آموزش موفقیت در زندگی و کسب و کار

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

سوالاتی که هر کارآفرین باید از خود بپرسد

آنچه در این مقاله می خوانید:

  • راه اندازی کسب و کار موفق
  • ضرورت پرسیدن سؤالات درست برای رسیدن به موفقیت
  • 10 سؤال مهمی که باید پیش از شروع کسب و کار از خودتان بپرسید

راه اندازی کسب و کار موفق
در این مقاله قصد داریم 10 سؤال را برای شما مطرح نماییم. این سؤالاتی است که هر کارآفرینی باید از خودش بپرسد. دو دسته از افراد هستند که صد در صد به رویاهایشان می‌رسند. دسته اول، کسانی که تنبل و فوق العاده بلندپرواز هستند. البته شاید از شنیدن این موضوع تعجب کنید. دسته دوم نیز کسانی هستند که واقعاً می‌دانند چه می‌خواهند. یعنی به صورت شفاف می‌دانند که قرار است به کجا برسند.

چه شخصیتی پیدا کنند، چه کسب و کاری بسازند، چه چیزی اختراع کنند، چه محصولی بفروشند و در مورد آینده خودشان و کاری که می‌خواهند انجام دهند، کاملاً مطلع هستند. شاید تعجب کرده باشید که یک نفر که تنبل است، به چه شکلی می‌تواند موفق شود یا این که کاری کند یا محصول یا سرویسی را بسازد. اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که بزرگترین ایده‌های دنیا، از جایی در ذهن افراد شکل گرفته است که می‌خواسته‌اند کاری ساده‌تر و راحت‌تر انجام شود.

ساخت بسیاری از اپلیکیشن‌ها، ساخت ماشین و هر فناوری که تصور کنید، در بیش از 80 درصد موارد با این هدف بوده است که کار یا عملی آسان‌تر شود. افرادی  به سمت این ایده‌ها می‌روند که هدفشان این باشد که کاری را سریعتر و با انرژی کمتری انجام دهند، چون در انجام دادن کارها تنبل هستند ولی در عین حال نیز فوق العاده بلندپرواز هستند و هیچ چیز هم آنها را در فکر کردن و ایده پردازی محدود نمی‌کند.

به همین علت است که می‌گویند: «من اگر بتوانم از یک شهر به شهر دیگری پرواز کنم، سریع‌تر می‌رسم تا این که بخواهم از راه‌های زمینی بروم یا اگر بخواهم کار خاصی را انجام دهم، باید به این ایده برسم که آن را سریع‌تر انجام دهم.» به همین علت آنها به شدت بلندپرواز هستند. در این مقاله می خواهیم به مورد دوم بپردازیم.

سوالاتی که هر کار آفرین باید از خود بپرسد

 

کارآفرینی

 

ضرورت پرسیدن سؤالات درست برای رسیدن به موفقیت
اگر صاحب کسب و کار هستید، این مقاله می‌تواند کمک بزرگی به شما کند. اما اگر کسب و کاری ندارید و می‌خواهید بیزینس جدیدی را راه اندازی کنید، حتماً سؤالاتی که برایتان مطرح می‌شود را یادداشت کنید. در ادامه دلیل مهم بودن این سؤالات در کسب و کار شما را مطرح خواهیم کرد. حتی اگر کسب و کاری ندارید و این سؤالات را برای زندگی شخصی خودتان هم به کار ببرید و از خودتان بپرسید، کیفیت زندگی شما به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

همانطور که می‌دانید، مهم‌ترین کاری که می‌تواند زندگی شما را عوض کند، این است که از خودتان دو سؤال مهم چرا و چطور را بپرسید. اگر مشاهده کردید که در نقاطی ضعف دارید، به جای این که ناراحت و افسرده شوید یا این که مسیرتان را عوض کنید یا از کارتان دست بکشید، از خودتان بپرسید چطور می‌توانید بهتر شوید.

این سؤالی است که ناپلئون هیل از خودش پرسید و به دستاورد بسیار بالایی دست یافت. همین کار را می‌خواهیم در مورد خودمان هم انجام دهیم. در این مقاله 10 سؤال برای شما مطرح خواهد شد و توصیه می‌کنیم حتماً آنها را یادداشت کنید. شما می‌توانید این 10 سؤال را هم برای کسب و کار خود و هم زندگی شخصیتان به کار برید. 

 

10 سؤال مهمی که باید پیش از شروع کسب و کار از خودتان بپرسید
سؤال اول: چشم‌انداز شما چیست و قرار است به چه شخصیتی تبدیل شوید؟
در 6 ماه، 1، 2 یا 10سال آینده می‌خواهید چه شخصیتی برای خودتان بسازید و کسب و کار و بیزینسی که دارید، قرار است به کجا برسد؟

 

 

ادامه مقاله سوالاتی که هر کارآفرین باید از خود بپرسد

برای مطالعه و مشاهده مقالات و ویدیوهای جذاب دیگر ما را در سایت عزت خواه دات کام دنبال نمایید.

 

فعالیت در آمازون و کسب درآمد دلاری، جز اهداف افراد بسیاری می باشد که تمایل دارند با آزادی از المان زمان و مکان کسب درآمد کنند. با دوره آربی، آموزش گام به گام فروش در آمازون می توانید این هدف را محقق سازید. همچنین از داخل ایران طبق روشهایی می توانید در آمازون فروشنده شوید. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/rb) در ارتباط باشید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

رازهای موفقیت کشورهای دنیا

آنچه در این مقاله می خوانید:

  • آیا هر کشوری را می‌توان موفق دانست؟
  • تأثیر آموزش در موفقیت یک کشور
  • تأثیر مراقبت‌های پزشکی در میزان موفقیت یک کشور

آیا هر کشوری را می‌توان موفق دانست؟
تعریف شما از یک کشور موفق چیست؟ با چه معیار و اندازه‌ای موفقیت یک کشور را اندازه می‌گیرید و تعیین می‌کنید که کدام یک از کشورها موفق بوده و کدام یک ناموفق؟ شاید بتوان گفت که موفقیت یک کشور را می‌توان با بررسی شرایط اقتصادی آن کشور، سطح سواد شهروندان، نرخ اشتغال و امکانات رفاهی و سلامتی در دسترس اندازه گرفت. به طور مشخص کشورهای موفق در این دوره از نظر سواد، کار، اقتصاد و سلامت در شرایط مطلوبی قرار دارند یا اینکه در تلاش هستند خود را به آن شرایط مطلوب نزدیک‌تر کنند.

رازهای موفقیت در مدیریت بهتر بیزینس

هیچ موفقیتی ساده به دست نمی‌آید. اگر کشوری توانسته است جزء کشورهای موفق جهان قرار بگیرد، مطمئناً هم دولت مردان آن کشور و هم مردم برای رسیدن به این نتیجه تلاش کرده‌اند. این تلاش در بلندمدت جواب داده و این کشور و مردمش توانسته‌اند به هدف خود، یعنی تبدیل شدن به یک کشور موفق دست پیدا کنند. موفقیت یک کشور بیش از آنکه به شرایط مدیریتی آن مرتبط باشد، به خواسته و اراده مردم آن کشور وابسته است. اگر مردم یک کشور بخواهند که پیشرفت کنند و به شرایط بهتری در هر زمینه‌ای دست پیدا کنند، مطمئن باشید که هیچ چیز نمی‌تواند مانع از رسیدن آنها به این هدف شود.

البته هیچکس نمی‌تواند ضرورت مدیریت صحیح را نیز انکار کند. هر نظام یا دولتی که بر کشوری مسلط می‌شود، می‌تواند تأثیراتی روی شرایط آن کشور بگذارد که آن تأثیرات را بتواند تا مدت‌ها در کشور احساس کرد. اگر دولت یا نظام حاکم بتواند به شکلی اقدام کند که به موفقیت کشور منجر شود و تأثیرات مثبتی را به دنبال داشته باشد، می‌تواند شرایط را برای دیگر دولت‌ها یا نظام‌هایی که در ادامه آن کشور را مدیریت خواهند کرد نیز فراهم کند.

 

کشورهای موفق

 

تأثیر آموزش در موفقیت یک کشور
همه چیز از داشتن یک نظام آموزشی مناسب آغاز می‌شود. یک کشور در هر شرایطی هم که باشد، این جوانان آن کشور هستند که می‌توانند شرایط را به شکل بهتری تغییر دهند. اگر در مدارس آموزش‌های اخلاقی، فرهنگی و علمی مناسبی داده نشود، دانش آموزان به هیچ عنوان نمی‌توانند در آینده کشور خود نقشی داشته باشند. اگر هم نقشی را ایفا کنند، این نقش به جای کمک به پیشرفت کشور، نتیجه عکس خواهد داشت. در مدرسه باید در کنار آموزش علم‌هایی که در آینده به کار دانش آموزان و جامعه آنها خواهند آمد، فرهنگ و اخلاق را نیز به دانش آموز یاد بدهند. فرزندان هر کشوری در سیستم آموزشی آن کشور تربیت می‌شوند، پس باید این مسئله را جدی گرفت.

 

ادامه مقاله رازهای موفقیت کشورهای دنیا

با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید.

 

جهان همواره در حال تغییر است. همان گونه که در سال 2019 الی 2020 ویروس کرونا تاثیر بسیار منفی بر کل جهان داشت.  از این رو تکنولوژی نیز می تواند به ما بر سر مشکلات کمک کند. در این زمان تمامی افراد به خرید آنلاین محصولات مورد نیاز خود روی آوردند و بیش از هر چیز وبسایت آمازون نه تنها کمک بسزایی کرده است بلکه فروش خود را نیز چندین برابر کرد. شاید کمی عجیب باشد اما اگر شما نیز به عنوان فروشنده در وبسایت آمازون فعالیت نمایید، درآمد بسیار زیادی را کسب خواهید کرد. به همین جهت استاد حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین برای اولین بار دوره آموزشی آربی را به منظور نحوه انجام این کسب درآمد پر سود ارائه نمودند. در این دوره ارزشمند آموزش قدم به قدم فروش در آمازون برای فارسی زبانان ارائه شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) در ارتباط باشید . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

شناخت رهبران موفق دنیا

آنچه در این مقاله می خوانید:

  • رهبران برجسته چه ویژگی هایی دارند؟
  • رهبران موفق دنیا چگونه بیزینس خود را به شکلی حرفه ای مدیریت می کنند؟
  •  با استراتژی فعالیت کنید
  •  سعی کنید به شکل موثری ارتباط برقرار کنید
  •  مسئولیت پذیر و قابل اتکا باشید
  •  یک چشم انداز از آینده داشته باشید
  •  میل شدید به یادگیری داشته باشید

رهبران برجسته چه ویژگی هایی دارند؟
رهبران برجسته در حقیقت قدرت و مغز متفکر سازمان خود هستند. آن‌ها باید یک چشم انداز مشخص از آینده شرکت خود داشته و بدانند که چه زمانی و به شکلی از فرصت‌های به وجود آمده استفاده کنند. سپس در نهایت بتوانند به اهداف شرکت خود دست پیدا کنند. رهبران مؤثر فراتر از عنوان «مدیر» یا «رئیس» رفتار می‌کنند. آن‌ها همواره به دنبال راهی هستند که به ترکیب مناسبی از کارآیی، شور و شوق، اعتماد به نفس و احتمالاً سلامتی با کمی شانس و اقبال دست پیدا کنند. شاید اینگونه به نظر برسد که برخی از افراد از همان ابتدا این ویژگی‌ها را درون خود دارند اما حقیقت این است که لیدران موفق با تلاش و صرف زمان به آنها دست پیدا کرده‌اند. شما نیز می‌توانید با ایجاد این 11 ویژگی بسیار ضروری رهبران قدرتمند و موفق در خودتان به موفقیت دست پیدا کنید. 

 

افراد موفق

 

رهبران موفق دنیا چگونه بیزینس خود را به شکلی حرفه ای مدیریت می کنند؟

1. مدیریت فردی
اگر شما نتوانید خودتان را مدیریت کنید، نمی‌توانید دیگران را هم به شکل موثری مدیریت کنید. مدیریت فردی بدین معنا است که شما بتوانید اهداف خود را اولویت بندی کرده و در خصوص آن‌ها مسئولیت پذیر باشید. به عنوان یک رهبر مؤثر، شما باید بتوانید زمان، توجه و احساسات خود را به شکل درستی تنظیم نمایید. در حالی که نسبت به نقاط ضعف و قدرت خود و احتمال ضرر کردن نیز آگاه باشید. رهبران موفق کسانی هستند که می‌توانند استرس خود را به خوبی مدیریت کنند و میان زندگی شخصی و حرفه‌ای خود تعادل برقرار کنند. اما شما همچنین باید اهمیت محبت همدلی را به یاد داشته و بتوانید پاسخ افراد و اتفاقات را به شکل درستی دهید. به یاد داشته باشید که در فعالیت‌های خود نظم و کنترل لازم را حفظ نمایید.

2. با استراتژی فعالیت کنید
داشتن رویکرد رو به جلو و روشن فکرانه برای رهبران امروز بسیار مهم است. بر اساس گزارش منتشر شده در کسب و کار هاروارد، رهبران باید همیشه آماده باشند تا خودشان را با استراتژی‌ها وقف داده و بدین ترتیب بتوانند از فرصت‌های پیش آمده استفاده کرده یا با چالش‌های غیرمنتظره رو به رو شوند. فکر کردن به شکل استراتژیک، یک فرآیند در جریان است که ارزیابی شرایط کسب و کار شما را دربرمی‌گیرد. شما می‌توانید به کمک روش‌های زیر این توانایی را در خودتان پرورش دهید:

 

ادامه مقاله شناخت رهبران موفق دنیا

برای مطالعه مقالات بیشتر و مشاهده ویدیوهای جذاب به صورت رایگان ما را در سایت ezzatkhah.com دنبال نمایید.

 

یکی از راه های کسب درآمد از اینترنت، فروشنده شدن در وبسایت بزرگ و جهانی آمازون می باشد که پتلانسیل بالا برای کسب درآمد 24 ساعته را برای علاقه مندان به بیزینس آنلاین فراهم کرده است. دوره جامع آربی، کامل ترین و بهترین تکنیک ها و نکات فروشندگی در آمازون را قدم به قدم آموزش می دهد و شما را برای تبدیل شدن به یک فروشنده تمام عیار در آمازون آماده خواهد کرد. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/rb) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن دفتر پشتیبانی ایران : 00989017261256 (واتساپ)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

داستان موفقیت کریس گاردنر

آنچه در این مقاله می خوانید:

  • کریس گاردنر، مردی بی خانمان که سرمایه گذاری میلیونر شد
  • زندگی کریس گاردنر
  • موفقیت های گاردنر
  • نقش مادر کریس گاردنر در موفقیت های او
  • شانس با آقای گاردنر همراه بود
  • تغییری مجدد در زندگی آقای گاردنر
  • تغییری مجدد در زندگی آقای گاردنر

کریس گاردنر، مردی بی خانمان که سرمایه گذاری میلیونر شد
در میان داستان افراد فقیری که به ثروت رسیده‌اند، داستان زندگی کریس‌ گاردنر یکی از معروفترین داستان‌ها به شمار می‌رود. نگاهی بر داستان زندگی او نشان می‌دهد، این مرد در دوران ابتدایی زندگی خود فاقد همه چیزهایی بوده است که برای زنده‌ماندن لازم بودند. ناپدری بد اخلاق و خشن‌ِ کریس، او را از مادرش جدا می‌کند و در دوران کودکی در چندین مرکز پرورش کودکان نگهداری می‌شود. در جوانی تصمیم می‌گیرد به نیروی دریایی بپیوندد و چهار سال در نیروهای ایالات متحده خدمت می‌کند. پس از اتمام خدمت در ارتش، دستیار پژوهشِ جراحی به نام روبرت آلیس در یک آزمایشگاه می‌شود و این جراح او را به فعالیت در حرفه پزشکی تشویق می‌کند. این مرد جوان که خانواده خود را ترک کرده بود و حقوق پرداختی‌اش در این حرفه اندک بود مجبور می‌شود رویای تبدیل شدن به یک پزشک را نادیده بگیرد. او گاهی اوقات تجهیزات پزشکی را به فروش می‌رساند و هیچ گاه کاری که انجام می‌داد برایش رضایت بخش نبود.
بنابراین تمایل و انگیزه او برای کاری رضایت بخش، افزایش یافت و تصمیم گرفت دلال سهام شود. پس از تلاش و حضور در برنامه‌های آموزشی مختلف که توسط شرکت‌های متفاوتی به اجرا در آمده بود، به عنوان یک کارآموز در شرکت "Dean Witter Reynold" پذیرفته شد. تلاش و کوشش‌های بی‌دریغ او جواب داد و در مدت زمان کوتاهی توانست شرکت خود را به نام "Gardner Rich & Co" راه‌اندازی کند. این شرکت گرچه در ابتدا در مقیاس کوچکی شروع به کار کرد اما در انتها موجب شهرت کریس شد.

 

کریس گاردنر

 

زندگی کریس گاردنر
آن زمان که کریس گاردنر و پسر کوچک او مجبور بودند در یک توالت عمومی شب تا صبح را سپری کنند، حتی به ذهنش نیز خطور نمی‌کرد که داستان زندگی او به فیلم پرفروش هالیوود تبدیل شود. در دهه 1980، آقای گاردنر زمانی که مردی 27 ساله بود با پسر نوپایش، حدود یک سال در سانفرانسیسکو بی‌خانمان بود. او در یک برنامه آموزشی کم هزینه در مورد کارگزاری سهام ثبت نام کرد. در آن زمان پول کافی نداشت تا آپارتمانی را برای خودش اجاره کند. بنابراین آقای گاردنر که از همسر خود جدا شده بود و پسرش کریس جونیور می‌بایست هر جایی که می‌توانستند برای خوابیدن پیدا کنند. علاوه بر سرویس‌های بهداشتی ایستگاه قطار، آنها در پارک‌ها و پناهگاه افراد بی‌خانمان‌ می‌خوابیدند. حتی شب‌هایی منتظر می‌ماندند تا همه همکاران او محل کار را ترک کنند و همان جا زیر میز کار بخوابند. غذای آنها فقط سوپ بود و اندک سرمایه‌ای که داشتند خرج مهد کودکی می‌شد که پسرش را هر روز به آنجا می‌برد تا خودش بتواند سر کار برود. با وجود این مشکلات و سختی ها، آقای گاردنر در کارش پیشرفت کرد. در پایان دوره آموزشی خرید و فروش سهام، شرکت Dean Witter Reynolds او را به عنوان کارمند خود پذیرفت. در نهایت، موفق شد برای خود و پسرش، خانه‌ای اجاره کند. شغل و حرفه او رشد چشمگیری داشت و در سال 1987، موسسه سرمایه گذاری خود به نام Gardner Rich را راه‌اندازی نمود.

 

برای خواندن ادامه مقاله داستان موفقیت کریس گاردنر کلیک نمایید.
برای مطالعه مقالات بیشتر و مشاهده ویدیوهای جذاب به صورت رایگان ما را در سایت ezzatkhah.com دنبال نمایید.

 

یکی از راه های کسب درآمد از اینترنت، فروشنده شدن در وبسایت بزرگ و جهانی آمازون می باشد که پتلانسیل بالا برای کسب درآمد 24 ساعته را برای علاقه مندان به بیزینس آنلاین فراهم کرده است. دوره جامع آربی، کامل ترین و بهترین تکنیک ها و نکات فروشندگی در آمازون را قدم به قدم آموزش می دهد و شما را برای تبدیل شدن به یک فروشنده تمام عیار در آمازون آماده خواهد کرد. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/rb) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن دفتر پشتیبانی ایران: 00989017261256 (واتساپ)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه