آموزش موفقیت در زندگی و کسب و کار

۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

9 روش برای بهبود مهارت های مدیریت تیم و افزایش عملکرد

اگر شما مالک، مدیر سطح عالی یا فقط مدیر یک تیم واحد از افراد باشی ، این ده نکته می تواند تقریباً در هر شرایطی بهره وری شما را افزایش دهد:

1. درباره اهداف خود شفاف باشید و آنها را بنویسید
اکنون این قسمت به طور خاص باید توسط مالک یا مدیرعامل شرکت نوشته شود زیرا مدیران سطح پایین این اهداف را می گیرند و آنها را برای تیم های خودشان اعمال می کنند.
توجه داشته باشید که این به معنای نوشتن "ما قصد داریم ابزاری درست کنیم و به سودآورترین سازنده ابزار در جهان تبدیل شویم". هرکسی می تواند به آن فکر کند. اهداف شما باید مشخص و قابل دستیابی باشد و روشهایی برای سنجش پیشرفت داشته باشد. هدف بسیار واضح افزایش 10 درصدی سود در سال است. سپس می توانید اهداف مشخصی را برای مدیران بخشهای مختلف داشته باشید.
به عنوان مثال هدف برای مدیر بازاریابی ممکن است یافتن راه های جدید و کارآمد بازاریابی باشد تا تلاش های بازاریابی شما با بودجه مشابه به 5٪ مشتری بیشتر برسد. مدیر تولید ممکن است ایده های خوبی در مورد ساده سازی تولید برای افزایش بهره وری داشته باشد. هدفی برای مدیر فروش شاید ورود به یک بازار جدید یا دست نخورده.
نکته مهم این است که اهداف کلی شما روشن است، همه مدیران شما در هیئت مدیره هستند و می دانند از آنها چه انتظاری می رود و اینکه شما به طور مداوم بر پیشرفت هر بخش نظارت می کنید. این روند باید توسط مدیران شما برای اعضای تیمشان تکرار شود.

2.  به اهداف برسید
اکنون این ممکن است به نظر رسیدن به اهداف مشابه باشد، اما اینطور نیست. اهداف را می توان نتیجه نهایی، جایی که می خواهید باشید در نظر بگیرید. اهداف مراحلی است که باید برای رسیدن به نتیجه بردارید. مثلا. یک هدف نهایی ممکن است افزایش رضایت مشتری باشد و اهداف کوچکتر رسیدن به آنجا ممکن است شامل زمان حمل سریع تر ، بازده آسان تر و بهبود خدمات مشتری و غیره باشد.

 

مهارتهای مدیریتی

 

3. افراد ذی صلاح را استخدام کنید، سپس از مسیر آنها دور شوید
به عنوان یک مدیر، رئیس یا مدیر ارشد شما باید اهداف شرکت ها را پشت سر می گذاشت تا شما درک درستی از مکان شرکت داشته باشید. یک مدیر خوب باید اهداف مشخصی را با اهداف منطقی، قابل دستیابی و قابل اندازه گیری برای این بخش تعیین کند. سپس می توانید اهدافی را که برای دپارتمان تعیین شده است در نظر بگیرید و آنها را با توجه به سطح مهارت آنها به هر کارمند بدهید.
اکنون ممکن است متوجه شده باشید که قسمت دوم نکته این است که " از سر راه خود خارج شوید ". این فقط در صورتی است که افرادی را که مهارت صحیح دارند استخدام کرده باشید. بخشی از وظیفه شما به عنوان مدیر، بررسی و اندازه گیری میزان پیشرفت کارمندان است. اگر کسی را پیدا کردید که به نظر می رسد نمی تواند از پس آن برآید، سعی کنید او را با یک مربی تنظیم کنید یا حتی مسئولیت های شغلی او را کم کنید.
تمایل به انجام چند کار همزمان دارید و به راحتی حواس شما را پرت می شود؟
اما نکته اصلی این است که شما در قبال شرکت مسئولیت دارید که بخشی از مأموریت کلی خود را به موقع به پایان برسانید و به خوبی انجام دهید، در غیر این صورت بازتاب شما به عنوان مدیر است. در حالی که هیچ کس آن را دوست ندارد اما خاتمه شاید تنها راه حل باشد.

4. با کارمندان خود جلسات منظمی داشته باشید
مشکلات و تنگناها به ناچار در هر سازمانی بوجود می آیند. بخشی از وظیفه شما به عنوان مدیر، شناسایی مسائل و اصلاح آنها قبل از بروز مشکلات است. تشکیل جلسات منظم و سازنده با کارمندان، کلید شناسایی مشکلات قبل از خارج شدن از کنترل است.
بیایید فقط بگوییم که کارمندان شما در حمل به موقع اقلام مشکل دارند زیرا نمی توانند خیلی زود آنها را از انبار بردارند. اینجا جایی است که پول خود را به دست می آورید!
چیزی که شما نمی خواهید این است که افراد بخش حمل و نقل از انبار تماس بگیرند و به یک مسابقه جیغ تبدیل شود. وقت جلسه با مدیر انبار است. شاید مسئله این است که آنها در مورد تعداد واحدهای فروخته شده در هر ماه پیش بینی های قابل اطمینان نمی کنند. اکنون ما مشکل عدم ارتباط بین فروش و انبار را شناسایی کرده ایم. تقریباً تمام مسائل به دلیل کمبود (یا مشکل در برقراری ارتباط) بوجود می آیند. یک مدیر خوب میان تیم و مدیران تیم های دیگر خواهد بود.

5.  هنگام برخورد با مشکلاتی که در غیر این صورت کارمندان خوب از آنها استفاده می کنید ، از روش "ساندویچ" استفاده کنید
همه اشتباه می کنند، برخی کوچک هستند و می توان با آنها یک یادداشت برای تیم یا یک کلمه سریع با کارمند متخلف مقابله کرد. با این حال، یک کارمند بسیار عالی می تواند اشتباه بزرگی را مرتکب شود که می تواند مسئولیت واحدهای شما را مختل کند. این نوع مشکلات باید توسط مدیر برطرف شود. تا زمانی که این یک اتفاق یک بار باشد و کارمند در گذشته مشکلی نداشته باشد. روش ساندویچ بهترین است.
با توضیح اینکه کارمند برای سازمان ارزشمند است و کار وی به طور کلی تأثیر مثبتی در شرکت داشته است، شروع کنید. در مرحله بعدی به مسئله پیش آمده و اینکه برای جلوگیری از مشکل شبیه سازی در آینده می توان چه مراحلی را بردارد. با تکرار ارزشی که کارمند برای شرکت دارد، مکالمه را ببندید و مراحلی را که برای جلوگیری مجدد از مشکل برداشته می شود، تقویت کنید.

6.  همیشه بخاطر داشته باشید که نمونه ها بهتر از تقویت مثبت یا تقویت منفی هستند
هویج و چوب همیشه منبعی برای مدیریت کارمندان بوده است. با استفاده از هویج می توانید کارمندان خود را فریب دهید تا آنچه می خواهید را انجام دهند ، یا می توانید با استفاده از چوب کارکنان را به دلیل انجام ندادن آنچه از آنها انتظار می رفت تنبیه کنید.
بخشی از وظیفه شما به عنوان مدیر این است که برای کسانی که مدیریت می کنید نمونه باشید. در مورد اشتباهات خود و قدم هایی که برمی دارید برای جلوگیری از انجام همان کار در آینده باز باشید. به هر حال ، اگر شما مثال نیستید ، نمی توانید انتظار داشته باشید که کارمندانتان اشتباهات را بپذیرند.
باید فرآیندی برای زمان وقوع اتفاقاتی از این دست وجود داشته باشد. مشکل را تصدیق کنید، علت اصلی مشکل را تجزیه و تحلیل کنید، روشهایی را برای جلوگیری از تکرار مجدد اشتباه پیاده کنید، راه حلی را که ارائه داده اید ارزیابی کنید و اگر جواب داد، ادامه دهید.

7.  در مورد ساختن تیم خود هوشمند باشید
شما به عنوان یک مدیر، باید با بسیاری از موقعیت ها، افراد و شخصیت های مختلف کنار بیایید. همچنین به شما مسئولیت های جدید و بعضاً بیشتر از جمله مواردی مانند بودجه بندی، پیش بینی ها، ارائه ها و حقوق و دستمزد داده می شود. بنابراین در مورد نقاط قوت و ضعف خود جدی فکر کنید تا بتوانید متناسب با آن استخدام کنید. شما افرادی را می خواهید که نقاط قوت شما را تکمیل کرده و نقاط ضعف شما را یاری دهند. یک جمله قدیمی وجود دارد که می گوید: "شما باید آهسته استخدام کنید و سریع شلیک کنید ".این نکته خوبی است که باید به خاطر داشته باشید ، وقت خود را برای یافتن فرد مناسب برای کار خود اختصاص دهید. هنگامی که آنها را آموزش دادید و تمام ابزارهای کار را به آنها دادید ، می توانید آنها را ارزیابی کنید. اگر به هر دلیلی آنها انتظارات را برآورده نمی کنند پس، بهتر است سریع آنها را خاتمه داده و به دنبال فرد جدیدی بگردید.
من شرایط بسیاری را می بینم که فردی برای کاری استخدام می شود که صلاحیت آن را ندارد یا فقط نمی تواند یک کار خوب را در آن انجام دهد و سال به سال در آنجا می مانند. نگه داشتن افراد اشتباه به تیم شما آسیب می رساند ، با سایر اعضای تیم کینه ایجاد می کنید و به جای تمرکز روی موارد مهمتر، زمان بیشتری را به نگهداری از کودک می پردازید. این در واقع به مسئولیت اشتباهات شما برمی گردد. شما به اشتباه، شخص اشتباهی را شناسایی کرده اید ، بنابراین سریع آن را حل کنید ، با استخدام فرد مناسب آن را اصلاح کنید و ادامه دهید.

 

مهارتهای مدیریتی

 

8.  یک نگرش مثبت داشته باشید و آن را در تیم خود ارتقا دهید
همه ما آن رئیس یا همکار عبوس را داشته ایم که به نظر نمی رسید هرگز زیاد به او اهمیت می دهد. به آنها احترام گذاشتید و به آنها نگاه کردید؟ البته نه ، افراد به طور طبیعی به دیگران علاقه مند می شوند که نگرش مثبت خوبی دارند.
داشتن نگرش مثبت کار شما را به عنوان مدیر بسیار ساده می کند فقط به این دلیل که افراد بسیار بیشتر شما را دنبال می کنند.
در مورد تیم خود، فعالیت های تیم سازی را تشویق کنید. ما می دانیم که همه افراد دیگران را دوست ندارند یا حتی با آنها کنار می آیند. بنابراین از تمرینات تیم سازی به عنوان راهی برای اطمینان از هدفمند ماندن تیم خود استفاده کنید.

9. استفاده از تقویت کننده های مثبت را فراموش نکنید
غالباً، ما بیش از حد درگیر کارهایی هستیم که انجام می دهیم. پس از همه، به عنوان مدیران، ما معمولاً چندین مسئله، مشکل و مهلت مختلف را همزمان کنترل می کنیم که فراموش نمی کنیم فقط بگوییم "متشکرم".
این نگرش را نداشته باشید که کارمندان شما فقط کارهای خود را انجام می دهند. آن مهلت پروژه که به زور به آن اضافه شد، پروژه غیرمنتظره ای که در دام تیم های شما افتاد ، زندگی همه را سخت تر می کند. کنون یک توپ دیگر برای شعب بازی دارید.
بنابراین وقتی آن پروژه به موقع به پایان رسید یا مهلت جدید را تعیین کردید، فراموش نکنید که از تیم خود، قدردانی کنید. بله، شما هنوز با 4 توپ در هوا، دست و پنجه نرم می کنید ، اما درست مانند داشتن یک نگرش مثبت، شما را به یک رهبر موثر تبدیل می کند.
تقویت مثبت باعث تقویت روابط کارمند مدیر می شود. این می تواند انواع مختلفی داشته باشد و بسته به نوع شرکت متفاوت خواهد بود، کارت های هدیه ، به رسمیت شناختن عمومی یا فقط یک تأیید خصوصی از طرف مدیر، به هر شکلی که باشد مهم است که از دستاوردهای آنها قدردانی شود. مدیران مسئولیت ها و مشاغل متعددی را باید از قبل انجام دهند و من می توانم تضمین کنم که یکی از مهمترین وظایف مدیریت استفاده از تمام داراییهای شرکت به کارآمدترین و مولدترین روش ممکن است.
اگر کارمندان را مدیریت می کنید، آنها نمایانگر دارایی شرکت بزرگی هستند که شما وظیفه دارید تا آنجا که ممکن است به طور مولد کار کنید. با آموزش صحیح کارمندان و آموزش تکنیک های ارتباطی مناسب، می توانید زمانی را که برای رفع اشتباهات صرف می کنید به حداقل برسانید و بر ارائه پروژه های به موقع و مشاغل جدید تمرکز کنید. این می تواند به معنی افزایش چشمگیر بهره وری با حداقل هزینه ها باشد.
من هیچ رئیسی را نمی شناسم که دوست داشته باشد عملکردی را افزایش دهد که سرمایه گذاری کمی داشته باشد و سرمایه گذاری نداشته باشد. بنابراین برای بهبود مهارت های مدیریت تیم و تقویت عملکرد خود، با این 9 نکته خود را برای موفقیت آماده کنید.
 

با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید


فعالیت در آمازون و کسب درآمد دلاری، جز اهداف افراد بسیاری می باشد که تمایل دارند با آزادی از المان زمان و مکان کسب درآمد کنند. با دوره آربی، آموزش گام به گام فروش در آمازون می توانید این هدف را محقق سازید. همچنین از داخل ایران طبق روشهایی می توانید در آمازون فروشنده شوید. ( لیست کشورهای مورد تایید وبسایت آمازون).جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (آموزش رایگان فروش در وبسایت آمازون) در ارتباط باشید . 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

فروش در آمازون با حسین عزت خواه

فروش در آمازون

کسب درآمد از آمازون 

اینجا میخواهیم یک بیزنس واقعی رو بسازیم و صفر تا صد آموزش ببینیم 


دوست داری یک شغلی داشته باشی که از هر کجای دنیا و در هر ساعتی از شبانه روز بتونی کنترلش کنی ؟

حتی تو سفر ؟

کسب درآمد به دلار داشته باشی و با کمترین سرمایه یک برند برای خودت بسازی و محصولاتت رو در آمازون بفروشی .

تو کمترین زمان اصل سرمایه و همچنین درآمد بالا داشته باشی

اگر به کسب و کار آنلاین و کسب درآمد دلاری علاقه‌مند هستی، مطلع باش که بیزینس آمازون یکی از بزرگترین و پرسود ترین بیزینس‌های آنلاین جهان است. با آموزش‌های گام به گام دوره آربی، فروش کالای فیزیکی در آمازون با محوریت خرید کالا از علی بابا در چین و فروش در آمازون آمریکا را یاد می گیری. در واقع تو با این دوره آموزش های جامع، گام به گام و بروز فروش در آمازون را در اختیار داری. پس تصمیم قطعی را برای خرید این دوره بگیر تا کسب درآمد دلاری در وبسایت آمازون را تجربه کنی. 

چرا وبسایت آمازون ؟

جف بزوس در سال 1994 آمازون را تاسیس کرد و در سال 1995 آمازون به عنوان یک فروشگاه کتاب آنلاین شروع به کار کرد و در نهایت بستری را برای فروش کالاهای مختلف ساخت.

49.1 ٪ از کل فروش الکترونیکی محصولات در آمریکا برای آمازون ثبت شده است که سهم  eBay فقط 6.6 ٪ بود!!!

بیشتر از یک و نیم میلیون کارمند دارد.

در آمازون حدودا، 353 میلیون محصول ثبت شده است.

386.000.000.000 دلار درآمد سالانه آمازون.

فروش شخص ثالث (3P) آمازون 54% از درآمد آمازون را تشکیل می دهد.

85% فروشندگان شخص ثالث آمازون سودآور هستند.

92% فروشندگان از اجرا توسط آمازون (FBA) استفاده می کنند.

Amazon.com حدوداً 3 میلیارد بازدید در ماه دارد.

300 میلیون مشتری در سراسر دنیا.

 

جهت شرکت در دوره آموزش فروش در آمازون و کسب درآمد از شرکت آمازون ( حتی از ایران ) با مراجعه به سایت عزت خواه دات کام به آدرس

https://ezzatkhah.com/rb

و جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های پشتیبانی ایران : 00989304444736 و 00989302222413 (واتساپ)

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

معنای هوش هیجانی - عزت خواه دات کام

هوش هیجانی چیست؟
ما هوش هیجانی یا EI را به عنوان توانایی تعریف می کنیم:
احساسات خود را بشناسیم، درک کنیم و مدیریت کنیم و احساسات دیگران را بشناسید، درک کنید و بر آنها تأثیر بگذارید. از نظر عملی، این به معنای آگاهی از این است که احساسات می توانند رفتار ما را تحت تأثیر قرار دهند و همچنین افراد را تحت تأثیر قرار دهند (به طور مثبت و منفی) و یاد بگیرند که چگونه این احساسات را مدیریت کنیم - چه خود ما و چه دیگران. مدیریت احساسات به ویژه در شرایطی که تحت فشار هستیم بسیار مهم است.

اصطلاح هوش هیجانی از کجا آمده است؟
هوش هیجانی توسط دو محقق، پیتر Salavoy و جان مایر ایجاد و در مقاله خود با عنوان"هوش هیجانی" در مجله تخیل، شناخت، و شخصیت در سال 1990 به چاپ رسید. بعد از آن در سال 1996 توسط دن گلمن محبوبیت یافت.

 

هوش هیجانی

 

چرا هوش هیجانی مهم است 
این یک واقعیت علمی است که احساسات مقدم بر فکر هستند. وقتی احساسات زیاد می شوند، نحوه عملکرد مغز ما را تغییر می دهند. از توانایی های شناختی، قدرت تصمیم گیری و حتی مهارت های بین فردی می کاهند. درک و مدیریت احساسات خود (و احساسات دیگران) به ما کمک می کند تا هم در زندگی شخصی و هم در زندگی شغلی موفق تر باشیم.
در سطح شخصی، هوش هیجانی به ما کمک می کند:

  • بدون آسیب رساندن به احساسات، مکالمات ناراحت کننده ای داشته باشید
  • احساسات خود را هنگام استرس یا احساس فشار بیش از حد مدیریت کنید
  • روابط با افرادی که به آنها اهمیت می دهیم را بهبود بخشید

در محل کار، هوش هیجانی می تواند به ما کمک کند:

  • درگیری ها را حل کنید 
  • دیگران را مربی و انگیزه قرار دهید
  • فرهنگ همکاری ایجاد کنید
  • در تیم ها، ایمنی روانی ایجاد کنید

ایجاد تنوع در سازمان شما یک واقعیت است
EQ  شما می تواند بیش از ضریب هوشی شما مهم باشد، به خصوص در محل کار. دانیل گلمن در کتاب کار با هوش هیجانی، به تحقیق در دانشکده بازرگانی هاروارد استناد می کند که تعیین می کند EQ دو برابر ضریب هوشی و مهارت های فنی در تعیین موفقیت موفق به حساب می آید. در سال 2003 هاروارد بیزینس ریویو گزارش داد که 80٪ صلاحیت هایی که عملکرد برتر را از بقیه متمایز می کند در حوزه هوش هیجانی است. 
در تمام سالهای کار با سازمانهای پیشرو در سراسر جهان یاد گرفته ایم که باهوش ترین افراد در یک سازمان همیشه موثرترین افراد نیستند. آنچه بیشترین بهره وری را از کارمندان متمایز می کند EI ( هوش هیجانی)  است.
هوش هیجانی مهارتی است که می توان آن را یاد گرفت و اندازه گرفت. سطح هوش هیجانی ما را می توان به عنوان ضریب احساسی یا EQ اندازه گیری کرد. IHHP  ابزارهای متعددی را برای اندازه گیری EQ در سطح فردی و سازمانی ایجاد کرده است.

آموزش هوش هیجانی چگونه می تواند کمک کند؟
برخلاف ضریب هوشی ما، داشتن سطح بالایی از هوش هیجانی (EI) یا ضریب احساسی بالا (EQ) چیزی نیست که در ثابت بماند. خوشبختانه، هوش هیجانی مهارتی است که می توانیم در آن رشد کنیم و EQ ما در طول زندگی ما رشد می کند.

از هوش هیجانی برای بهتر کار کردن استفاده کنید
IHHP  می تواند به شما در مهار احساساتی که مانع ایجاد اعتماد، همکاری و مشارکت در سراسر سازمان شما هستند، کمک کند. 
IHHP  به مدت بیست سال در آموزش مهارتهای اساسی هوش هیجانی از طریق سخنرانی و آموزش در کلاس پیشتاز بوده است. ما به عنوان توسعه دهنده تیم شما عمل می کنیم، اطمینان حاصل می کنیم که افراد شما مهارت های هوش هیجانی را ایجاد می کنند تا هر کس حتی در هنگام چالش و تغییر بزرگ بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. ما تجربیات یادگیری مجازی پیشرفته ای را ارائه داده ایم که به سازمانها و افراد امکان می دهد از کلاس یا محل کارشان به همان کلاس درس دسترسی داشته باشند.
برنامه های ما مبتنی بر تحقیقات علمی است و از جدیدترین دانش در زمینه هوش هیجانی استفاده می کند تا به زبان آموزان کمک کند تا مهارت های اساسی را از طریق تجربیات پیشرفته یادگیری ما ایجاد کنند.

 

مقاله پیشنهادی:     هوش هیجانی در محیط کار

هوش هیجانی چیست

 

IHHP  آموزش هوش هیجانی را ارائه می دهد  که به شما کمک می کند:
خودآگاهی ایجاد کنید . درک احساسات خود که به رفتار ها و تاثیر که رفتار شما بر دیگران می گذارند و اینکه آنها چگونه به شما پاسخ دهند می باشد.

تغییر مبتنی بر علوم اعصاب. با برنامه ای که ریشه در علوم اعصاب و تحقیقات دارد، تغییر واقعی رفتار را ایجاد کنید.
بهترین کاری را که باید ارائه دهید از بند باز کنید. کشف کنید که چرا بهترین خودتان، بهترین انتخاب شماست.
فرهنگ عالی محل کار. احساسات مسری است. کیفیت روابط را بهبود بخشید و فرهنگ پاسخگویی را ایجاد کنید.
رهبری استثنایی. مردم مدیران را ترک می کنند، نه شغل. تحقیقات نشان می دهد که رهبران استثنایی، رهبرانی که واقعاً می توانند بهترین ها را در مردم خود به نمایش بگذارند، دارای رتبه بالایی در هوش هیجانی هستند. این دلیل اصلی استثنایی بودن آنهاست.
 

با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید


فعالیت در آمازون و کسب درآمد دلاری، جز اهداف افراد بسیاری می باشد که تمایل دارند با آزادی از المان زمان و مکان کسب درآمد کنند. با دوره آربی، آموزش گام به گام فروش در آمازون می توانید این هدف را محقق سازید. همچنین از داخل ایران طبق روشهایی می توانید در آمازون فروشنده شوید. ( لیست کشورهای مورد تایید وبسایت آمازون).جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (آموزش رایگان فروش در وبسایت آمازون) در ارتباط باشید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

چگونه جلوی نشخوار فکری را بگیریم

نشخوار فکری، تمایل به تجزیه و تحلیل مکرر و منفعلانه مشکلات، نگرانی ها یا احساس پریشانی شما بدون اقدام برای ایجاد تغییرات مثبت است. برای بهبود رفتار شناختی شما می توانید با چند مرحله بر این الگوی تفکر غلبه کنید. نشخوار فکری، افکار یا ایده هایی هستند که مرتباً در ذهن شما تکرار می شوند. عمل نشخوار فکری به عنوان تمایل به تجزیه و تحلیل مکرر و منفعلانه مشکلات، نگرانی ها یا احساس پریشانی بدون اقدام برای ایجاد تغییرات مثبت تعریف می شود. این اغلب شامل افکار منفی یا خاطرات بد است. اگر نتوانید مرتباً به فکر آنها بپردازید ، چنین افکاری می توانند در زندگی روزمره و بهزیستی ذهنی شما اختلال ایجاد کنند.
نشخوار فکری با برخی از اختلالات بهداشت روان مانند افسردگی، اضطراب و اختلال وسواس اجباری (OCD)  در ارتباط است. اینها به نوبه خود می تواند خطر ابتلا به اختلال مصرف مواد و سایر شرایط ناسالم را افزایش دهد. خوشبختانه تکنیک هایی وجود دارد که می توانید برای کنترل این نوع افکار یاد بگیرید. در اینجا 12 نکته مفید برای کمک به شما در یادگیری چگونگی جلوگیری از نشخوار فکری آورده شده است .

1.  یک محدودیت زمانی تعیین کنید
افرادی که نشخوار می کنند می توانند هر چند ساعت یک بار بیش از حد به تجزیه و تحلیل یک مسئله بپردازند، حتی پس از آنکه قبلاً به برنامه عملیاتی برای مقابله با آن پرداختند. تنظیم یک برنامه برای جلسات نشخوار فکری شما می تواند مغز شما را از نشخوار کردن باز دارد. وقتتان تمام شد، به خود بگویید "متوقف شوید!" و توجه خود را به جای دیگری معطوف کنید.

2.  افکار خود را بنویسید
نوشتن افکار خود می تواند به سازماندهی آنها کمک کند تا ذهنتان را به هم نریزد. این می تواند به شما کمک کند مراحل ساده ای را برای دستیابی به راه حلی پیدا کنید که بتوانید طبق آن عمل کنید. بعضی از افراد همچنین دریافتند که کنار گذاشتن چنین افکار و نگرانی هایی روی کاغذ راحت ترند.

 

مقاله پیشنهادی: تفاوت طرز فکر افراد موفق و افراد معمولی

نشخوار فکری

 

3.  با یک دوست تماس بگیرید
یک شبکه پشتیبانی اجتماعی مستحکم، ابزاری اساسی برای غلبه بر مشکلات روحی و روانی است. احساس انزوا می تواند باعث شود افکار منفی مکرر روی سطح ظاهر شوند. به علاوه، صحبت با یک دوست به سادگی یک روش عالی برای منحرف کردن ذهن شما از افکار تکراری است.

4.  حواس خود را پرت کنید
فکر نکردن در مورد چیزی آسانتر از انجام کار است. کلید آنها یافتن موضوعی متفاوت است تا ذهن شما را به جای موضوعات تکراری و منفی شما مشغول کند. فعالیت های خاصی که مغز شما را درگیر می کند نیاز به تمرکز دارد و مانع از صرف انرژی در فکر کردن به مشکل یا نگرانی می شود.
فعالیت های سرگرم کننده ای که در حواس پرتی مغز شما خوب هستند ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کتاب خواندن
  • تماشای یک فیلم
  • حل جدول کلمات متقاطع یا منطق
  • بازی کردن
  • نواختن یک ساز موسیقی

بسیاری از ایده های خلاقانه دیگر وجود دارد که می تواند برای شما مفید باشد. فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت ببرید تا خسته نشوید و دوباره شروع به فکر کردن در مورد افکار نشخوارکننده خود کنید.

5.  راه حلهای عملی را شناسایی کنید
مشکل در افکار وسواسی این است که آنها احساس طاقت فرسایی می کنند. شما تمایل دارید بدون اینکه کار مثبتی درمورد راه حل انجام دهید، به مسئله فکر کنید. شروع به فکر کردن در مورد مراحل ساده و کوچکی کنید که به راحتی می توانید برای رفع مشکل یا نگرانی خود بردارید. حتی بدون رفع کامل مشکل، داشتن یک نقطه شروع که می دانید می توانید به پایان برسانید می تواند به تسکین افکار اضطراب آور شما کمک کند.

6.  راه اندازهای خود را بفهمید
موقعیت های خاص می توانند افکار نشخوارکننده را دوباره به وجود آورند. این موارد ممکن است موارد خاص اجتماعی، موضوعاتی در تلویزیون یا صفحات وب باشد. حتی ممکن است یک زمان از روز باشد. سعی کنید بفهمید چه عواملی باعث نشخوار شما می شود. این می تواند به شما کمک کند تا از عوامل محرک جلوگیری کرده و خود را با مکانیزم های مقابله آماده کنید.

زمانی را که در حال نشخوار کردن هستید، تشخیص دهید
ثابت شده است که تکنیک های ذهن آگاهی برای مدیریت انواع مسائل بهداشت روان بسیار مفید هستند. وقتی شما با روشی آگاهانه رفتار می کنید، بر زمان حال تمرکز می کنید و از افکار و احساسات خود آگاه هستید. اگر به هرگونه فکر تکرار شونده یا وسواس بیش از یک مسئله فکر می کنید، تصدیق کنید که چنین می کنید. به سادگی تشخیص اینکه شما در حال نشخوار کردن هستید و مشاهده احساس آن به شما کمک می کند تا از این افکار فاصله بگیرید. هنگام انجام این کار ممکن است به نظر طاقت فرسا و ترسناک نباشند. تشخیص اینکه در یک چرخه فکر منفی قرار دارید نیز می تواند به شما کمک کند تا از آن دور شوید.

8.  بیاموزید
رها کردن بسیار راحت تر از انجام است. گاهی اوقات، تفکر نشخوارکننده می تواند از اهداف یا انتظارات غیرواقعی ناشی شود. وقتی نگران یک مسئله هستید، به این فکر کنید که چرا این مسئله شما را ناراحت کرده است. افکار و احساسات منفی ناشی از فشارهای اجتماعی یا انتظاراتی که از خود دارید را شناسایی کنید. وقتی به آنها فکر می کنید، آنها را صدا کنید. وقتی یاد بگیرید بپذیرید برخی انتظارات منطقی نیستند، می توانید اهداف سالم تری را برای خود رقم بزنید.

9.  مدیتیشن را امتحان کنید
مدیتیشن یک تکنیک خاص ذهن آگاهی است که می تواند بسیار آرامبخش و روان آور باشد. چندین روش مختلف مدیتیشن وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. در هر یک، شما به طور معمول بر روی یک احساس خاص مانند نفس خود تمرکز می کنید. همچنین می توانید تمام توجه خود را معطوف به صداهای اطراف خود یا احساسات جسمی در بدن خود کنید. برخی از وب سایت ها فیلم ها یا ضبط های رایگان دارند تا شما را در یک مراقبه هدایت شده راهنمایی کنند. چند نوع را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بهتر است.

10.  ورزش کنید
ورزش یک روش عالی برای منحرف کردن ذهن شما از افکار نشخوارکننده است. عمل جسمی ورزش نیز تأثیر مستقیمی بر سلامت روان شما دارد. هنگام انجام ایروبیک، مغز شما آندورفین تولید می کند، مواد شیمیایی در مغز شما ایجاد احساس خوشبختی می کند و عملکرد شناختی شما را بهبود می بخشد. همچنین می تواند هورمون های استرس را که باعث بدتر شدن افکار نشخوارکننده می شوند، کاهش دهد.

11. پذیرش تمرین
بسیاری از مشکلاتی که ذهن شما را مشغول می کنند، قابل حل نیستند. به خود بگویید که آنها نگرانی شما نیستند. وقتی دیدید که به آنها فکر می کنید، نگرانی خود را تأیید کنید، سپس به خود بگویید که اجازه دادن به آن اشکالی ندارد. اگر فکر دوباره ظاهر شد، دوباره آن را تصدیق کنید و آن را به خاطر آنچه هست بپذیرید. پس از تمرین کافی، ذهن شما در دور شدن سریع از افکار آزار دهنده بهتر خواهد بود.

 

مقابله با نشخوار فکری

 

12.  درمان را در نظر بگیرید
بهترین راه برای غلبه بر الگوهای تفکر منفی، تحت هدایت یک متخصص آموزش دیده است. گاهی اوقات، میزان چالش شما فراتر از توانایی مدیریت تنها است. یک روان درمانگر یا مشاور که با اضطراب و اختلالات مشابه کار می کند می تواند به شما در یادگیری تکنیک های موثر ذهن آگاهی، استراتژی های مقابله و سایر رفتارهای سالم کمک کند. آنها همچنین می توانند برنامه درمان نشخوار فکری را با توجه به نیازهای فردی شما تنظیم کنند.
رفتار درمانی شناختی که به آن CBT نیز گفته می شود، اغلب برای مدیریت تفکر نشخوار فکری استفاده می شود. این روش درمانی از تمرینات ذهنی و تکنیک های تفکر برای کمک به شما در تغییر الگوهای فکری استفاده می کند. این یک ابزار درمانی محبوب است زیرا می تواند به افراد کمک کند تا با موفقیت بر روندهای فکری مخل یا مضر غلبه کنند.
درمان نشخوار فکری همچنین می تواند به شما کمک کند سایر شرایط زمینه ای را که ممکن است افکار نشخوارکننده شما را دشوارتر کند، برطرف نماید.
با گذشت زمان، می توانید یاد بگیرید که با استفاده از استراتژی های مقابله سالم افکار نشخوارکننده را مدیریت کنید. گاهی اوقات، نشخوار فکری و سایر شرایط بهداشت روانی می تواند منجر به الگوهای ناسالم یا سازوکار مقابله ای مانند مصرف مواد مخدر یا الکل شود. اگر شما یا کسی که می دانید به دلیل بیماری روانی مانند نشخوار فکری با سومصرف مواد دست و پنجه نرم می کنید، می تواند به شما کمک کند.
 

با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید


فعالیت در آمازون و کسب درآمد دلاری، جز اهداف افراد بسیاری می باشد که تمایل دارند با آزادی از المان زمان و مکان کسب درآمد کنند. با دوره آربی، آموزش گام به گام فروش در آمازون می توانید این هدف را محقق سازید. همچنین از داخل ایران طبق روشهایی می توانید در آمازون فروشنده شوید. ( لیست کشورهای مورد تایید وبسایت آمازون).جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (آموزش رایگان فروش در وبسایت آمازون) در ارتباط باشید . 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

7 نکته ساده برای تعامل با افراد منفی

آیا تا به حال با افراد منفی تعامل داشته اید؟ اگر دارید ، می دانید که این تجربه واقعاً دلگیر کننده است. اگر در حال حاضر فردی منفی در زندگی شما وجود دارد، اجازه ندهید که او بر شما تأثیر بگذارد. شما با مشکل خود تنها نیستید - من همچنین با افراد منفی روبرو هستم و تعامل با آنها همیشه یک تجربه آموزشی است. حتی اگر مردم ممکن است سعی کنند شما را پایین بکشند ، شما در مورد نحوه واکنش خود نسبت به آنها حق انتخاب دارید. در اینجا می خواهم 7 نکته درباره نحوه برقراری ارتباط با افراد منفی را به اشتراک بگذارم:

نکته شماره 1: منفی نباشید
افراد منفی تمایل دارند چیزهای بد را دوباره تجدید نظر کنند و موارد مثبت را نادیده بگیرند. آنها همچنین تمایل دارند در مورد مشکلاتی که با آن روبرو هستند اغراق کنند و باعث می شوند که مخمصه آنها بسیار بدتر از آنچه در حال حاضر است به نظر برسد.
اولین باری که با یک فرد منفی صحبت می کنید، گوش شنوا داشته باشید و در صورت لزوم به او کمک کنید. به او بگویید که تنها نیست. با این حال ، حتماً محدودیت بگذارید. اگر فرد بعد از چند مکالمه اول مرتباً همان مسائل را تکرار کند ، این سیگنالی برای جدا شدن از کار است.
برای شروع ، موضوع را تغییر دهید. اگر او دچار مارپیچ منفی شد ، اجازه دهید او ادامه دهد اما منفی نگیرید. پاسخ ساده ای مانند "می بینم" یا "خوب" بدهید. در حالی که اگر او مثبت است، با تأیید و اشتیاق پاسخ دهید. وقتی این کار را اغلب به اندازه کافی انجام می دهید ، او به زودی متوجه خواهد شد که چه اتفاقی می افتد و در ارتباطات خود مثبت پیش می رود.

 

مقاله پیشنهادی: 14 علامت افراد منفی بین

افراد منفی

 

نکته شماره 2: در گروه ها بمانید
گفتگو با یک فرد منفی می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. برای پاسخ بهتر به این موضوع ، شخص دیگری را در هنگام مصاحبه با فرد منفی با خود داشته باشید. در واقع هرچه تعداد افراد بیشتر باشد بهتر است. بنابراین ، انرژی منفی بین شما و سایر اعضا توزیع می شود و شما مجبور نیستید که بار کامل این انرژی منفی را به دوش بکشید. نکته خوب دیگر در مورد داشتن شخص دیگری در کنار شما این است که افراد جنبه متفاوتی را برای هر فرد نشان می دهند. همراه داشتن شخص دیگری می تواند جنبه مثبت تری از فرد منفی را نشان دهد.

نکته شماره 3: به نظراتی که داده می شود عینیت دهید
افراد منفی نگر هر از چندگاهی می توانند بسیار انتقادی باشند. آنها تمایل دارند نظراتی را ارائه دهند که آسیب زا باشد ، به ویژه اگر خطاب به شما باشد. به عنوان مثال ، من یک بار دوستی داشتم که کاملاً بی روح بود. او در حال اظهارنظرهایی متنفر و انتقادی بود. ابتدا از سخنان او خجالت کشیدم و فکر کردم که چرا هر وقت صحبت می کرد باید اینقدر انتقاد می کرد. من همچنین فکر کردم که آیا این تقصیر من است - شاید من به اندازه کافی خوب نبودم. با این حال ، وقتی تعاملات او با دوستان مشترکمان را مشاهده کردم ، فهمیدم که او نیز همان رفتار را با آنها داشت. اظهارات او حملات شخصی نبوده است - این فقط همان شیوه ای بود که او بود.
تشخیص دهید که فرد منفی اغلب به معنای آسیب رساندن به شما نیست - او فقط در منفی بافی گیر کرده است. با یادگیری نحوه برخورد با نظرات انتقادی شروع کنید . به نظرات داده شده عینیت بخشید - به جای اینکه حرف های آنها را شخصی بگیرید ، تصدیق کنید که آنها فقط یک نقطه نظر ارائه می دهند. پیام اصلی را بررسی کنید و ببینید آیا می توانید از گفته های او چیزی یاد بگیرید.

نکته شماره 4: به سراغ موضوعات سبک بروید
چند نفر منفی در موضوعات خاصی قرار می گیرند. به عنوان مثال ، هر وقت در مورد کار صحبت می کنیم ، یکی از دوستانم خودش را قربانی می کند. هرچه من بگویم ، او مرتباً از شغل خود شکایت خواهد کرد ، که یک قاتل مکالمه واقعی می شود. اگر فرد عمیقاً در منفی گرایی خود جا افتاده باشد ، ممکن است غم و اندوه آنقدر عمیق باشد که نتواند در یک مکالمه به آن پرداخته شود. برای سبک سازی روحیه موضوع جدیدی را معرفی کنید. موارد ساده مانند فیلم های جدید ، چیزهای روزمره ، دوستان مشترک ، سرگرمی ها ، اخبار خوشحال کننده ، گفتگو را سبک تر می کنند. به مناطقی که فرد احساس مثبت می کند بچسبید.

نکته شماره 5: از وقت خود با آنها مراقبت کنید
همانطور که جیم ران می گوید: "شما میانگین 5 نفری هستید که بیشتر وقت خود را با آنها می گذرانید". معنای این نقل قول این است که افرادی که وقت خود را با تأثیر می گذرانند و در نهایت آنها می شوید.
به نظر من این خیلی درست است. به زمانی که با افراد منفی می گذرانید فکر کنید ، بعد از آن احساس مثبت تری می کنید یا منفی؟ به همین ترتیب، برای افراد مثبت پس از اینکه مدتی را با آنها سپری کردید ، چه احساسی دارید؟
هر وقت با افراد منفی روبرو می شوم ، پس از واقعیت بیشتر احساس منفی می کنم. در حالی که با افراد مثبت فکر می کنم بسیار خوش بین و پرشور هستم. واضح است که این اثر پس از تعامل به خوبی پراکنده می شود! همانطور که وقت بیشتری را با افراد منفی می گذرانید ، افکار و احساسات شما نیز به آرامی منفی می شوند. در ابتدا ممکن است موقتی به نظر برسد ، اما با گذشت زمان به آرامی شما را درگیر خود می کند.
اگر متوجه شدید که افراد خاصی در زندگی شما منفی هستند، از مدت زمانی که با آنها می گذرانید آگاه باشید. من توصیه می کنم اگر می توانید مدت زمان را محدود کنید. به عنوان مثال، اگر آنها می خواهند با شما معاشرت کنند اما شما شرکت آنها را دوست ندارید ، نه گفتن را بیاموزید . اگر جلسه یا تماس تلفنی است ، مدت زمانی که می خواهید آن را ادامه دهید محدودیت بگذارید. به هدف بحث پایبند باشید و اجازه ندهید طولانی شود.

 

تعامل با افراد منفی

 

نکته شماره 6: مناطقی را که می توانید تغییرات مثبت ایجاد کنید مشخص کنید
افراد منفی نگر منفی هستند زیرا فاقد عشق، مثبت نگری و گرما هستند. غالباً رفتار منفی آنها سدی است که آنها برای محافظت از خود در برابر جهان قرار داده اند. یکی از بهترین راه هایی که می توانید به یک فرد منفی کمک کنید ، آوردن چیز مثبت در زندگی او است. به آنچه در حال حاضر فرد را آزار می دهد فکر کنید و به این فکر کنید که چگونه می توانید به روش خود به او کمک کنید. لازم نیست پیچیده باشد و لازم نیست هر کاری را که نمی خواهید انجام دهید. نکته اصلی این است که در آرزوی کمک به او صادق باشید و چیزهای خوب زندگی را به او نشان دهید.

نکته شماره 7: آنها را از زندگی خود بیرون کنید
اگر همه راه های دیگر به شکست منجر شد ، ارتباط با آنها را کم کنید یا آنها را از زندگی خود بیرون کنید. به جای اینکه وقت خود را با افراد منفی سپری کنید ، روی افراد مثبت تمرکز کنید. من وقت زیادی را با افراد منفی گذرانده ام و سعی کردم به آنها در مورد مشکلاتشان کمک کنم. این مقدار زیادی از انرژی من را تخلیه می کرد و اغلب بی فایده بود و همین امر باعث شد تا در مورد روش های خود تجدید نظر کنم. از آن زمان، من با گذراندن وقت با دوستان و نزدیکان مثبت ، روی پرورش مثبت کار کردم. این بسیار مفیدتر و مثمر ثمر بود.
به یاد داشته باشید که زندگی شما متعلق به شماست و شما هستید که تصمیم می گیرید چگونه می خواهید باشد. اگر افراد منفی وجود دارند که به شما احساس بد می دهند ، با 7 مرحله بالا روی این مسائل کار کنید. با اقدامات صحیح ، می توانید در آنچه از روابط خود خارج می شوید تفاوت چشمگیری ایجاد کنید.
 

برای مطالعه مقالات بیشتر با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید

امروزه فروش محصول در آمازون، به یکی از روش‌های مطمئن کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است که به کمک آن می‌توانید فارغ از زمان و مکان به این فعالیت جذاب مشغول شوید. البته آموزش فروش در آمازون نیز یکی از موارد مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید. چون اگر بدون مربی وارد این مسیر شوید، شکست شما دور از انتظار نخواهد بود. لذا با تهیه نمودن دوره آربی براحتی می توانید وارد این بیزینس جهانی شوید و به دلار کسب درآمد کنید. تمامی آموزش های این دوره بصورت فارسی و برای اولین بار توسط جسین عزت خواه داده شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (دوره آموزشی آمازون) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های دفتر پشتیبانی ایران : 00989302222413(واتساپ)( لیست کشورهای مورد تایید وبسایت آمازون)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه