اهمیت کار و تلاش در زندگی
تلاش برای موفقیت چگونه به سرانجام می‌رسد؟ آیا همه می‌توانند به موفقیت در کار و رشته‌ای که به آن علاقه دارند دست یابند و پله های موفقیت را بالا روند؟ چرا بعضی از افراد همیشه در حال دستیابی به موفقیت و اهداف خود هستند و برخی دیگر همیشه در حال درجا زدن می‌باشند؟ افراد موفق چه ویژگی‌هایی دارند و چگونه می‌توان این ویژگی‌ها را در خود تقویت نمود؟ تعریف هر فرد از کامیابی، بسته به اهداف و آرزوهایی که در ذهن دارد متفاوت است. اما اغلب افراد کامیاب چنین تعریفی از کامیابی در ذهن خود دارند: این‌که چه اتفاقی می‌افتد اهمیتی ندارد، من به پیروزی عادت دارم. چنین طرز تفکری همراه با کوشش و پشتکار در آن زمینه موتور پیش راننده افراد موفق می‌باشد. اما برای رسیدن به چنین ویژگی باید مهارت‌هایی را یاد گرفته و آن‌ها را در زندگی روزمره خود استفاده کنید.

هدفگذاری یکی از رموز پیشرفت
برای رسیدن به موفقیت موردنظر خود باید هدف نهایی را مشخص کنید. سپس در مرحله بعدی این هدف را به اهداف کوچک‌تر تقسیم نمایید. همین اهداف را نیز می‌توانید به اهدافی کوچک‌تر تقسیم کنید تا بتوانید نقشه راه رسیدن به هدف نهایی خود که همان کامیابی است را به‌صورت مرحله ‌به‌ مرحله برای خود ترسیم نمایید.

تلاش در زندگی

برای مسیر انتخابی خود برنامه ریزی کنید
برای رسیدن به اهداف خود باید برنامه‌ریزی کنید. برای انجام این کار از کوچک‌ترین اهداف خود شروع کنید و آن‌ها را در برنامه روزانه یا هفتگی خود بگنجانید. اما برای رسیدن به اهداف خود فقط این کار کافی نیست و برای برنامه‌ریزی مناسب نیاز به سعی، آزمون و خطا دارید. ابتدا باید برنامه هفتگی خود را نوشته و پس از گذشت یک هفته این برنامه را بررسی کنید و در صورت نیاز برای هفته بعدی برنامه خود را کمی تغییر دهید تا با سرعت بیشتری به سمت اهداف خود حرکت کنید. پس از گذشت مدتی، این برنامه اولیه بسیار کارآمدتر می گردد و بیشترین کارایی را در رابطه با اهداف شما خواهد داشت.

در مسیر پیشرفت و تحقق اهداف خود از دیگران کمک بگیرید
اگر در زمینه‌ای تخصص یا اطلاعات لازم را ندارید نیازی نیست همه برنامه و هدف خود را متوقف کنید تا در آن زمینه اطلاعات و تخصص مورد نیاز را بدست آورید. اولویت شما باید تمرکز روی هدف اصلی باشد تا بتوانید تمام انرژی و انگیزه خود را به آن سمت معطوف کنید. در این حالت شما می‌توانید از دوستان، آشنایان و متخصصین در آن زمینه بهره جویید تا هم در زمان خود صرف‌جویی کرده باشید و هم به نتیجه مطلوب برسید.

آیا شانس در موفقیت های شما تاثیرگذار است؟
تاکنون به این موضع فکر کرده‌اید که انسان خوش‌شانس یا بدشانسی هستید؟ آیا واقعاً شانس با موفقیت در ارتباط است؟
این‌ها همه نتیجه تفکرات و باورهای شما می‌باشد. اگر شما باور داشته باشید که خوش‌شانس هستید، نتایج این تفکر را در زندگی خود می‌بینید و برعکس آن نیز امکان‌پذیر است. پس باید همیشه مثبت‌اندیش باشید و جنبه‌های خوب مشکلات و اتفاقات را ببینید و تصمیم‌گیری کنید. یکی از بهترین راه‌های تقویت این موضوع همراهی با دوستان موفق و مثبت‌اندیش است. انسان مجموعه‌ای از رفتار و اندیشه‌های اطرافیانش را به‌صورت ناخودآگاه تقلید می‌کند و چه بهتر که این تقلید در جهت مثبت باشد.

مشکلات و فرصت‌ها
وقتی در راه رسیدن به هدف خود با مشکلاتی مواجه شدید نیازی نیست زانوی غم بغل کرده، ناراحت و افسرده شوید. در مرحله اول باید تلاش خود را بیشتر کنید اگر هنوز هم توانایی برطرف کردن آن مشکل را ندارید، سعی کنید دیدگاه خود را نسبت به آن تغییر دهید و از دیدگاهی دیگر به مسئله نگاه کنید. شاید این مشکل در واقع فرصتی طلایی برای پیشرفت در اختیار شما قرار ‌دهد.

تلاش در زندگی

استراحت و تفریح، لازمه زندگی
همانطور که برای رسیدن به هدف خود در تکاپو هستید و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنید، برای استراحت و گذراندن وقت همراه با خانواده و دوستان نیز برنامه‌ریزی کنید. گاهی دور بودن از مشکلات و کار، تمرکز روی خانواده و دوستان موجب رسیدن به راه‌حل‌هایی بدیع در رابطه با موضوع می‌شود. این راه‌حل می‌تواند برای رسیدن به هدف و موفقیت شما مفید واقع گردد یا این که کلید حل مشکل اساسی مسیر شما در جهت دستیابی به کامیابی باشد.
شکست بخش جدایی ناپذیر مسیر پیشرفت
اگر با تلاش و کوشش بسیار  به نتیجه‌ای دست نیافتید، شکست را به عنوان بخشی از مسیر خود بپذیرید ولی نه اینکه دلسرد شوید و دیگر برای هدف خود اقدام نکنید. بلکه از آن درس بگیرید تا در اقدامات آینده خود، آن اشتباهات را تکرار نکنید. همانطور که راکفلر بر این باور است که: شکست بیش از موفقیت آموزنده است؛ کسی که هیچ‌گاه اشتباه نمی‌کند، هرگز به جایی نمی‌رسد. شاید شما هم این جمله معروف را شنیده باشید که شکست مقدمه پیروزی است. در راه رسیدن به موفقیت همیشه راه مستقیمی را در پیش ندارید. برخی اوقات این راه بسیار پر پیچ‌و‌خم یا بسیار سنگلاخ است. گاهی مجبور می‌شوید که برای رسیدن کامیابی کمی متوقف شوید، موانع موفقیت را شناسایی و  راه دیگری را امتحان کنید یا هدف خود را از نو تعریف کنید.

یکی از راه های کسب درآمد از اینترنت، فروشنده شدن در وبسایت بزرگ و جهانی آمازون می باشد که پتلانسیل بالا برای کسب درآمد 24 ساعته را برای علاقه مندان به بیزینس آنلاین فراهم کرده است. دوره جامع آربی، کامل ترین و بهترین تکنیک ها و نکات فروشندگی در آمازون را قدم به قدم آموزش می دهد و شما را برای تبدیل شدن به یک فروشنده تمام عیار در آمازون آماده خواهد کرد. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/rb) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های دفتر پشتیبانی ایران : 03131311438 و 00989017261256 (واتساپ)

مقاله پیشنهادی: درس های موفقیت از ایلان ماسک(بخش اول)

منبع: ezzatkhah.com