اگر شما مالک، مدیر سطح عالی یا فقط مدیر یک تیم واحد از افراد باشی ، این ده نکته می تواند تقریباً در هر شرایطی بهره وری شما را افزایش دهد:

1. درباره اهداف خود شفاف باشید و آنها را بنویسید
اکنون این قسمت به طور خاص باید توسط مالک یا مدیرعامل شرکت نوشته شود زیرا مدیران سطح پایین این اهداف را می گیرند و آنها را برای تیم های خودشان اعمال می کنند.
توجه داشته باشید که این به معنای نوشتن "ما قصد داریم ابزاری درست کنیم و به سودآورترین سازنده ابزار در جهان تبدیل شویم". هرکسی می تواند به آن فکر کند. اهداف شما باید مشخص و قابل دستیابی باشد و روشهایی برای سنجش پیشرفت داشته باشد. هدف بسیار واضح افزایش 10 درصدی سود در سال است. سپس می توانید اهداف مشخصی را برای مدیران بخشهای مختلف داشته باشید.
به عنوان مثال هدف برای مدیر بازاریابی ممکن است یافتن راه های جدید و کارآمد بازاریابی باشد تا تلاش های بازاریابی شما با بودجه مشابه به 5٪ مشتری بیشتر برسد. مدیر تولید ممکن است ایده های خوبی در مورد ساده سازی تولید برای افزایش بهره وری داشته باشد. هدفی برای مدیر فروش شاید ورود به یک بازار جدید یا دست نخورده.
نکته مهم این است که اهداف کلی شما روشن است، همه مدیران شما در هیئت مدیره هستند و می دانند از آنها چه انتظاری می رود و اینکه شما به طور مداوم بر پیشرفت هر بخش نظارت می کنید. این روند باید توسط مدیران شما برای اعضای تیمشان تکرار شود.

2.  به اهداف برسید
اکنون این ممکن است به نظر رسیدن به اهداف مشابه باشد، اما اینطور نیست. اهداف را می توان نتیجه نهایی، جایی که می خواهید باشید در نظر بگیرید. اهداف مراحلی است که باید برای رسیدن به نتیجه بردارید. مثلا. یک هدف نهایی ممکن است افزایش رضایت مشتری باشد و اهداف کوچکتر رسیدن به آنجا ممکن است شامل زمان حمل سریع تر ، بازده آسان تر و بهبود خدمات مشتری و غیره باشد.

 

مهارتهای مدیریتی

 

3. افراد ذی صلاح را استخدام کنید، سپس از مسیر آنها دور شوید
به عنوان یک مدیر، رئیس یا مدیر ارشد شما باید اهداف شرکت ها را پشت سر می گذاشت تا شما درک درستی از مکان شرکت داشته باشید. یک مدیر خوب باید اهداف مشخصی را با اهداف منطقی، قابل دستیابی و قابل اندازه گیری برای این بخش تعیین کند. سپس می توانید اهدافی را که برای دپارتمان تعیین شده است در نظر بگیرید و آنها را با توجه به سطح مهارت آنها به هر کارمند بدهید.
اکنون ممکن است متوجه شده باشید که قسمت دوم نکته این است که " از سر راه خود خارج شوید ". این فقط در صورتی است که افرادی را که مهارت صحیح دارند استخدام کرده باشید. بخشی از وظیفه شما به عنوان مدیر، بررسی و اندازه گیری میزان پیشرفت کارمندان است. اگر کسی را پیدا کردید که به نظر می رسد نمی تواند از پس آن برآید، سعی کنید او را با یک مربی تنظیم کنید یا حتی مسئولیت های شغلی او را کم کنید.
تمایل به انجام چند کار همزمان دارید و به راحتی حواس شما را پرت می شود؟
اما نکته اصلی این است که شما در قبال شرکت مسئولیت دارید که بخشی از مأموریت کلی خود را به موقع به پایان برسانید و به خوبی انجام دهید، در غیر این صورت بازتاب شما به عنوان مدیر است. در حالی که هیچ کس آن را دوست ندارد اما خاتمه شاید تنها راه حل باشد.

4. با کارمندان خود جلسات منظمی داشته باشید
مشکلات و تنگناها به ناچار در هر سازمانی بوجود می آیند. بخشی از وظیفه شما به عنوان مدیر، شناسایی مسائل و اصلاح آنها قبل از بروز مشکلات است. تشکیل جلسات منظم و سازنده با کارمندان، کلید شناسایی مشکلات قبل از خارج شدن از کنترل است.
بیایید فقط بگوییم که کارمندان شما در حمل به موقع اقلام مشکل دارند زیرا نمی توانند خیلی زود آنها را از انبار بردارند. اینجا جایی است که پول خود را به دست می آورید!
چیزی که شما نمی خواهید این است که افراد بخش حمل و نقل از انبار تماس بگیرند و به یک مسابقه جیغ تبدیل شود. وقت جلسه با مدیر انبار است. شاید مسئله این است که آنها در مورد تعداد واحدهای فروخته شده در هر ماه پیش بینی های قابل اطمینان نمی کنند. اکنون ما مشکل عدم ارتباط بین فروش و انبار را شناسایی کرده ایم. تقریباً تمام مسائل به دلیل کمبود (یا مشکل در برقراری ارتباط) بوجود می آیند. یک مدیر خوب میان تیم و مدیران تیم های دیگر خواهد بود.

5.  هنگام برخورد با مشکلاتی که در غیر این صورت کارمندان خوب از آنها استفاده می کنید ، از روش "ساندویچ" استفاده کنید
همه اشتباه می کنند، برخی کوچک هستند و می توان با آنها یک یادداشت برای تیم یا یک کلمه سریع با کارمند متخلف مقابله کرد. با این حال، یک کارمند بسیار عالی می تواند اشتباه بزرگی را مرتکب شود که می تواند مسئولیت واحدهای شما را مختل کند. این نوع مشکلات باید توسط مدیر برطرف شود. تا زمانی که این یک اتفاق یک بار باشد و کارمند در گذشته مشکلی نداشته باشد. روش ساندویچ بهترین است.
با توضیح اینکه کارمند برای سازمان ارزشمند است و کار وی به طور کلی تأثیر مثبتی در شرکت داشته است، شروع کنید. در مرحله بعدی به مسئله پیش آمده و اینکه برای جلوگیری از مشکل شبیه سازی در آینده می توان چه مراحلی را بردارد. با تکرار ارزشی که کارمند برای شرکت دارد، مکالمه را ببندید و مراحلی را که برای جلوگیری مجدد از مشکل برداشته می شود، تقویت کنید.

6.  همیشه بخاطر داشته باشید که نمونه ها بهتر از تقویت مثبت یا تقویت منفی هستند
هویج و چوب همیشه منبعی برای مدیریت کارمندان بوده است. با استفاده از هویج می توانید کارمندان خود را فریب دهید تا آنچه می خواهید را انجام دهند ، یا می توانید با استفاده از چوب کارکنان را به دلیل انجام ندادن آنچه از آنها انتظار می رفت تنبیه کنید.
بخشی از وظیفه شما به عنوان مدیر این است که برای کسانی که مدیریت می کنید نمونه باشید. در مورد اشتباهات خود و قدم هایی که برمی دارید برای جلوگیری از انجام همان کار در آینده باز باشید. به هر حال ، اگر شما مثال نیستید ، نمی توانید انتظار داشته باشید که کارمندانتان اشتباهات را بپذیرند.
باید فرآیندی برای زمان وقوع اتفاقاتی از این دست وجود داشته باشد. مشکل را تصدیق کنید، علت اصلی مشکل را تجزیه و تحلیل کنید، روشهایی را برای جلوگیری از تکرار مجدد اشتباه پیاده کنید، راه حلی را که ارائه داده اید ارزیابی کنید و اگر جواب داد، ادامه دهید.

7.  در مورد ساختن تیم خود هوشمند باشید
شما به عنوان یک مدیر، باید با بسیاری از موقعیت ها، افراد و شخصیت های مختلف کنار بیایید. همچنین به شما مسئولیت های جدید و بعضاً بیشتر از جمله مواردی مانند بودجه بندی، پیش بینی ها، ارائه ها و حقوق و دستمزد داده می شود. بنابراین در مورد نقاط قوت و ضعف خود جدی فکر کنید تا بتوانید متناسب با آن استخدام کنید. شما افرادی را می خواهید که نقاط قوت شما را تکمیل کرده و نقاط ضعف شما را یاری دهند. یک جمله قدیمی وجود دارد که می گوید: "شما باید آهسته استخدام کنید و سریع شلیک کنید ".این نکته خوبی است که باید به خاطر داشته باشید ، وقت خود را برای یافتن فرد مناسب برای کار خود اختصاص دهید. هنگامی که آنها را آموزش دادید و تمام ابزارهای کار را به آنها دادید ، می توانید آنها را ارزیابی کنید. اگر به هر دلیلی آنها انتظارات را برآورده نمی کنند پس، بهتر است سریع آنها را خاتمه داده و به دنبال فرد جدیدی بگردید.
من شرایط بسیاری را می بینم که فردی برای کاری استخدام می شود که صلاحیت آن را ندارد یا فقط نمی تواند یک کار خوب را در آن انجام دهد و سال به سال در آنجا می مانند. نگه داشتن افراد اشتباه به تیم شما آسیب می رساند ، با سایر اعضای تیم کینه ایجاد می کنید و به جای تمرکز روی موارد مهمتر، زمان بیشتری را به نگهداری از کودک می پردازید. این در واقع به مسئولیت اشتباهات شما برمی گردد. شما به اشتباه، شخص اشتباهی را شناسایی کرده اید ، بنابراین سریع آن را حل کنید ، با استخدام فرد مناسب آن را اصلاح کنید و ادامه دهید.

 

مهارتهای مدیریتی

 

8.  یک نگرش مثبت داشته باشید و آن را در تیم خود ارتقا دهید
همه ما آن رئیس یا همکار عبوس را داشته ایم که به نظر نمی رسید هرگز زیاد به او اهمیت می دهد. به آنها احترام گذاشتید و به آنها نگاه کردید؟ البته نه ، افراد به طور طبیعی به دیگران علاقه مند می شوند که نگرش مثبت خوبی دارند.
داشتن نگرش مثبت کار شما را به عنوان مدیر بسیار ساده می کند فقط به این دلیل که افراد بسیار بیشتر شما را دنبال می کنند.
در مورد تیم خود، فعالیت های تیم سازی را تشویق کنید. ما می دانیم که همه افراد دیگران را دوست ندارند یا حتی با آنها کنار می آیند. بنابراین از تمرینات تیم سازی به عنوان راهی برای اطمینان از هدفمند ماندن تیم خود استفاده کنید.

9. استفاده از تقویت کننده های مثبت را فراموش نکنید
غالباً، ما بیش از حد درگیر کارهایی هستیم که انجام می دهیم. پس از همه، به عنوان مدیران، ما معمولاً چندین مسئله، مشکل و مهلت مختلف را همزمان کنترل می کنیم که فراموش نمی کنیم فقط بگوییم "متشکرم".
این نگرش را نداشته باشید که کارمندان شما فقط کارهای خود را انجام می دهند. آن مهلت پروژه که به زور به آن اضافه شد، پروژه غیرمنتظره ای که در دام تیم های شما افتاد ، زندگی همه را سخت تر می کند. کنون یک توپ دیگر برای شعب بازی دارید.
بنابراین وقتی آن پروژه به موقع به پایان رسید یا مهلت جدید را تعیین کردید، فراموش نکنید که از تیم خود، قدردانی کنید. بله، شما هنوز با 4 توپ در هوا، دست و پنجه نرم می کنید ، اما درست مانند داشتن یک نگرش مثبت، شما را به یک رهبر موثر تبدیل می کند.
تقویت مثبت باعث تقویت روابط کارمند مدیر می شود. این می تواند انواع مختلفی داشته باشد و بسته به نوع شرکت متفاوت خواهد بود، کارت های هدیه ، به رسمیت شناختن عمومی یا فقط یک تأیید خصوصی از طرف مدیر، به هر شکلی که باشد مهم است که از دستاوردهای آنها قدردانی شود. مدیران مسئولیت ها و مشاغل متعددی را باید از قبل انجام دهند و من می توانم تضمین کنم که یکی از مهمترین وظایف مدیریت استفاده از تمام داراییهای شرکت به کارآمدترین و مولدترین روش ممکن است.
اگر کارمندان را مدیریت می کنید، آنها نمایانگر دارایی شرکت بزرگی هستند که شما وظیفه دارید تا آنجا که ممکن است به طور مولد کار کنید. با آموزش صحیح کارمندان و آموزش تکنیک های ارتباطی مناسب، می توانید زمانی را که برای رفع اشتباهات صرف می کنید به حداقل برسانید و بر ارائه پروژه های به موقع و مشاغل جدید تمرکز کنید. این می تواند به معنی افزایش چشمگیر بهره وری با حداقل هزینه ها باشد.
من هیچ رئیسی را نمی شناسم که دوست داشته باشد عملکردی را افزایش دهد که سرمایه گذاری کمی داشته باشد و سرمایه گذاری نداشته باشد. بنابراین برای بهبود مهارت های مدیریت تیم و تقویت عملکرد خود، با این 9 نکته خود را برای موفقیت آماده کنید.
 

با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید


فعالیت در آمازون و کسب درآمد دلاری، جز اهداف افراد بسیاری می باشد که تمایل دارند با آزادی از المان زمان و مکان کسب درآمد کنند. با دوره آربی، آموزش گام به گام فروش در آمازون می توانید این هدف را محقق سازید. همچنین از داخل ایران طبق روشهایی می توانید در آمازون فروشنده شوید. ( لیست کشورهای مورد تایید وبسایت آمازون).جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (آموزش رایگان فروش در وبسایت آمازون) در ارتباط باشید .