استقلال مالی؛ همه آن را می خواهند اما همه به آن نمی رسند. چرا؟ دلیل آن احتمالاً این است که استقلال مالی یک روند است. این به تلاش و تعهد طولانی مدت نیاز دارد. تعریف هرکسی از آزادی مالی متفاوت است، به این معنی که راهی که طی می کنند نیز برای آنها منحصر به فرد خواهد بود.
تا زمانی که آماده اجرای یک برنامه مالی اختصاصی برای زندگی خود نباشید، استقلال مالی احتمالاً از دسترس خارج است. اما اگر واقعاً در دستیابی به استقلال مالی جدی هستید چه کاری می توانید انجام دهید ؟

می خواهید استقلال مالی برای شما چه کار ی انجام دهد؟
آزادی مالی نباید به معنای دستیابی به مقدار خاصی از ثروت یا حتی اندازه مشخصی از نمونه کارها باشد. این استراتژی توصیه شده هنگام برنامه ریزی برای بازنشستگی است اما دامنه استقلال مالی در واقع بسیار گسترده تر است.
باید به جای یک استراتژی کلان، شامل تعدادی از اهداف فرعی باشد. دلیلش این است که استقلال مالی در واقع بهبود زمینه های مختلف زندگی مالی شما است. هدف نهایی؟ داشتن گزینه های بیشتر و استرس مربوط به پول کمتر.
اهداف فرعی مربوط به دستیابی به استقلال مالی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • پس دادن بدهی
  • داشتن یک صندوق اضطراری به اندازه کافی بزرگ برای تأمین نیازهای قابل پیش بینی در مسیر برنامه ریزی برای بازنشستگی
  • پرداخت وام خود
  • به راحتی قادر به تغییر شغل و و یا شروع یک کسب و کار
  • درآمد کافی که بتوانید قبض های خود را پرداخت کنید، پس انداز کنید و هنوز از زندگی لذت ببرید
  • داشتن پس انداز مالی کافی برای اینکه دیگر از از دست دادن شغل خود نترسید

استقلال مالی برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد، بنابراین باید در تعریف آن برای خود بسیار دقیق باشید. داشتن این طرح کلی بسیار مهم است زیرا این تعریف  و سایر بخشهای آن، به اهداف مورد نظر شما تبدیل می شوند. پس از تعریف آن، گام بعدی ایجاد یک برنامه برای دستیابی به همه آن است.

 

مقاله پیشنهادی:  تکنیک های طلایی استقلال مالی

استقلال مالی

 

تعاریف خود را به یک برنامه عملی تبدیل کنید
هنگامی که اهدافی را تعیین کردید که استقلال مالی را برای شما مشخص می کند، وقت آن است که یک سری برنامه های عملی ایجاد کنید تا آنها را به واقعیت جدید تبدیل کنید. از آنجا که احتمالاً چندین هدف فرعی خواهید داشت، برای هر کدام به یک برنامه نیاز دارید.
بهتر است با گام های کوچک شروع کنید، خصوصاً اگر چندین هدف فرعی دارید. اینها ممکن است شامل پرداخت بدهی، پس انداز پول یا پیش پرداخت وام شما باشد. با توجه به اینکه منابع همیشه محدود هستند، شما باید در مورد مقدار قابل تحقق پولی که می توانید برای هر هدف اختصاص دهید تصمیم بگیرید.
متناوباً، شما ممکن است در مورد یک استراتژی تقسیم، تصمیم بگیرید که در آن شما قبل از رفتن به هدف بعدی ابتدا به انجام یک هدف واحد متمرکز شوید.
به عنوان مثال ، شما می توانید قبل از شروع به پرداخت بدهی مصرف کننده ، یک صندوق اضطراری ایجاد کنید. شما با تمرکز تمام تلاش خود بر روی آن، هدف صندوق اضطراری را سریعتر تحقق خواهید بخشید. در صورت تمرکز بر این هدف، شروع به تسویه حساب بدهی راحت تر خواهد بود. پس از پرداخت بدهی های مصرف کننده ، می توانید به هدف بعدی بروید ، که ممکن است پرداخت زودهنگام وام شما باشد و غیره.
کلید رسیدن به هر هدفی این است که باید عملی شود. اگر اینگونه نباشد ، ممکن است هم از تلاش و هم از هدف صرف نظر کنید. بهتر است که در قدم های کوچک به طور پیوسته به جلو بروید تا اینکه با تلاش های چشمگیرتر سقوط کنید.

برنامه اقدام خود را بلافاصله اجرا کنید
سرعت در تحقق هر هدفی مهم است، به ویژه با تغییر عمده زندگی مانند ایجاد استقلال مالی. اگر اکنون از چشم انداز استقلال مالی هیجان زده هستید، پس "اکنون" زمانی است که باید شروع کنید. برنامه های تأخیری راهی برای تبدیل شدن به غیر برنامه ها دارد!
در اینجا یک نکته مهم دیگر در مورد حرکت سریع برای اجرای برنامه های خود ذکر شده است: هرچه زودتر شروع کنید، سریعتر می توانید پیشرفت کنید که انگیزه شما برای ادامه حرکت را فراهم می کند. حرکت در زندگی بسیار مهم است، اما اولین قدم این است که حرکت را به نفع خود انجام دهید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، کل روند کار بسیار راحت تر می شود.

عادت های هزینه خود را تغییر دهید
این قسمت سختی در مورد دستیابی به استقلال مالی است - مرحله ای که اغلب مردم را از رسیدن به هدفشان بازمی دارد. وقتی نوبت به انجام هر کاری در رابطه با پول می رسد ، باید معادل یک رژیم غذایی مالی را در زندگی خود اجرا کنید .
در این شکی نیست - که شامل دوز سالم انکار خود می شود. اما نمی توانید به این شکل در مورد آن فکر کنید. در عوض ، شما باید آن را فرایند ایجاد اتاق اضافی در بودجه خود بدانید. سپس این امر شما را قادر می سازد تا به استقلال مالی برسید.

با تجملات شروع کنید: چگونه صورتحساب تلویزیون خود را کم کنیم
شما باید جدی، هدفمند و متعهد به این تلاش باشید. این یک رویداد یک بار نیست، بلکه یک تغییر مجازی در سبک زندگی مالی شما است. اگر کمتر از این با آن رفتار کنید، تمام تلاش های شما بی اعتبار است و اهداف شما از هم می پاشد.
شما باید تمام هزینه های خود را بررسی کنید. که شامل بزرگ و کوچک است. اگر بتوانید با کاهش یا از بین بردن هزینه های اندک، فضای کافی در بودجه خود را پاک کنید ، ممکن است روند کار چندان دردناک نباشد. اما ممکن است به کاهش یک یا دو هزینه اصلی منجر شود.
همه چیز بستگی به این دارد که تعریف شما از استقلال مالی چه نیاز دارد و چقدر سریع می خواهید به آن برسید. اگر می خواهید یک یا چند هدف را به سرعت انجام دهید ، ممکن است مجبور شوید چیزهای بزرگ را بردارید.
این می تواند شامل معامله در وضعیت مسکن شما یا مبادله خودروی مدل بالا- با پرداخت ماهانه زیاد - با خودروی نه چندان گران قیمت استفاده شده باشد که به تأمین مالی نیاز ندارد. همچنین ممکن است ایجاب کند که از تعطیلات یا خریدهای عمده چشم پوشی کنید.
این ممکن است یک مرحله ناراحت کننده باشد اما در واقع هیچ راهی وجود ندارد که بدون اجرای کاهش هزینه ها به استقلال مالی برسید. این رمز موفقیت است.

 

رسیدن به استقلال مالی

 

بیش از آنچه فکر می کردید پس انداز کنید
اگر هدفی سنگین مانند بازنشستگی پیش از موعد دارید یا می خواهید طی چند سال به استقلال مالی برسید، مطمئناً می دانید که پس انداز 5٪ یا 10٪ حقوق شما را به آنجا نمی رساند. در عوض، ممکن است مجبور باشید هر ماه 15٪ ، 20٪ ، 30٪ یا بیشتر پس انداز کنید.
این به گونه ای که به نظر می رسد دردناک نخواهد بود - به شرطی که کاهش هزینه هایی که در بالا بحث کردیم را اجرا کنید.
همان یادآوری برای پس انداز پول همان است که در مورد کاهش هزینه ها اعمال می شود. فقط بخاطر داشته باشید که این یک روند مداوم است و حتی یک رویداد واحد نیست. شما باید برای حفظ سطح پس انداز خود تا زمانی که رسیدن به اهداف مالی خود نیاز دارید برنامه ریزی کنید. این ممکن است چندین سال باشد، بنابراین شما باید آن را در برنامه های پیش بینی زندگی خود قرار دهید.

یک برنامه سرمایه گذاری قابل اجرا ایجاد کنید
اگر تعریف شما از استقلال مالی شامل امنیت مالی طولانی مدت است، پس باید یک برنامه سرمایه گذاری ایجاد کنید. صرفه جویی در هزینه بسیار مهم است اما استفاده از روش هایی که باعث می شود این پول حتی درآمد بیشتری داشته باشد نیز بسیار مهم است. این بازگشت سرمایه مکمل تلاش پس انداز شما خواهد بود و قدرت مالی شما را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.
اگر در گذشته هرگز سرمایه گذاری زیادی انجام نداده اید، در اینجا چند راهکار برای استفاده آورده شده است:

یک مدل نمونه کارها ایجاد کنید که با اهداف و شرایط شما سازگار باشد

شما باید یک نمونه کارها تهیه کنید که شامل تخصیص دارایی باشد که نه تنها به شما در رسیدن به اهداف کمک می کند بلکه با تحمل ریسک نیز متناسب است. با تعادل بین سرمایه گذاری های سهام (سهام و املاک و مستغلات) و سرمایه گذاری های ایمن (اوراق بهادار نقدی و بهره) همراه باشید. هدف در اینجا ایجاد ترکیبی بهینه از رشد و ایمنی است.
کمک تخصصی بگیرید اگر تجربه سرمایه گذاری ندارید، ممکن است لازم باشد از متخصصان کمک بگیرید. خوشبختانه این کمک بیشتر از همیشه در دسترس و مقرون به صرفه است.

سرمایه گذاری خود را به طور خودکار انجام دهید

این بهترین روش برای تأمین اعتبار فعالیت های سرمایه گذاری شماست ، خصوصاً اگر در گذشته این کار را نکرده اید. شما می توانید این کار را با استفاده از کسر حقوق و دستمزد انجام دهید که در هر دوره پرداخت پول از چک پرداخت شما به حساب سرمایه گذاری شما منتقل می شود. اگرچه بسیاری از افراد در حال حاضر این کار را با برنامه های بازنشستگی مورد حمایت کارفرمایان انجام می دهند ، شما همچنین می توانید این کار را با حساب های فردی بازنشستگی، حساب های سرمایه گذاری بدون حمایت از مالیات و حتی حساب های بانکی و صندوق های بازار پول انجام دهید . وقتی آن را اتوماتیک می کنید ، پول دور از چشم جمع می شود و به سرعت جمع می شود.

وجوه شاخص مورد علاقه

افراد زیادی نمی توانند به طور مداوم با سرمایه گذاری در سهام جداگانه درآمد کسب کنند. رویکرد بهتر تقریباً همیشه سرمایه گذاری از طریق وجوه است. بهترین نوع وجوه به طور کلی صندوق های شاخص هستند . اینها در بخش خاصی از بازار سهام یا کل بازار سهام سرمایه گذاری می کنند. این استراتژی نه تنها از عملکرد ضعیف سهام جلوگیری می کند ، بلکه بسیار مقرون به صرفه است. کارمزد مربوط به صندوق های شاخص از کمترین نوع برای هر نوع سرمایه گذاری است و هزینه های پایین تر به نرخ بازده بالاتری تبدیل می شود.

برای مدت طولانی در روند سرمایه گذاری خود بمانید

بازارهای مالی در یک خط مستقیم حرکت نمی کنند - آنها بصورت زیگزاگ بالا و پایین می روند. حرکت های رو به بالا احساس خوبی دارند اما غوطه وری به سمت پایین می تواند باعث از بین رفتن اعصاب شود. نمی توانید اجازه دهید این اتفاق بیفتد. برای سرمایه گذاران کوچک ، بهترین بازده در درازمدت ، مانند سالها و دهه ها ، به دست می آید. برای بدست آوردن بیشترین بازده باید مایل باشید با برنامه سرمایه گذاری خود همراه باشید.
چقدر با هر یک از این مراحل پیش بروید، به این بستگی دارد که تعریف شما از استقلال مالی چیست و به سرعت امیدوارید که به آن برسید. با این وجود احتمال این است که شما باید در بیشتر مراحل یا بیشتر این راهبردها را پیاده سازی کنید.

 

با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید

ما انسان ها همواره در ذهن خود به آینده روشن و البته غیر قابل پیش بینی فکر می کنیم. چه اقدامی را باید انجام دهیم که در آینده نزدیک موفق شویم؟ چطور می توان پیش بینی کرد ؟
هنگامی که حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین در سال 2015 به عنوان بهترین فروشنده محصولات خود در وبسایت آمازون تبدیل شد، هیچ گاه نمی توانست وضعیت فعلی خود را پیش بینی کند. اما با تلاش های شبانه روزی و آزمون و خطاهای بسیار زیاد توانست به کسب درآمد فوق العاده در وبسایت آمازون بپردازد. اما او همزمان برای فارسی زبانان برای اولین بار نحوه کسب درآمد دلاری از آمازون را آموزش می دهد. این آموزش در دوره آربی گردآوری شده که البته همواره آپدیت می شود. ما فارسی زبانان نیز می توانیم هم اکنون آینده روشن و البته نزدیک خود را با بیزنس آمازون بسازیم. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (آموزش رایگان فروش در آمازون) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.