آموزش موفقیت در زندگی و کسب و کار

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

با تغییر ذهنیت به استقلال مالی دست یابید


دست یابی به استقلال مالی، رؤیای افراد زیادی است. در این میان، برخی می‌توانند سریع این آرزو را برآورده کنند و برای عده‌ای ممکن است این مسیر طولانی باشد. دست یابی به این رؤیا، پیش از هر چیزی، نیازمند ایجاد ذهنیت لازم برای میلیونر شدن است. توماس استنلی و ویلیام دانکو، در کتاب «میلیونر کناری» به تشریح این موضوع می‌پردازند که بیشتر افراد ثروتمند و میلیونرهای خودساخته از ماشین‌های دست دوم استفاده می‌کردند، در محله‌های متوسط زندگی می‌کردند، لباس و ساعت‌هایشان نسبتاً ارزان قیمت بوده و در استفاده از بودجه خود، بسیار حساب شده عمل می‌کردند. به علاوه، تنها تعداد کمی از آنها قایق و هواپیمای شخصی داشتند یا اقدام به خرید خانه دوم می‌کردند یا به مسافرت‌های پرهزینه می‌رفتند. استنلی و دانکو به این نکته مهم اشاره می‌کنند که « برخی از افراد ثروتمند به نظر می‌رسند و برخی از آن‌ها واقعاً ثروتمند هستند». وظیفه شما این است که خود را تبدیل به یکی از افراد واقعاً ثروتمند کنید، نه این که مانند عده‌ای باشید که پول زیادی خرج می‌کنند ولی مقدار پس اندازشان در بانک ناچیز است. 
چگونه ذهنیت یک میلیونر را در خود ایجاد کنید؟
افرادی که واقعاً ثروتمند هستند، به جای این که به دنبال کسب سریع ثروت باشند، سعی می‌کنند آن را به تدریج به دست آورند. آن‌ها برای اطمینان از این موضوع، آن‌ها دو قانون را در رابطه با پول در نظر می‌گیرند. قانون شماره 1: هیچ وقت پول خود را از دست نده. قانون شماره 2: اگر برای خرج کردن پول وسوسه شدی، به قانون شماره یک مراجعه کنید. افراد ثروتمند، بیشتر از دیگران، به مسائل مالی خود فکر می‌کنند. هر فرد بالغی به طور میانگین دو تا سه ساعت در ماه، به ویژه هنگام پرداخت قبض‌ها و صورت حساب‌ها به موضوع پول فکر می‌کنند. در مقابل، میلیونرهای خود ساخته به طور میانگین ماهانه 20 تا 30 ساعت از وقت خود را صرف بررسی برنامه‌های مالی خود می‌کنند. مایندست میلیونر شدن، همین است، یعنی بیشتر تمرکز خود را صرف مسائلی مالی کنید. به این ترتیب تصمیماتی که می‌خواهید برای زندگی خود بگیرید تا حد زیادی منطقی خواهد بود. به طور کلی، ثروتمندانی که بیشتر وقت خود را صرف برنامه ریزی درباره مسائل مالی خود می‌کنند، تصمیمات بهتری می‌توانند برای زندگی خود بگیرند، به نتایج بهتری دست خواهند یافت و به لحاظ استقلال مالی به جایگاه بهتری می‌رسند. 

 

درآمد
عادت افراد ثروتمند را در خود ایجاد کنید
یکی از کارهایی که به شما در زمینه دست یابی به استقلال مالی کمک می‌کند، این است که مجموعه‌ای از عادت‌های خوب مالی را در خود ایجاد کنید. به این ترتیب می‌توانید اطمینان حاصل کنید که پولتان را از دست نخواهید داد و در عوض میزان آن به مرور افزایش خواهد یافت. یکی از بهترین عادت‌هایی که در زمان ایجاد مایندست میلیونر باید در خود ایجاد کنید این است که خود را از شنیدن توصیه‌های مالی خوب بی نیاز ندانید. در عوض به دنبال یافتن مشاورانی باشید که با سرمایه گذاری پول شخصی خود در حوزه‌هایی که به شما توصیه می‌کند، به استقلال مالی دست یافته‌اند. توانایی شما در انتخاب بهترین مشاوران مالی، نقش مهمی در گرفتن تصمیمات درست در زمینه سرمایه گذاری دارد. همچنین یاد بگیرید که قبل از سرمایه گذاری ابتدا به بررسی موقعیت بپردازید. قانون این است که به اندازه همان پولی که می‌خواهید سرمایه گذاری کنید، برای فکر کردن زمان صرف کنید. تصمیمات عجولانه‌ای که در زمینه‌های مالی گرفته می‌شود، معمولاً نتایج مطلوبی به همراه ندارند. به همین خاطر، باید عادت کنید به آهسته پیش بروید و قبل از انجام هر کاری، تمام جزئیات مربوط به کسب و کار یا سرمایه گذاری خود را با دقت بررسی کنید. هیچ گاه تحت فشار دیگران، سرمایه گذاری نکنید و تصور نکنید که باید تصمیمات مالی خود را به سرعت بگیرید. به خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری همانند اتوبوس است، یعنی اگر نتوانستید سوار یکی از آنها شوید، می‌توانید منتظر بعدی شوید. گاهی اوقات، اگر اصلاً دست به سرمایه گذاری نزنید، منفعت بیشتری در انتظارتان خواهد بود. عادت کنید قبل از این که پولی که با مشقت به دست آورده‌اید را خرج کنید، به درک کامل و درستی درباره آن دست یابید. اگر در این زمینه با مساله مبهمی مواجه شدید یا درک آن برای شما دشوار بود، به هیچ وجه پول خود را صرف آن نکنید. 
استقلال مالی فرآیندی تدریجی است
در 99 درصد موارد، افراد بعد از گذشت مدت زمانی طولانی به ثروت دست می‌آیند. هر یک دلاری که پس انداز کنید اگر به درستی آن را سرمایه گذاری کنید، در عرض یک سال 5 تا 10 درصد افزایش خواهد یافت. با افزایش میزان پول، خود به خود مقدار آن افزایش می‌یابد. طبق گفته استنلی  و دانکو، 22 سال طول می‌کشد تا یک نفر از زمانی که واقعاً مصمم به تغییر اوضاع مالی خود شده است، بتواند به ثرروت میلیون دلاری دست یابد. بیشتر افراد ثروتمند کم کم و با افزایش تدریجی سطح درآمد خود، پس انداز کردن و سرمایه گذاری هوشمندانه و دقیق، می‌توانند ثروت خود را افزایش دهند. اگرچه دست یابی به استقلال مالی از طریق ایجاد ذهنیت میلیونر شدن صورت می‌گیرد و به خودی خود هدف بزرگی به حساب می‌آید، اما نباید آن را مهم‌ترین مساله تلقی کرد. بلکه داشتن ویژگی‌های یک میلیونر از جمله شجاعت، پشتکار و تأمل، اهمیت بیشتری دارد. وقتی در طولانی مدت از نظر مالی به موفقیت‌های بزرگی دست می‌یابید، به احساس شادی و رضایت واقعی در مورد خودتان و جنبه‌های مختلف زندگی‌تان دست می‌یابید که دستاورد بسیار مهمی برای زندگی شما به حساب خواهد آمد.
یکی از راه‌های دست یابی به استقلال مالی راه اندازی کسب و کار شخصی است. امروزه با توجه به گسترش اینترنت، روش‌های کسب درآمد نیز دستخوش تغییر و تحول شده است. فروش محصولات فیزیکی در وبسایت آمازون یکی از راه‌های مطمئن و ایمن برای کسب درآمد است. به این خاطر که آمازون کلیه شرایط و زیرساخت‌های لازم برای دست یابی به درآمد را فراهم کرده است. از آن مهمتر این که روش فروش محصول در دوره آمازون طی دوره آربی به صورت صفر تا صدی و با زبانی ساده به شکل تصویری به شما آموزش داده شده است. این مجموعه آموزشی را استاد حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین برای فارسی زبانان تهیه کرده‌اند.
منبع: ezzatkhah.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

چگونه به سرعت یک استارت آپ راه اندازی کنیم؟


امروزه افراد زیادی تلاش می‌کنند تا به جای پرداختن به شغل کارمندی، کسب و کار مخصوص به خودشان را راه اندازی کنند. با این حال، برای انجام چنین کاری باید نکات مهمی را نیز در نظر گرفت که در این پست قصد داریم به آنها بپردازیم.
1-چشم انداز آینده کسب و کار خود را مشخص کنید
اولین و مهمترین مرحله برای شروع موفقیت آمیز یک استارت آپ این است که چشم انداز اقتصادی خود را به طور کامل مشخص کنید. بسیاری از کارآفرینان، ایده کم و بیش مشخصی از نحوه کسب درآمد از بازار دارند، با این حال تنها تعداد کمی از آنها یک طرح تجاری جامع تهیه می‌کنند تا به کمک آن بتوانند مسیر ناهموار شروع کسب و کار خود را طی کنند. شما هر چه قدر هم که در کسب و کار خود بلند پرواز و به آینده آن امیدوار باشید، باید یک نقشه راه را دنبال کنید، چون در غیر این صورت مسیر خود را گم می‌کنید و از رقبایتان عقب می‌مانید. 
2- افراد حرفه‌ای را به کار بگیرید
دومین قدم برای شروع سریع یک استارت آپ ، این است که از همان ابتدا، به دنبال جذب نیروی حرفه‌ای  باشید. سرمایه گذاران، بیشتر مایل به سرمایه گذاری در استارت آپ هایی هستند که افراد متخصص و با استعداد در آنها به کار گرفته شده باشند. در واقع وجود سرمایه انسانی خوب به سرمایه گذار ثابت می‌کند که کسب و کار شما از دیگران متمایز است. 
3-خود را متمایز از دیگران نشان دهید
پس از این این که تیمی از افراد متخصص را تشکیل دادید، باید توجه خود را به طور جدی به این موضوع معطوف کنید که از چه راهی می‌توانید خود را از رقبایتان در بازار متمایز کنید. البته در این رابطه باید به یک نکته توجه کنید: زمانی که به تلاش می‌کنید تا در بازار محلی جایی برای خودتان باز کنید، حتماً با کسب و کارهایی مواجه خواهید شد که جایگاه تثبیت شده‌ای دارند و حاضر نیستند از آن عقب نشینی کنند. بنابراین وقتی شرکت‌های بزرگ تلاش می‌کنند استارت آپ در حال رشد شما را متوقف کنند، نباید به هیچ وجه نا-امید شوید، در عوض باید دست به کار شده و محصول یا خدماتتان را در نظر مشتریان جذاب‌تر نشان دهید. مثلاً به دنبال یافتن مشکلی در محصولات ساخته شده قبلی باشید و سعی کنید که آنها را برطرف کنید. اصولاً کسب و کارهایی موفق خواهند بود که بتوانند محصولات موجود را دائماً ارتقا دهند. چون اگر تازه کار باشند و بخواهند محصولی درست مانند رقبای خود تولید کنند نمی‌توانند به جایگاهی در بازار دست یابند. 

راه اندازی استارت آپ


3-کارکرد فناوری در کسب و کار خود را مشخص کنید
پس از این که طرح تجاری خود را مشخص کردید و توانستید تیمی از افراد با استعداد را به کار بگیرید و راه تمایز خود از رقبا را هم پیدا کردید، باید نقش فناوری در کسب و کار خود را هم مشخص کنید. بیشتر کارآ،رینانی که کسب و کارهای شخصی خود را راه اندازی می‌کنند، تصور می‌کنند که برای کاهش هزینه‌ها باید عملیات خود را دیجیتالی کنند، این در حالی است که شما باید ابتدا یک پلن مخصوص بارای خود تهیه کنید که در آن نقش فناوری دیجیتال در کسب و کارتان و تاثیری که بر کنترل هزینه‌های عملیاتی دارد به خوبی مشخص شده باشد. مثلاً ممکن است برای مدیریت عملیات دیجیتالی از طرف ثالث استفاده کنید، اما این موضوع باعث شود که استقلال خود را از دست بدهید. پس با توجه نوع استارت آپی که دارید میزان هزینه لازم را مشخص کنید.به این منظور بهتر است از همان ابتدا میزان بودجه‌ای که می‌خواهید به IT اختصاص دهید را مشخص کنید. 
4- دوران پیشرفت و سوددهی کسب و کار خود را نیز در نظر بگیرید
یکی از  بزرگترین اشتباه‌هایی که کارآفرینان هنگام راه اندازی اولین کسب و کار خود انجام می‌دهند این است که دوره توسعه کسب و کار خود را نادیده می‌گیرند. درست است که استارت آپ ها کوچک هستند، اما بعضی از آنها به سرعت رشد و پیشرفت می‌کنند و می‌توانند در مدت کوتاهی از رقیبان خود هم سبقت بگیرند. به همین خاطر از همان ابتدای راه اندازی کسب و کار باید برنامه خود برای گسترش کسب و کار را مشخص کنند، نه این که بعد از رشد تازه به فکر پلن تازه‌ای برای گسترش آن باشند. مثلاً اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید باید بدانید حوزه دیجیتالی شما تا چه اندازه قابل گسترش است، بعد از پیشرفت به چه حدی از سرمایه نیاز دارید و غیره. 
برای شروع هر کسب و کاری، لازم است ابتدا دلیل و چرای بزرگ خود را مشخص کنید. آیا هدف شما از این کار این است که وقت آزاد بیشتری برای انجام کارهای مورد علاقه‌تان داشته باشید. در این صورت باید به دنبال کاری باشید که از فاکتور زمان و مکان جدا باشد. یعنی در واقع یک کسب و کار آنلاین که بتوانید آن را از هر نقطه و در هر در زمانی کنترل کنید و هر روز نیازی به حضور فیزیکی شما در یک نقطه خاص نباشد. ما به شما آموزش کسب درآمد از سایت بزرگ آمازون را پیشنهاد می‌کنیم. به این خاطر که این سایت میلیون‌ها مشتری دارد و افراد زیادی روزانه مایحتاج خود را از این سایت تأمین می‌کنند. به همین خاطر آمازون از پتانسیل بالایی برای درآمدزایی برخوردار است. برای اطلاع از نحوه شرکت در این دوره اینجا کلیک کنید. 

منبع: ezzatkhah.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

راه‌های افزایش درآمد کدامند؟


بسیاری از ما وقتی با مشکلی مالی در زندگی خود رو به رو می‌شویم با خودمان فکر می‌کنیم که از چه راه می‌توانیم درآمدمان را افزایش دهیم. برای این منظور راه حل‌های کوتاه مدت و بلند مدت زیادی وجود دارد. مثلاً اگر بدهی‌هایی دارید و مشکل شما کوتاه مدت است می‌توانید با داشتن یک شغل دوم این مشکل را برطرف کنید. اما برای داشتن درآمد در طولانی مدت حتماً باید راه حلی بلندمدت را جست و جو کنید. البته در هر دو حالت شما به درآمد دلخواه خود دست پیدا خواهید کرد. با روی کار آمدن اینترنت فرصت‌های شغلی زیادی به وجود آمده است که در نتیجه آن می‌توانید فارغ از مساله زمان و مکان به کسب درآمد بپردازید. در این پست قصد دارم شما را با چندین راه افزایش درآمد آشنا کنم:
1-در مورد افزایش حقوق خود مذاکره کنید
شاید بتوان گفت که سریع¬ترین راه افزایش درآمد این است که از رئیس خود تقاضای افزایش حقوق کنید. فرقی هم نمی‌کند که در کجا کار می‌کنید. شاید شما کارمند یک اداره باشید یا به صورت نیمه وقت در یک فروشگاه مشغول کار باشید. برای این کار می‌توانید پیش رئیس خود بروید و تقاضای خود برای افزایش حقوق را مطرح کنید. البته شما باید دلیلی برای این کار خود داشته باشید. مثلاً شاید شما در بخش بازاریابی تلفنی شرکت خود کار می‌کنید و توانسته‌اید با تبلیغ محصول یا خدمات شرکت خود، به افزایش درآمد آن کمک کنید. در این صورت دلیل قانع کننده‌ای برای درخواست افزایش حقوق دارید. بعد از این کار دو حالت پیش می‌آید: یا رئیس  با درخواست شما موافقت می‌کند یا با این کار مخالف است که در مورد دوم باید رفتار حرفه‌ای از خودتان نشان دهید و از او بپرسید ملاک افزایش حقوق در این سازمان یا شرکت چیست.
2-با روش دور کاری درآمد کسب کنید
یکی دیگر از راه‌های دیگر برای کسب درآمد به دست آوردن شغلی است که بتوانید آن را از داخل خانه انجام دهید. این شغل می‌تواند به صورت نیمه وقت بوده یا جایگزین شغل قبلی شما شود. در این صورت شما می‌توانید پول بیشتری پس انداز کنید، چون دیگر مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافه مثل رفت و آمد نخواهید بود. همچنین چون در خانه هستید دیگر وقت شما در ترافیک تلف نمی‌شود. البته بهتر است ابتدا دور کاری را در کنار شغل اصلی خود انجام دهید تا کم کم بر آن مسلط شوید.
3-به صورت پروژه‌ای کار کنید
این گزینه برای کسب سریع درآمد بسیار مناسب است. البته شاید با این کار به درآمد ثابتی دست پیدا نکنید، اما می‌توانید هر زمان که به پول نیاز داشتید به این منبع درآمد امیدوار باشید. مشاغلی مانند مترجمی، طراحی گرافیک، نویسندگی، مترجمی و یا ادیتور فیلم را می‌توان از جمله این مشاغل به حساب آورد. 

افزایش درآمد


4-لوازم بدون استفاده را بفروشید
همه ما در خانه وسایلی داریم که همیشه فکر می‌کنیم به آنها احتیاج پیدا می‌کنیم، اما شاید سالی یک بار هم نیازی به آنها نداشته باشیم. مثلاً شاید یک کتاب خوانده باشید و بعد دیگر به سراغ آن نرفته باشید. در این صورت می‌توانید آن را برای فروش بگذارید. البته گزینه فروش وسایل را نمی‌توان یک شغل درآمدزای ثابت تلقی کرد، اما این که بتوانید از وسایل بدون استفاده خود درآمد کسب کنید، کار جالبی است. 
5-مهارت‌های خود را افزایش دهید
مهارت‌هایی که امروزه برای کسب و کارها استفاده می‌شود با گذشته متفاوت است و مثلاً نرم افزاری که شما در یک سال یاد می‌گیرید، ممکن است سال بعد دیگر کارایی نداشته باشد و چه بسا بعد از گذشت مدتی مهارت و دانش شما دیگر کاربردی برای شرکت یا سازمانی که در آن مشغول به کار هستید، نداشته باشد. شما به روش‌های مختلف از جمله شرکت در کلاس‌های آموزشی حضوری یا آنلاین یا حضور در سمینارها می‌توانید دانش خود را افزایش دهید.
6-کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید
یکی از راه‌های افزایش درآمد این است که کسب و کار مخصوص به خودتان را راه بیندازید. البته کاری که انتخاب می‌کنید، باید به سلیقه و علاقه شما نزدیک بوده و مهارت‌های نسبی مورد نظر برای شروع آن را داشته باشید. با راه اندازی کسب و کارهای آنلاین می‌توانید بیزینس مخصوص به خودتان را داشته باشید. فروش کالای فیزیکی در وبسایت آمازون، یکی از این کسب و کارهای آنلاین به حساب می‌آید. امروزه آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان به حساب می‌آید و بیش از 2 میلیون نفر در آن محصولات خود را می‌فروشند. بسیاری از این فروشندگان در کنار شغل اصلی خود به این کار مشغول هستند و عده‌ای دیگر هم به خاطر درآمد سرشاری که از وبسایت آمازون دارند، آن را به عنوان حرفه اصلی خود دنبال می‌کنند. اگر شما هم علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بیزینس و فعالیت در آن هستید، می‌توانید در دوره آموزش فروش محصول در آمازون به نام دوره آربی شرکت کنید که برای فارسی زبانان تهیه شده است و صفر تا صد فروشندگی در آمازون طی آن آموزش داده شده است. 

منبع: ezzatkhah.com
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه

چگونه به استقلال مالی دست پیدا کنیم؟


استقلال مالی یکی از مواردی است که همه افراد به دنبال آن هستند. البته این موضوع برای هر کس معنا و مفهوم خاصی دارد، اما در کل می‌توان آن را به این صورت معنی کرد که شما بدون این که در زندگی خود از نظر مالی به دیگران وابسته باشید و پول کم بیاورید بتوایند به استانداردهای زندگی خود دست پیدا کنید. بعضی از افراد تصور می‌کنند که اگر در طول یک ماه به درآمد مشخصی برسند یا از قرض‌ها و وام‌های خود رها شوند، به استقلال مالی رسیده‌اند. عده‌ای دیگر هم فکر می‌کنند وقتی زودتر از موعد بازنشسته شوند، به استقلال مالی رسیده‌اند. توجه داشته باشید که هیچ کس یک شبه پولدار نمی‌شود. بنابراین اگر شما هم به دنبال کسب درآمد و بهبود وضعیت خود هستید باید با برنامه مشخصی پیش بروید و البته برخی از دیدگاه‌ها و طرز فکرهای خود را تغییر دهید، زیرا بسیاری از اطلاعاتی که ما درباره نحوه کسب درآمد داریم اشتباه هستند.  در این پست قصد داریم شما را گام‌های دست یابی به استقلال مالی را به شما آموزش دهیم:
1-تصویرسازی و برنامه ریزی کنید
با خودتان فکر کنید که استقلال مالی از نظر شما به چه معنی است و چگونه می‌توانید به آن دست پیدا کنید. پاسخ این سؤال می‌تواند کمک زیادی به شما در مسیر پیش رویتان کند. راه رسیدن به استقلال مالی در 20 سالگی با 50 سالگی متفاوت است. از یک طرف هر چه قدر وقت بیشتری را برای صرفه جویی و سرمایه گذاری صرف کنید، می‌توانید به نتیجه بهتری دست یابید. از سوی دیگر با بالا رفتن سن شما، تصویر معقول‌تری از گزینه‌های پیش رویتان خواهید داشت.
2-بودجه بندی را فراموش نکنید
دست یابی به استقلال مالی مناسب و مؤثر با داشتن یک بودجه بندی درست امکان پذیر خواهد بود. در این رابطه لازم است درآمدها و هزینه‌ها یا به عبارت دیگر دخل و خرج خود را به دقت محاسبه کنید و بعد تصمیم بگیرید که چگونه از آنها در راستای رسیدن به هدف‌های خود استفاده کنید. می‌توان گفت که این کار مهمترین وظیفه شما در زمینه رسیدن به استقلال مالی است. 
3-هدفگذاری کنید
اگر هدفی نداشته باشید، در واقع دلیل و انگیزه‌ای پیش روی شما نخواهد بود. به همین دلیل هم ترجیح می‌دهید بدون فکر و هدف، پول‌های خود را خرج کنید. به همین خاطر است که توصیه می‌کنیم حتماً هدفگذاری مناسبی داشته باشید و با توجه به آن برای رسیدن به شرایط مالی قابل قبول تلاش خود را به کار بگیرید. 
4-کمتر از درآمدتان هزینه کنید
اکثر شما این قانون را شنیده اید و احتمالا فکر می کنید که یکی از دشوارترین قوانین برای دست یابی به استقلال مالی است همین مورد است. شما می توانید هر هفته دست به این کار بزنید. مثلا 10 الی 15 درصد از پولی را که در اختیار دارید در همان هفته پس انداز یا سرمایه گذاری کنید. شاید هم بتوانید مثل بسیاری دیگر از افراد این کار را به صورت ماهانه انجام دهید. یعنی حساب بانکی افتتاح کرده و هر ماه بخشی از حقوق خود را در آن پس انداز کنید. 
5-قرض های خود را مدیریت نمایید
ممکن است شما به یکی از دوستان خود دِین داشته باشید باشید یا قسط وام بانکی داشته باشید. تفاوتی هم نمی کند که میزان این قرض چقدر باشد. اگر می خواهید به لحاظ مالی با مشکلی مواجه نشوید و به استقلال مالی مطلوبی دست یابید، باید توجه زیادی به موضوع قرض های خود داشته باشید. شما نباید بدون فکر و برنامه ریزی وام بگیرید یا از کسی پول قرض کنید، بلکه باید برای تمام قرض های خود با برنامه پیش بروید. 
6-در انتخاب شغل خود دقت کنید
شما نباید تصور کنید که برای رسیدن به استقلال مالی باید از کار مورد علاقه خود دست بکشید، اما در عین حال باید دقت کنید که برای دست یابی به استقلال خود لازم است درآمد کافی داشته باشید. پس اگر بتوانید در حین انجام کار مورد علاقه خود کمی هم خلاقیت به خرج دهید می توانید به ایده های بزرگ دست یابید. به این ترتیب می تواید نتایج بسیار بهتری را به دست آورید. 
7-خرج های خود را مدیریت کنید
میزان درآمد شما به هر مقداری که باشد، اگر بخواهید تمام آن را قبل از پایان ماه خرج کنید، هیچ وقت نمی توانید شرایط مالی خود را بهتر کنید. نکته مهم این که باید کنترل مناسبی بر روی هزینه های خود داشته باشید و بخشی از درآمدتان را هم ذخیره کنید. اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که در زمینه خرج کردن پول خیلی محتاط نیستید، از همین امروز برای تغییر این ویژگی تلاش کنید. 
8-به دنبال پیشرفت در کسب و کار خود باشید
هرگز به موقعیت مالی فعلی خود قانع نباشید و همیشه سعی کنید از قبل بهتر باشید. اگر کسب و کاری را شروع کرده اید و در آن به موفقیت رسیده اید، برای بهتر شدن در آن تلاش کنید. همیشه پیشرفت کردن چه در زمینه شخصی و چه حرفه ای را سرلوحه کار خود قرار دهید تا بتوانید به توانایی مالی بهتری دست یابید. 
یکی از راه هایی که می تواند شما را به استقلال مالی برساند این است که کسب درآمد از سایت آمازون را جزو پلن های اقتصادی خود قرار دهید. این بیزینس مزایای زیادی دارد، از جمله این که شما را از فاکتور زمان و مکان جدا می کند، در نتیجه شما می توانید همزمان با انجام کارهای مورد علاقه تان، درآمد نیز داشته باشید. در دوره آربی که توسط استاد حسین عزت خواه تهیه شده است، شما می توانید صفر تا صد فروشندگی در آمازون را یاد بگیرید و با رعایت فاکتورهایی که در این دوره به شما آموزش داده می شود به یکی از فروشندگان برتر این سایت تبدیل شوید. 

منبع: ezzatkhah.com/amazonاستقلال مالی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حسین عزت خواه