آموزش موفقیت در زندگی و کسب و کار

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

اصول و تکنیک‌های مدیریت زمان

چگونه در طول روز موفق به انجام تمامی کارهای خود شویم؟
با تکنیکی که در این مقاله در رابطه با آن صحبت می‌کنیم، در طول روز قادر به انجام تمامی کارهای مهم خود می‌باشید. این مقاله را با یک مثال شروع می‌کنیم؛ فرض می‌گیریم یکی از لباس‌های شما کثیف شده است و قصد دارید آن را بشویید. صبر می‌کنید که تعداد بیشتر از لباس‌هایتان کثیف شود تا همه لباس‌ها را با هم بشویید یا اینکه تک‌به‌تک آن‌ها را می‌شویید؟ مثال دوم: چندین سال پیش که شما برای پرداخت قبض‌های خود به بانک می‌رفتید، برای پرداخت یک قبض به بانک می‌رفتید یا اینکه صبر می‌کردید قبض خود را با انجام چندین کار بانکی دیگر در یک روز و یک‌ زمان پرداخت کنید؟ موضوع این مقاله دقیقاً همین است. می‌خواهیم چندین موضوع مختلف را که در انتهای این مقاله به یک جمع‌بندی کلی می‌رسند، بررسی کنیم. اما روشی که قصد داریم به شما بگوییم کمی سخت می‌باشد و اگر که حس می‌کنید نمی‌توانید آن را انجام دهید، به خودتان بگویید من 1 یا 2 بار این موضوع را امتحان می‌کنم و اگر که جواب خوبی گرفتم، آن را به عادت تبدیل می‌کنم و اگر جواب خوبی نگرفتم دیگر آن را انجام نخواهم داد.

داشتن برنامه‌ریزی روزانه شخصی 
شما باید سعی کنید که مانند همان موضوع لباس شستن و یا عادت رفتن به بانک، کارهایتان را در یک دسته قرار دهید و همه آن‌ها را با هم انجام دهید. اگر صاحب کسب‌وکار و یا کارمند باشید باید هر روز را به کار خاصی اختصاص دهید. برای مثال با خود بگویید که من در روز ثابتی از هفته با مشتری‌های خود تماس می‌گیرم، روز دیگری از هفته بر روی محصول و یا خدمات خود کار می‌کنم، روز دیگری را به بازاریابی اختصاص می‌دهم و همه این‌ها به این معناست که تمرکز خود را بر روی کاری که قصد انجام آن را دارید، می‌گذارید، نه اینکه امروز فقط به مدت یک ساعت، کاری را انجام دهید. دقت داشته باشید که به صورت پرونده‌ای کار کنید.

موفقیت در زندگی

اولویت بندی و تقسیم بندی کارها
برای مثال یکی از روش‌ها این است که اگر می‌توانید کارهایتان را به صورت هفته‌ای تقسیم‌بندی کنید. مثلاً به خودتان بگویید که من روزهای دوشنبه را به فلان کار اختصاص می‌دهم و هر دوشنبه من همان کار را انجام می‌دهم. اگر روش هفته‌ای برای شما جوابگو نیست شاید در بازه چندین روزه و یا حتی یک ماهه برای شما جواب دهد. هر چه این بازه زمانی بیشتر باشد به این معناست که قدرت شما در تصمیم‌گیری و انجام دادن کارها بیشتر است. پس درنهایت شما کارهای خود را در یک طبقه قرار می‌دهید و همه آن‌ها را باهم انجام می‌دهید و بر روی اینکه برای مثال امروز حتماً این پرونده را به پایان برسانید، تمرکز می‌کنید. به عنوان مثال در کسب‌وکار اگر که شما قصد انجام کاری را در بازه زمانی بلندمدت داشته باشید، اگر برای همان کار چند روز متوالی وقت بگذارید آن پروسه به‌طور کامل به پایان می‌رسد. اما زمانی که بین آن وقفه‌هایی را ایجاد می‌کنید، ناخودآگاه فراموش می‌کنید که کجای مسیر بوده‌اید. زمانی که دوباره برای انجام آن کار اقدام می‌نمایید، ممکن است مقداری از زمان خود را تنها صرف این موضوع نمایید که اصلا کجای مسیر بودید!

اولویت‌بندی کارهای روزانه از چه اهمیتی برخوردار است؟
یکی از عیب‌های سیستم آموزشی آکادمیک این نکته است که شما باید در یک بازه زمانی طولانی یک کتاب یا درس را بخوانید و شاید هفته‌ای یک جلسه با استاد خود کلاس داشته باشید. درنتیجه فاصله زیادی میان آموزش‌های شما اتفاق می‌افتد، ناخودآگاه ذهن شما دچار پرش می‌شود، خیلی مسائل توسط شما فراموش می‌شود و حتی شاید انگیزه خود را از دست بدهید. پس حواستان باشد که پرونده‌ای عمل کنید. یک نکته بسیار مهم دیگر، در طول روز شما دو بخش اصلی را در اختیار دارید. از صبح که شروع می‌کنید تا نزدیک ظهر، بخش اول و حدوداً بعد از نهار بخش دوم را تشکیل می‌دهد، که در این دو بخش شما می‌توانید کارهای مهم خود را انجام دهید. حالا این نکته بسیار مهم است که اگر شما  10 یا 11 کار را روی کاغذ نوشتید، بتوانید با اطمینان بگویید ترتیب کارها به چه صورت است و آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. زمانی که کارهای خود را بشناسید، آن‌ها را طبق برنامه انجام دهید و کارهای مهم خود را در بخش اول روز انجام  دهید، صد درصد در طول روز بازدهی بالاتری خواهید داشت. تمامی انسان‌های موفق دنیا در طول روز 24 ساعت وقت دارند پس این موضوع مهم است که شما زمان خود را به چه شکل مدیریت می‌کنید. 

دلایل عدم پیشرفت در کار و فعالیت‌های هر شخص
شاید این جمله برای شما بسیار ساده باشد که تعریف موفقیت یک روش جادویی نیست. باور کنید که تعریف آن در کنترل کردن بعضی از همین عادت‌های کوچک روزمره ما معنا می‌شود. بیش از 90 درصد انسان‌ها زمانی که از خواب بیدار می‌شوند اولین کاری که انجام می‌دهند چک کردن شبکه‌های اجتماعی ازجمله نرم‌افزارهای ارتباطی، ایمیل‌ها، پیام‌های اینستاگرام و صدها نرم‌افزار دیگر می‌باشد. این مسئله بزرگ‌ترین اشتباه است. زیرا شما در این روش بهترین تایم روز خود را به کاری اختصاص می‌دهید که نه‌تنها هیچ نقشی در طول زندگی شما نخواهد داشت بلکه از اولویت بسیار کمی نیز برخوردار است. شاید به خودتان بگویید به چه علت من بعد از یک سال کار کردن هیچ‌گونه پیشرفتی نداشته‌ام؟! زمان خود را بشکنید! یک سال را به 12 ماه، هر یک ماه را به 30 روز و به همین ترتیب ادامه دهید. برآورد کنید که در تک‌تک آن روزها تا چه اندازه روی کاری که در حال انجام آن بوده اید، تمرکز کردید؟ اگر کمی فکر کنید، متوجه می‌شوید که در طول روز تا چه اندازه زمان خود را به کارهای کم‌اهمیت اختصاص می‌دهید.

موفقیت در کسب و کار

راز موفقیت انسان‌های بزرگ
آیا می‌دانید کارهای طبقه‌ اول کدام یک از کارها می‌باشد؟ همان کارهایی که اگر آن‌ها را انجام ندهید زندگی شما به خطر می‌افتد. از این دسته از کارها در زندگی خود دارید؟ اگر اینگونه است باید به مراحل قبل بازگردید، هنگام هدف‌گذاری رویاها و پیدا کردن مسیر. اما اگرکسب‌وکار و زندگی خوبی دارید و سعی دارید آن را حفظ کنید، مسلماً تعدادی از کارها را باید انجام دهید که بسیار هم مهم می‌باشند. باید آن‌ها را پیدا کرده و در بخش اول قرار دهید. کنترل کردن تمامی عادت‌های روزانه توسط هر یک از شما منجر به تبدیل‌شدن شما به یک انسان موفق می‌شود و هیچ فرمول دیگری وجود ندارد. پس فکر نکنید که انسان‌های بزرگ دنیا کارهای عجیب و غریبی انجام می‌دهند. شما اگر بتوانید در طول روز، خودتان و عادت‌هایتان را کنترل کنید و یک برنامه‌ خوب داشته باشید، صددرصد بازدهی بالاتری در طول روز خواهید داشت.

گام‌های مؤثر در جهت افزایش مهارت
شاید برای بسیاری از کارمندان تفاوتی نداشته باشد که در طول روز مفیدتر باشند یا کارهای بیشتری انجام دهند. زیرا کارفرما اصلاً اهمیتی نمی‌دهد و یا حقوق این اشخاص ثابت است. بنابراین چرا باید به دنبال این موضوع باشند که بیشتر و بهتر کار کنند؟ جواب این سؤال بسیار ساده است. اگر کارفرما شما قدر ارزش‌های شما را نمی‌داند مسلماً انسان موفقی در کسب‌وکار خود نیست و شما هم نباید خواستار تغییر دادن او باشید. وظیفه هرکس این است که زندگی و شخصیت خودش را تغییر دهد. پس کم‌کم به این نتیجه می‌رسید که بگویید من هر روز در حال بهتر شدن هستم و هر روز به بازدهی بالاتری دست پیدا می‌کنم بنابراین شاید لازم باشد که موقعیت شغلی فعلی خود را به نحوی بهبود ببخشم. درنتیجه هر روز به این فکر کنید که چه ارزشی می‌توانید به کار خود اضافه کنید.

ما انسان ها همواره در ذهن خود به آینده روشن و البته غیر قابل پیش بینی فکر می کنیم. چه اقدامی را باید انجام دهیم که در آینده نزدیک موفق شویم؟ چطور می توان پیش بینی کرد ؟
هنگامی که حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین در سال 2015 به عنوان بهترین فروشنده محصولات خود در وبسایت آمازون تبدیل شد، هیچ گاه نمی توانست وضعیت فعلی خود را پیش بینی کند. اما با تلاش های شبانه روزی و آزمون و خطاهای بسیار زیاد توانست به کسب درآمد فوق العاده در وبسایت آمازون بپردازد. اما او همزمان برای فارسی زبانان برای اولین بار نحوه کسب درآمد دلاری از آمازون را آموزش می دهد. این آموزش در دوره آربی گردآوری شده که البته همواره آپدیت می شود. ما فارسی زبانان نیز می توانیم هم اکنون آینده روشن و البته نزدیک خود را با بیزنس آمازون بسازیم. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 
مقاله پیشنهادی: موانع موفقیت

منبع: ezzatkhah.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

7 راهکار برای افزایش «نشاط» در زندگی

شادی در زندگی
شاید بتوان گفت که یکی از محبوب‌ترین اهداف، شادکامی در زندگی می‌باشد. شادی یعنی حس خوب داشتن و این حس خوب زمانی به وجود می‌آید که از زندگی خود رضایت داشته باشید. هنگامی که از کسی می‌پرسید: «در زندگی به دنبال چه چیزی هستید؟»، یکی از رایج‌ترین جواب‌هایی که می‌شنوید شاد بودن است. فرقی هم نمی‌کند این فرد در کدام کشور و با چه فرهنگی زندگی می‌کند. خوشحال بودن هدفی است که همه افراد دنیا به دنبال رسیدن به آن هستند. دلایل خوشحالی می‌تواند در درون شما پیدا شود یا اینکه یک عامل بیرونی سبب به وجود آمدن این احساس در شما بشود. مسئله‌ای که باید به آن دقت کرد این است که تعریف هر شخص از خوشحالی چیست. از خودتان این سؤال را بپرسید و یک جواب صادقانه به خود بدهید. پس از آن به این فکر کنید که آیا در حال حاضر خوشحالی مدنظر خود را در زندگی دارید یا نه. اگر فکر می‌کنید هنوز به شادی که به دنبال آن هستید، دست پیدا نکرده‌اید، این مقاله را تا آخر بخوانید. در ادامه به راه‌های مناسب برای جذب خوشحالی در زندگی اشاره شده است.

راه‌های پیدا کردن خوشحالی
1. سعی کنید همیشه قوی و مثبت نگر باشید
به هیچ عنوان اجازه ندهید که افکارمنفی و ناراحت‌کننده وارد زندگی شما بشوند. هر زمان که احساس کردید ناراحت هستید، به جای تمرکز روی این حس و پروبال دادن به آن، افکارمثبت را جایگزین آن کنید. به چیزهای مثبت در زندگی خود فکر کنید. با خود بگویید که در زندگی هزاران دلیل برای شادی وجود دارد. به علاوه، در هر چیز منفی هم می‌توان یک بخش مثبت پیدا کرد. اگر طرز نگاه خود را تغییر بدهید و خود را درگیر نیمه منفی هر چیز نکنید، می‌توانید نیمه مثبت آن را هم ببینید.

شادی در زندگی

2. همیشه یک کار برای انجام دادن داشته باشید
بیکاری دشمن خوشحالی است. طبق تحقیقات انجام شده افرادی که به کاری مشغول هستند، نسبت به افراد بیکار خوشحال‌ترند. البته منظور از مشغول بودن به کار، تنها داشتن شغل نیست. همین که یک فرد بتواند با انجام یک کار خودش را سرگرم کند هم کافی است. هر کاری که فکر می‌کنید حالتان را بهتر می‌کند را انجام بدهید. مثلاً به باشگاه بروید، به مکان‌های دیدنی رفته یا به یک سخنرانی جالب گوش دهید. همین که خود را به کارهایی که دوست دارید مشغول کنید می‌تواند حس‌وحال بهتری به شما بدهد.

3. تلاش کنید تا همیشه لبخند بر روی لب داشته باشید
محققان به این نتیجه رسیده‌اند که لبخندزدن می‌تواند باعث خوشحالی بیشتر فرد بشود. نیازی نیست برای لبخندزدن به دنبال بهانه بگردید، هر چیز کوچکی هم می‌تواند دلیل خوبی برای این حرکت باشد. همین الان شروع کنید و هر دلیلی که دوست دارید را برای لبخندزدن انتخاب کنید. مثلاً یک کودک از کنار شما عبور می‌کند و شما به او لبخند می‌زنید یا یک شاخه گل زیبا را در مسیر خود به سمت محل کارتان می‌بینید. حتماً نباید برای خوشحال بودن دنبال دلیل خاصی بگردید.

4. سعی کنید گاهی هم احساس خود را دنبال کنید
اینکه فردی با فکر تصمیمی را بگیرد خیلی خوب است اما بد نیست گاهی هم به دنبال احساس خود برود. هنگامی که شما با فکر پیش می‌روید، زمانی را به بررسی دقیق تصمیم و جوانب مختلف آن اختصاص می‌دهید. در این حالت همیشه به دنبال این هستید که اشتباهی مرتکب نشوید. اما گاهی انجام کاری که قلبمان به ما پیشنهاد می‌دهد می‌تواند حال خیلی بهتری را به ما هدیه بدهد.

5. مهربان باشید و به دیگران کمک کنید
کمک کردن می‌تواند حال افراد را خیلی بهتر سازد. تفاوتی نمی‌کند که این کمک مادی باشد یا معنوی، در هر دو صورت می‌توانید از این طریق به خوشحالی دست پیدا کنید. می‌توانید بخشی از حقوق ماهانه خود را برای کمک به نیازمندان کنار بگذارید یا به یک فرد مسن برای عبور از خیابان کمک کنید. حتی شاید پاسخ دادن به سؤال ریاضی یک دانش‌آموز هم بتواند احساس خوبی را در شما به وجود بیاورد. پس هیچگاه برای کمک معیار و اندازه خاصی مشخص نکنید و هر کاری که باعث شادی شما و دیگران می‌شود را انجام دهید.

 

مقاله پیشنهادی: چگونه از مسیر رسیدن به هدف لذت ببریم

شادی در زندگی

6. یاد بگیرید که دیگران را ببخشید
همیشه با بخشیدن دیگران می‌توانید شادمان‌تر باشید. هیچ‌وقت قلب خود را با کینه و نفرت از دیگران پر نکنید. سعی کنید بخشیدن را یاد بگیرد. با بخشیدن هم از نظر روحی حال بهتری پیدا می‌کنید و هم از نظر جسمی. طبق تحقیقات انجام شده بعد از اینکه شخصی را می‌بخشید، فشار خونتان کاهش یافته و ضربان قلبتان پایین‌تر می‌آید. 

7. در هر شرایطی ورزش کردن را فراموش نکنید
یک رابطه قوی بین ورزش کردن و خوشحال بودن وجود دارد. این ورزش ها می‌توانند کششی، حرکتی یا ذهنی باشند. با ورزش کردن، میزان اندروفین در بدن افزایش پیدا کرده و حال شما بهتر خواهد شد. تمرینات خود را با انجام فعالیت‌های کششی آغاز کنید و سپس به حرکات سرعتی روی بیاورید. در کنار آن زمانی از روز را به مدیتیشن اختصاص بدهید. با انجام تمرینات مربوطه، ذهن خود را از همه چیز خالی کنید. ورزش کردن می‌تواند سبب شود که شما هم از لحاظ جسمی و هم از نظر ذهنی حال بهتری داشته باشد.

برای خوشحالی خود تلاش کنید
نتایج تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که خوشحالی یعنی داشتن احساس رضایت از زندگی و فعالیت‌های روزمره. مهم نیست که خوشحالی را در چه چیزی می‌بینید، مهم این است که بتوانید آن را به دست بیاورید. به یاد داشته باشید که این خود شما هستید که می‌توانید کاری کنید تا به شادمانی دست پیدا کنید. تا زمانی که شما تصمیم خود را نگیرید و انتخاب نکنید، نمی‌توانید شادی را تجربه کنید. برای به دست آوردن آن هم باید به شناخت خوبی از خودتان و اهدافتان دست پیدا کنید. سپس با توجه به این شناخت برای رسیدن به خواسته‌های خود تلاش کنید. هیچ‌چیزی بدون تلاش به دست نمی‌آید. نکته‌ای که باید گفت این است که هیچ‌وقت سعی نکنید برای خوشحال بودن به دنبال اتفاقات بزرگ باشید. تلاش کنید از لحظه لحظه زندگی خود لذت ببرید.

ما انسان ها همواره در ذهن خود به آینده روشن و البته غیر قابل پیش بینی فکر می کنیم. چه اقدامی را باید انجام دهیم که در آینده نزدیک موفق شویم؟ چطور می توان پیش بینی کرد ؟
هنگامی که حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین در سال 2015 به عنوان بهترین فروشنده محصولات خود در وبسایت آمازون تبدیل شد، هیچ گاه نمی توانست وضعیت فعلی خود را پیش بینی کند. اما با تلاش های شبانه روزی و آزمون و خطاهای بسیار زیاد توانست به کسب درآمد فوق العاده در وبسایت آمازون بپردازد. اما او همزمان برای فارسی زبانان برای اولین بار نحوه کسب درآمد دلاری از آمازون را آموزش می دهد. این آموزش در دوره آربی گردآوری شده که البته همواره آپدیت می شود. ما فارسی زبانان نیز می توانیم هم اکنون آینده روشن و البته نزدیک خود را با بیزنس آمازون بسازیم. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 
مقاله پیشنهادی: چگونه عادت به تعویق انداختن کارها را ترک کنیم

منبع: ezzatkhah.com

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

چگونه ترس از سخنرانی را در خود درمان کنیم؟

آیا از صحبت در جمع هراس دارید؟
"ایده بسیار خوبی است. در جلسه روز شنبه که با حضور همکاران تشکیل می‌شود، این ایده را ارائه بده." اولین واکنش شما به این جملات چیست؟ آیا با خوشحالی از آن استقبال کرده و با اشتیاق منتظر روز شنبه خواهید بود یا با فکر کردن به آن ضربان قلبتان بالا رفته و نفستان به شماره می افتد؟ اگر جزء دسته اول هستید که بسیار خوش شانس می‌باشید. اما اگر جزء دسته دوم هستید، باید بدانید که تنها نیستید. بسیاری از مردم از صحبت کردن در جمع ترس دارند، این ترس رابطه چندانی با تعداد افراد شنونده ندارد. این ترس، که ناشی از مکانیزم طبیعی بدن ما برای مقابله با خطرات است، تا حدی طبیعی بوده و با انجام راهکارهایی ساده، قابل درمان می‌باشد. فرقی نمی‌کند که قصد ارائه پایان نامه خود در دانشگاه را دارید یا می‌خواهید در مورد پروژه جدید برای مدیران رده بالای شرکتتان صحبت نمایید. با انجام این موارد بر ترس خود غلبه کرده و سخنرانی روان و بدون مشکلی را تجربه نمایید. 

راهکارهای غلبه بر ترس
این مهارت‌ها را باید پیش از سخنرانی در خود تقویت نمایید تا در هنگام مواجهه با این موقعیت، دچار مشکل نشوید. ممکن است در طول زندگی خود هیچگاه نیاز به سخنرانی در جمع صدنفره یا بیشتر نداشته باشید. اما داشتن این توانایی‌ها محدود به سخنرانی درجمع نیست و در هر موقعیت اجتماعی  به کار می‌آید.

سخنرانی در جمع

ساخت باورها برای غلبه بر ترس

1. تقویت اعتماد به نفس
بزرگ‌ترین دلیل ترس از صحبت در جمع، عدم اعتماد به نفس است. اینکه فکر کنیم به اندازه کافی برای برقراری ارتباط با دیگران ارزشمند نیستیم، بزرگ‌ترین مانع در ایجاد ارتباط با دیگران است.

2. مطاله داشتن
 یکی از دلایل عدم توانایی در صحبت کردن این است که اصولاً چیزی برای گفتن نداریم. بنابراین سعی کنید در حوزه‌های مورد علاقه خود مطالعه کافی داشته تا در صورت لزوم بتوانید آنها را با دیگران درمیان بگذارید.

3. تقویت فن بیان 
گاهی اوقات نحوه بیان یک موضوع، بیشتر از محتوای آن شنونده را جذب می‌نماید. تلاش کنید نحوه صحبت کردن شیوا و رسا را بیاموزید. روی تن صدای خود کار کنید. از صحبت کردن با تن صدای یکنواخت و خسته کننده بپرهیزید.

غلبه بر ترس پیش از سخن گفتن در جمع
اگر مهارت‌های ذکر شده را در طول زمان فرا گرفته باشید، صحبت کردن در جمع برای شما ساده‌تر خواهد بود. اما سخنرانی برای افراد غیر آشنا ممکن است برای هر فردی حتی با اعتماد به نفس بالا نیز دشوار باشد. پس برای آن آمادگی کسب نمایید.

1. بر موضوع سخنرانی احاطه کامل داشته باشید
یکی از بزرگترین علل ناتوانی در صحبت کردن در جمع، نداشتن اطلاعات کافی در مورد موضوع است. اینکه آیا در هنگام صحبت کردن می‌توانید منظور خود را به خوبی برسانید یا می‌توانید پرسش‌ها را به خوبی پاسخ دهید یکی از بزرگترین نگرانی‌ها است. بنابراین پیش از سخنرانی، حتماً در مورد موضوع، تحقیق کامل و جامعی انجام داده و تمامی جوانب را بسنجید تا بتوانید بر موضوع اشراف کامل داشته باشید. پرسش‌های احتمالی را پیش بینی کرده و برای پاسخگویی به آنها آمادگی کسب نمایید. البته میزان این آگاهی و دانش رابطه مستقیم با شنونده دارد. اگر شنونده شما در آن حوزه کارشناس و صاحب نظر است میزان و نوع اطلاعات شما با شنونده تازه کار در آن حوزه کاملاً متفاوت خواهد بود.

2. سخنرانی خود را برنامه ریزی نمایید
حال که به محتوای سخنان خود اشراف کامل دارید، باید برنامه ریزی کنید که چگونه و به چه ترتیبی می‌خواهید این اطلاعات را ارائه نمایید. برای خود مقدمه و نتیجه گیری درنظر بگیرید و اطلاعات را به صورت طبقه بندی شده ارائه نمایید. 

3. محتوای سخنرانی را حفظ نکنید
شما باید برای سخنرانی آمادگی کامل داشته باشید اما این به معنای حفظ کردن تک تک جملات نیست. احتمال دارد که یک جمله را فراموش نمایید که در این صورت ممکن است رشته کلام کاملاً از دستتان خارج شود. به جای آن نکات و سرفصل‌های مهم را به خاطر بسپارید و جزئیات را روی کاغذ یادداشت نمایید. برای هر سرفصل به یادداشت‌های خود مراجعه نموده و صحبت خود را ادامه دهید.

4. تمرین زیاد داشته باشید
سعی کنید متن سخنرانی را دقیقاً آنگونه که برنامه ریزی نموده‌اید برای یک فرد دیگر اجرا نمایید. با این روش، می‌توانید مشکلات احتمالی را پیش بینی نموده و در جهت رفع آنها اقدام نمایید. همچنین می‌توانید بازخوردهای مخاطب را نیز پیش بینی نمایید. فردی که برای او اجرا می‌نمایید، می‌تواند نظرخود را در مورد سخنرانی شما ابراز و نقایص احتمالی را به شما گوشزد نماید.

5. از کمک‌های بصری استفاده کنید
رایج‌ترین نوع این ابزارها، پاورپوینت می‌باشد. استفاده از این ابزار، چندین مزیت دارد. تمرکز مخاطبین از شما برداشته شده و به تصاویر منتقل می‌گردد. می‌توانید منظور خود را راحتتر بیان نمایید. به شما در یادآوری مطالب کمک خواهد کرد و به این طریق اطمینان حاصل می‌کنید که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. اما پیش از شروع سخنرانی، حتماً همه چیز را چک نمایید و مطمئن شوید که تمامی دستگاه‌ها به درستی کار می‌کنند.

سخنرانی در جمع

غلبه بر ترس در هنگام سخنرانی
حال که با آمادگی کامل وارد سالن سخنرانی شده‌اید، ممکن است هنوز هم مواردی باشد که باعث ایجاد ترس در شما شود. پیش از شروع سخنرانی با خود صحبت کنید و به خود القا نمایید که می‌توانید. موارد زیر را در هنگام سخنرانی به یاد داشته باشید.

1. نفس عمیق بکشید
پیش از شروع سخنرانی چند دقیقه‌ای را صرف تنفس عمیق نمایید. تنفس دیافراگمی را بیاموزید چون این کار به تنظیم ضربان قلب و کاهش استرس کمک می‌کند. همچنین حتماً یک لیوان آب در کنار خود داشته باشید تا در صورت لزوم آب نوشیده و سطح استرس خود را کاهش دهید. 

2. مراقب زبان بدن خود باشید
حتی اگر با آمادگی کامل در جلسه حاضر شوید، شانه‌های افتاده و پیشانی عرق کرده و دستهای لرزان، تصویری مناسب از یک سخنران مسلط را به نمایش نمی‌گذارد. بنابراین، تلاش کنید که کنترل بدن خود را به دست گیرید. سر خود را بالا بگیرید و تا آنجا که می‌توانید تمرین کنید، با اعتماد به نفس به نظر برسید. هرچند ممکن است دشوار باشد اما لبخند را فراموش نکنید. لبخند زدن به مخاطب حس مثبت القا می‌نماید که آنها نیز این حس را به شما منتقل خواهند نمود.

3. مخاطبان را وارد بحث نمایید
اکثر افرادی که از صحبت در جمع واهمه دارند، پس از دو یا سه دقیقه از شروع سخنرانی، بر خود مسلط شده و با قدرت سخنرانی را به پایان می‌رسانند. پس دشوارترین مرحله، دقایق آغازین است. اگر بتوانید بر ترس خود غلبه نمایید، بقیه کار راحت خواهد بود. می‌توانید با یک لطیفه جالب سخنرانی خود را آغاز نمایید. این کاری است که اکثر سخنرانان بزرگ انجام می‌دهند. با این کار به تلطیف فضا کمک کرده و جو را از سنگینی خارج می‌نمایید. همچنین به شنونده القا می‌نمایید که بر موضوع احاطه دارید و اوضاع در کنترل شماست. روش دیگر این است که سخنرانی خود را با یک پرسش جالب آغاز نمایید تا شنونده از همان ابتدا درگیر موضوع شده و اشتیاق آنها را برانگیخته گردد. زمانی که مخاطبان در حال تلاش به پاسخگویی پرسش شما هستند، فشار و تمرکز از روی شما برداشته شده و شما احساس راحتی بیشتری می‌نمایید.

4. به دنبال چهره‌های آشنا در جمع باشید
این موضوع به ویژه در دقایق آغازین سخنرانی بسیار کمک کننده است. در میان جمع به دنبال چهره‌های آشنا باشید و ابتدا با نگاه کردن به آنها سخنرانی خود را آغاز نمایید. پس ازگذشت چند دقیقه و با مسلط شدن به شرایط، نگاه خود را به دیگر شنوندگان معطوف نمایید. مراقب باشید که باید با همه مخاطبین تماس چشمی برقرار نمایید در غیر اینصورت تصویری نامطمئن از خود را به نمایش خواهید گذاشت.
امروزه فروش محصول در آمازون، به یکی از روش‌های مطمئن کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است که به کمک آن می‌توانید فارغ از زمان و مکان به این فعالیت جذاب مشغول شوید. البته آموزش فروش در آمازون نیز یکی از موارد مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید. چون اگر بدون مربی وارد این مسیر شوید، شکست شما دور از انتظار نخواهد بود. لذا با تهیه نمودن دوره آربی براحتی می توانید وارد این بیزینس جهانی شوید و به دلار کسب درآمد کنید. تمامی آموزش های این دوره بصورت فارسی و برای اولین بار توسط جسین عزت خواه داده شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های دفتر پشتیبانی ایران : 03131311438 و 00989017261256 (واتساپ).

مقاله پیشنهادی: موانع موفقیت

منبع: ezzatkhah.com

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

نقش شکست در رسیدن به موفقیت

اهمیت کار و تلاش در زندگی
تلاش برای موفقیت چگونه به سرانجام می‌رسد؟ آیا همه می‌توانند به موفقیت در کار و رشته‌ای که به آن علاقه دارند دست یابند و پله های موفقیت را بالا روند؟ چرا بعضی از افراد همیشه در حال دستیابی به موفقیت و اهداف خود هستند و برخی دیگر همیشه در حال درجا زدن می‌باشند؟ افراد موفق چه ویژگی‌هایی دارند و چگونه می‌توان این ویژگی‌ها را در خود تقویت نمود؟ تعریف هر فرد از کامیابی، بسته به اهداف و آرزوهایی که در ذهن دارد متفاوت است. اما اغلب افراد کامیاب چنین تعریفی از کامیابی در ذهن خود دارند: این‌که چه اتفاقی می‌افتد اهمیتی ندارد، من به پیروزی عادت دارم. چنین طرز تفکری همراه با کوشش و پشتکار در آن زمینه موتور پیش راننده افراد موفق می‌باشد. اما برای رسیدن به چنین ویژگی باید مهارت‌هایی را یاد گرفته و آن‌ها را در زندگی روزمره خود استفاده کنید.

هدفگذاری یکی از رموز پیشرفت
برای رسیدن به موفقیت موردنظر خود باید هدف نهایی را مشخص کنید. سپس در مرحله بعدی این هدف را به اهداف کوچک‌تر تقسیم نمایید. همین اهداف را نیز می‌توانید به اهدافی کوچک‌تر تقسیم کنید تا بتوانید نقشه راه رسیدن به هدف نهایی خود که همان کامیابی است را به‌صورت مرحله ‌به‌ مرحله برای خود ترسیم نمایید.

تلاش در زندگی

برای مسیر انتخابی خود برنامه ریزی کنید
برای رسیدن به اهداف خود باید برنامه‌ریزی کنید. برای انجام این کار از کوچک‌ترین اهداف خود شروع کنید و آن‌ها را در برنامه روزانه یا هفتگی خود بگنجانید. اما برای رسیدن به اهداف خود فقط این کار کافی نیست و برای برنامه‌ریزی مناسب نیاز به سعی، آزمون و خطا دارید. ابتدا باید برنامه هفتگی خود را نوشته و پس از گذشت یک هفته این برنامه را بررسی کنید و در صورت نیاز برای هفته بعدی برنامه خود را کمی تغییر دهید تا با سرعت بیشتری به سمت اهداف خود حرکت کنید. پس از گذشت مدتی، این برنامه اولیه بسیار کارآمدتر می گردد و بیشترین کارایی را در رابطه با اهداف شما خواهد داشت.

در مسیر پیشرفت و تحقق اهداف خود از دیگران کمک بگیرید
اگر در زمینه‌ای تخصص یا اطلاعات لازم را ندارید نیازی نیست همه برنامه و هدف خود را متوقف کنید تا در آن زمینه اطلاعات و تخصص مورد نیاز را بدست آورید. اولویت شما باید تمرکز روی هدف اصلی باشد تا بتوانید تمام انرژی و انگیزه خود را به آن سمت معطوف کنید. در این حالت شما می‌توانید از دوستان، آشنایان و متخصصین در آن زمینه بهره جویید تا هم در زمان خود صرف‌جویی کرده باشید و هم به نتیجه مطلوب برسید.

آیا شانس در موفقیت های شما تاثیرگذار است؟
تاکنون به این موضع فکر کرده‌اید که انسان خوش‌شانس یا بدشانسی هستید؟ آیا واقعاً شانس با موفقیت در ارتباط است؟
این‌ها همه نتیجه تفکرات و باورهای شما می‌باشد. اگر شما باور داشته باشید که خوش‌شانس هستید، نتایج این تفکر را در زندگی خود می‌بینید و برعکس آن نیز امکان‌پذیر است. پس باید همیشه مثبت‌اندیش باشید و جنبه‌های خوب مشکلات و اتفاقات را ببینید و تصمیم‌گیری کنید. یکی از بهترین راه‌های تقویت این موضوع همراهی با دوستان موفق و مثبت‌اندیش است. انسان مجموعه‌ای از رفتار و اندیشه‌های اطرافیانش را به‌صورت ناخودآگاه تقلید می‌کند و چه بهتر که این تقلید در جهت مثبت باشد.

مشکلات و فرصت‌ها
وقتی در راه رسیدن به هدف خود با مشکلاتی مواجه شدید نیازی نیست زانوی غم بغل کرده، ناراحت و افسرده شوید. در مرحله اول باید تلاش خود را بیشتر کنید اگر هنوز هم توانایی برطرف کردن آن مشکل را ندارید، سعی کنید دیدگاه خود را نسبت به آن تغییر دهید و از دیدگاهی دیگر به مسئله نگاه کنید. شاید این مشکل در واقع فرصتی طلایی برای پیشرفت در اختیار شما قرار ‌دهد.

تلاش در زندگی

استراحت و تفریح، لازمه زندگی
همانطور که برای رسیدن به هدف خود در تکاپو هستید و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنید، برای استراحت و گذراندن وقت همراه با خانواده و دوستان نیز برنامه‌ریزی کنید. گاهی دور بودن از مشکلات و کار، تمرکز روی خانواده و دوستان موجب رسیدن به راه‌حل‌هایی بدیع در رابطه با موضوع می‌شود. این راه‌حل می‌تواند برای رسیدن به هدف و موفقیت شما مفید واقع گردد یا این که کلید حل مشکل اساسی مسیر شما در جهت دستیابی به کامیابی باشد.
شکست بخش جدایی ناپذیر مسیر پیشرفت
اگر با تلاش و کوشش بسیار  به نتیجه‌ای دست نیافتید، شکست را به عنوان بخشی از مسیر خود بپذیرید ولی نه اینکه دلسرد شوید و دیگر برای هدف خود اقدام نکنید. بلکه از آن درس بگیرید تا در اقدامات آینده خود، آن اشتباهات را تکرار نکنید. همانطور که راکفلر بر این باور است که: شکست بیش از موفقیت آموزنده است؛ کسی که هیچ‌گاه اشتباه نمی‌کند، هرگز به جایی نمی‌رسد. شاید شما هم این جمله معروف را شنیده باشید که شکست مقدمه پیروزی است. در راه رسیدن به موفقیت همیشه راه مستقیمی را در پیش ندارید. برخی اوقات این راه بسیار پر پیچ‌و‌خم یا بسیار سنگلاخ است. گاهی مجبور می‌شوید که برای رسیدن کامیابی کمی متوقف شوید، موانع موفقیت را شناسایی و  راه دیگری را امتحان کنید یا هدف خود را از نو تعریف کنید.

یکی از راه های کسب درآمد از اینترنت، فروشنده شدن در وبسایت بزرگ و جهانی آمازون می باشد که پتلانسیل بالا برای کسب درآمد 24 ساعته را برای علاقه مندان به بیزینس آنلاین فراهم کرده است. دوره جامع آربی، کامل ترین و بهترین تکنیک ها و نکات فروشندگی در آمازون را قدم به قدم آموزش می دهد و شما را برای تبدیل شدن به یک فروشنده تمام عیار در آمازون آماده خواهد کرد. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/rb) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های دفتر پشتیبانی ایران : 03131311438 و 00989017261256 (واتساپ)

مقاله پیشنهادی: درس های موفقیت از ایلان ماسک(بخش اول)

منبع: ezzatkhah.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه