و کارم را از دست دادم، ولی نظر من اینگونه نیست شما هرگز نمی توانید این ها را به خودتان بگویید: چرا که می توانید از یک تکنیک عالی استفاده کنید که قطعاً کمک تان می کند تجربیات عالی تر و بهتری را داشته باشید . چرا می گویم که شما نباید این حرفها را خودتان بگویید؟ چون تکنیکی به عنوان مدیتیشن کردن وجود دارد، در دنیای مدیتیشن زندگی کردن را تمرین کنید، می توانید چشمهایتان را  ببندید، آرام  و ریلکس باشید، تمامی آنچه در اطرافتان می بینید را از فکرتان حذف کنید، حالا به یک سطح بالاتر بروید؛ از لحاظ اخلاقی اگر حسادت می کنید، اگر دروغ می گویید هر چیزی که در درونتان هست را بیرون بریزید. مدیتیشن می تواند زندگی شما را تغییرات زیادی بدهد و شما در دنیایی قرار می گیرید که به خودتان اجازه می دهد که هر کاری را انجام دهید. همه محدودیت ها و همه ویژگی های منفی را از ذهنتان بیرون کنید و موارد زیادی که تنها با مدیتیشن کردن می توانید انجام دهید.

شما برای تغییر در زندگیتان نیاز به یک فضا دارید که من  آن را فضای ذهنی می نامم که در ذهنتان نسخه  بهتری را از خودتان بسازید؛ این امر با مدیتیشن امکان پذیر است. در واقعیت این کار را نمی توانید انجام دهید، ولی وقتی که با مدیتیشن این کار را انجام می دهید. می توانید جسور باشید و اینکه به توانایی های خودتان پی می برید. زیرا ضمیر نا خودآگاه شما تفاوتی بین دنیایی که در مدیتیشن کردن بودید و دنیای واقعی قائل نمی شود و باور می کند که شما  توانستید همه محدودیت ها را کنار گذاشته و یک شخصیت بهتری از خودتان بسازید و شما هم می توانید قدم به قدم جسورتر باشید و در واقعیت هم دیگر حسادت و دروغ گویی را حذف می کنید و سعی می کنید که یک شخصیت عالی تر و بهتر باشید.

 

ما انسان ها همواره در ذهن خود به آینده روشن و البته غیر قابل پیش بینی فکر می کنیم. چه اقدامی را باید انجام دهیم که در آینده نزدیک موفق شویم؟ چطور می توان پیش بینی کرد ؟
هنگامی که حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین در سال 2015 به عنوان بهترین فروشنده محصولات خود در وبسایت آمازون تبدیل شد، هیچ گاه نمی توانست وضعیت فعلی خود را پیش بینی کند. اما با تلاش های شبانه روزی و آزمون و خطاهای بسیار زیاد توانست به کسب درآمد فوق العاده در وبسایت آمازون بپردازد. اما او همزمان برای فارسی زبانان برای اولین بار نحوه کسب درآمد دلاری از آمازون را آموزش می دهد. این آموزش در دوره آربی گردآوری شده که البته همواره آپدیت می شود. ما فارسی زبانان نیز می توانیم هم اکنون آینده روشن و البته نزدیک خود را با بیزنس آمازون بسازیم. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 
 

منبع: ezzatkhah.com

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه