آیا تا به حال با افراد منفی تعامل داشته اید؟ اگر دارید ، می دانید که این تجربه واقعاً دلگیر کننده است. اگر در حال حاضر فردی منفی در زندگی شما وجود دارد، اجازه ندهید که او بر شما تأثیر بگذارد. شما با مشکل خود تنها نیستید - من همچنین با افراد منفی روبرو هستم و تعامل با آنها همیشه یک تجربه آموزشی است. حتی اگر مردم ممکن است سعی کنند شما را پایین بکشند ، شما در مورد نحوه واکنش خود نسبت به آنها حق انتخاب دارید. در اینجا می خواهم 7 نکته درباره نحوه برقراری ارتباط با افراد منفی را به اشتراک بگذارم:

نکته شماره 1: منفی نباشید
افراد منفی تمایل دارند چیزهای بد را دوباره تجدید نظر کنند و موارد مثبت را نادیده بگیرند. آنها همچنین تمایل دارند در مورد مشکلاتی که با آن روبرو هستند اغراق کنند و باعث می شوند که مخمصه آنها بسیار بدتر از آنچه در حال حاضر است به نظر برسد.
اولین باری که با یک فرد منفی صحبت می کنید، گوش شنوا داشته باشید و در صورت لزوم به او کمک کنید. به او بگویید که تنها نیست. با این حال ، حتماً محدودیت بگذارید. اگر فرد بعد از چند مکالمه اول مرتباً همان مسائل را تکرار کند ، این سیگنالی برای جدا شدن از کار است.
برای شروع ، موضوع را تغییر دهید. اگر او دچار مارپیچ منفی شد ، اجازه دهید او ادامه دهد اما منفی نگیرید. پاسخ ساده ای مانند "می بینم" یا "خوب" بدهید. در حالی که اگر او مثبت است، با تأیید و اشتیاق پاسخ دهید. وقتی این کار را اغلب به اندازه کافی انجام می دهید ، او به زودی متوجه خواهد شد که چه اتفاقی می افتد و در ارتباطات خود مثبت پیش می رود.

 

مقاله پیشنهادی: 14 علامت افراد منفی بین

افراد منفی

 

نکته شماره 2: در گروه ها بمانید
گفتگو با یک فرد منفی می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. برای پاسخ بهتر به این موضوع ، شخص دیگری را در هنگام مصاحبه با فرد منفی با خود داشته باشید. در واقع هرچه تعداد افراد بیشتر باشد بهتر است. بنابراین ، انرژی منفی بین شما و سایر اعضا توزیع می شود و شما مجبور نیستید که بار کامل این انرژی منفی را به دوش بکشید. نکته خوب دیگر در مورد داشتن شخص دیگری در کنار شما این است که افراد جنبه متفاوتی را برای هر فرد نشان می دهند. همراه داشتن شخص دیگری می تواند جنبه مثبت تری از فرد منفی را نشان دهد.

نکته شماره 3: به نظراتی که داده می شود عینیت دهید
افراد منفی نگر هر از چندگاهی می توانند بسیار انتقادی باشند. آنها تمایل دارند نظراتی را ارائه دهند که آسیب زا باشد ، به ویژه اگر خطاب به شما باشد. به عنوان مثال ، من یک بار دوستی داشتم که کاملاً بی روح بود. او در حال اظهارنظرهایی متنفر و انتقادی بود. ابتدا از سخنان او خجالت کشیدم و فکر کردم که چرا هر وقت صحبت می کرد باید اینقدر انتقاد می کرد. من همچنین فکر کردم که آیا این تقصیر من است - شاید من به اندازه کافی خوب نبودم. با این حال ، وقتی تعاملات او با دوستان مشترکمان را مشاهده کردم ، فهمیدم که او نیز همان رفتار را با آنها داشت. اظهارات او حملات شخصی نبوده است - این فقط همان شیوه ای بود که او بود.
تشخیص دهید که فرد منفی اغلب به معنای آسیب رساندن به شما نیست - او فقط در منفی بافی گیر کرده است. با یادگیری نحوه برخورد با نظرات انتقادی شروع کنید . به نظرات داده شده عینیت بخشید - به جای اینکه حرف های آنها را شخصی بگیرید ، تصدیق کنید که آنها فقط یک نقطه نظر ارائه می دهند. پیام اصلی را بررسی کنید و ببینید آیا می توانید از گفته های او چیزی یاد بگیرید.

نکته شماره 4: به سراغ موضوعات سبک بروید
چند نفر منفی در موضوعات خاصی قرار می گیرند. به عنوان مثال ، هر وقت در مورد کار صحبت می کنیم ، یکی از دوستانم خودش را قربانی می کند. هرچه من بگویم ، او مرتباً از شغل خود شکایت خواهد کرد ، که یک قاتل مکالمه واقعی می شود. اگر فرد عمیقاً در منفی گرایی خود جا افتاده باشد ، ممکن است غم و اندوه آنقدر عمیق باشد که نتواند در یک مکالمه به آن پرداخته شود. برای سبک سازی روحیه موضوع جدیدی را معرفی کنید. موارد ساده مانند فیلم های جدید ، چیزهای روزمره ، دوستان مشترک ، سرگرمی ها ، اخبار خوشحال کننده ، گفتگو را سبک تر می کنند. به مناطقی که فرد احساس مثبت می کند بچسبید.

نکته شماره 5: از وقت خود با آنها مراقبت کنید
همانطور که جیم ران می گوید: "شما میانگین 5 نفری هستید که بیشتر وقت خود را با آنها می گذرانید". معنای این نقل قول این است که افرادی که وقت خود را با تأثیر می گذرانند و در نهایت آنها می شوید.
به نظر من این خیلی درست است. به زمانی که با افراد منفی می گذرانید فکر کنید ، بعد از آن احساس مثبت تری می کنید یا منفی؟ به همین ترتیب، برای افراد مثبت پس از اینکه مدتی را با آنها سپری کردید ، چه احساسی دارید؟
هر وقت با افراد منفی روبرو می شوم ، پس از واقعیت بیشتر احساس منفی می کنم. در حالی که با افراد مثبت فکر می کنم بسیار خوش بین و پرشور هستم. واضح است که این اثر پس از تعامل به خوبی پراکنده می شود! همانطور که وقت بیشتری را با افراد منفی می گذرانید ، افکار و احساسات شما نیز به آرامی منفی می شوند. در ابتدا ممکن است موقتی به نظر برسد ، اما با گذشت زمان به آرامی شما را درگیر خود می کند.
اگر متوجه شدید که افراد خاصی در زندگی شما منفی هستند، از مدت زمانی که با آنها می گذرانید آگاه باشید. من توصیه می کنم اگر می توانید مدت زمان را محدود کنید. به عنوان مثال، اگر آنها می خواهند با شما معاشرت کنند اما شما شرکت آنها را دوست ندارید ، نه گفتن را بیاموزید . اگر جلسه یا تماس تلفنی است ، مدت زمانی که می خواهید آن را ادامه دهید محدودیت بگذارید. به هدف بحث پایبند باشید و اجازه ندهید طولانی شود.

 

تعامل با افراد منفی

 

نکته شماره 6: مناطقی را که می توانید تغییرات مثبت ایجاد کنید مشخص کنید
افراد منفی نگر منفی هستند زیرا فاقد عشق، مثبت نگری و گرما هستند. غالباً رفتار منفی آنها سدی است که آنها برای محافظت از خود در برابر جهان قرار داده اند. یکی از بهترین راه هایی که می توانید به یک فرد منفی کمک کنید ، آوردن چیز مثبت در زندگی او است. به آنچه در حال حاضر فرد را آزار می دهد فکر کنید و به این فکر کنید که چگونه می توانید به روش خود به او کمک کنید. لازم نیست پیچیده باشد و لازم نیست هر کاری را که نمی خواهید انجام دهید. نکته اصلی این است که در آرزوی کمک به او صادق باشید و چیزهای خوب زندگی را به او نشان دهید.

نکته شماره 7: آنها را از زندگی خود بیرون کنید
اگر همه راه های دیگر به شکست منجر شد ، ارتباط با آنها را کم کنید یا آنها را از زندگی خود بیرون کنید. به جای اینکه وقت خود را با افراد منفی سپری کنید ، روی افراد مثبت تمرکز کنید. من وقت زیادی را با افراد منفی گذرانده ام و سعی کردم به آنها در مورد مشکلاتشان کمک کنم. این مقدار زیادی از انرژی من را تخلیه می کرد و اغلب بی فایده بود و همین امر باعث شد تا در مورد روش های خود تجدید نظر کنم. از آن زمان، من با گذراندن وقت با دوستان و نزدیکان مثبت ، روی پرورش مثبت کار کردم. این بسیار مفیدتر و مثمر ثمر بود.
به یاد داشته باشید که زندگی شما متعلق به شماست و شما هستید که تصمیم می گیرید چگونه می خواهید باشد. اگر افراد منفی وجود دارند که به شما احساس بد می دهند ، با 7 مرحله بالا روی این مسائل کار کنید. با اقدامات صحیح ، می توانید در آنچه از روابط خود خارج می شوید تفاوت چشمگیری ایجاد کنید.
 

برای مطالعه مقالات بیشتر با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید

امروزه فروش محصول در آمازون، به یکی از روش‌های مطمئن کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است که به کمک آن می‌توانید فارغ از زمان و مکان به این فعالیت جذاب مشغول شوید. البته آموزش فروش در آمازون نیز یکی از موارد مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید. چون اگر بدون مربی وارد این مسیر شوید، شکست شما دور از انتظار نخواهد بود. لذا با تهیه نمودن دوره آربی براحتی می توانید وارد این بیزینس جهانی شوید و به دلار کسب درآمد کنید. تمامی آموزش های این دوره بصورت فارسی و برای اولین بار توسط جسین عزت خواه داده شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (دوره آموزشی آمازون) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های دفتر پشتیبانی ایران : 00989302222413(واتساپ)( لیست کشورهای مورد تایید وبسایت آمازون)