بسیاری از ما وقتی با مشکلی مالی در زندگی خود رو به رو می‌شویم با خودمان فکر می‌کنیم که از چه راه می‌توانیم درآمدمان را افزایش دهیم. برای این منظور راه حل‌های کوتاه مدت و بلند مدت زیادی وجود دارد. مثلاً اگر بدهی‌هایی دارید و مشکل شما کوتاه مدت است می‌توانید با داشتن یک شغل دوم این مشکل را برطرف کنید. اما برای داشتن درآمد در طولانی مدت حتماً باید راه حلی بلندمدت را جست و جو کنید. البته در هر دو حالت شما به درآمد دلخواه خود دست پیدا خواهید کرد. با روی کار آمدن اینترنت فرصت‌های شغلی زیادی به وجود آمده است که در نتیجه آن می‌توانید فارغ از مساله زمان و مکان به کسب درآمد بپردازید. در این پست قصد دارم شما را با چندین راه افزایش درآمد آشنا کنم:
1-در مورد افزایش حقوق خود مذاکره کنید
شاید بتوان گفت که سریع¬ترین راه افزایش درآمد این است که از رئیس خود تقاضای افزایش حقوق کنید. فرقی هم نمی‌کند که در کجا کار می‌کنید. شاید شما کارمند یک اداره باشید یا به صورت نیمه وقت در یک فروشگاه مشغول کار باشید. برای این کار می‌توانید پیش رئیس خود بروید و تقاضای خود برای افزایش حقوق را مطرح کنید. البته شما باید دلیلی برای این کار خود داشته باشید. مثلاً شاید شما در بخش بازاریابی تلفنی شرکت خود کار می‌کنید و توانسته‌اید با تبلیغ محصول یا خدمات شرکت خود، به افزایش درآمد آن کمک کنید. در این صورت دلیل قانع کننده‌ای برای درخواست افزایش حقوق دارید. بعد از این کار دو حالت پیش می‌آید: یا رئیس  با درخواست شما موافقت می‌کند یا با این کار مخالف است که در مورد دوم باید رفتار حرفه‌ای از خودتان نشان دهید و از او بپرسید ملاک افزایش حقوق در این سازمان یا شرکت چیست.
2-با روش دور کاری درآمد کسب کنید
یکی دیگر از راه‌های دیگر برای کسب درآمد به دست آوردن شغلی است که بتوانید آن را از داخل خانه انجام دهید. این شغل می‌تواند به صورت نیمه وقت بوده یا جایگزین شغل قبلی شما شود. در این صورت شما می‌توانید پول بیشتری پس انداز کنید، چون دیگر مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافه مثل رفت و آمد نخواهید بود. همچنین چون در خانه هستید دیگر وقت شما در ترافیک تلف نمی‌شود. البته بهتر است ابتدا دور کاری را در کنار شغل اصلی خود انجام دهید تا کم کم بر آن مسلط شوید.
3-به صورت پروژه‌ای کار کنید
این گزینه برای کسب سریع درآمد بسیار مناسب است. البته شاید با این کار به درآمد ثابتی دست پیدا نکنید، اما می‌توانید هر زمان که به پول نیاز داشتید به این منبع درآمد امیدوار باشید. مشاغلی مانند مترجمی، طراحی گرافیک، نویسندگی، مترجمی و یا ادیتور فیلم را می‌توان از جمله این مشاغل به حساب آورد. 

افزایش درآمد


4-لوازم بدون استفاده را بفروشید
همه ما در خانه وسایلی داریم که همیشه فکر می‌کنیم به آنها احتیاج پیدا می‌کنیم، اما شاید سالی یک بار هم نیازی به آنها نداشته باشیم. مثلاً شاید یک کتاب خوانده باشید و بعد دیگر به سراغ آن نرفته باشید. در این صورت می‌توانید آن را برای فروش بگذارید. البته گزینه فروش وسایل را نمی‌توان یک شغل درآمدزای ثابت تلقی کرد، اما این که بتوانید از وسایل بدون استفاده خود درآمد کسب کنید، کار جالبی است. 
5-مهارت‌های خود را افزایش دهید
مهارت‌هایی که امروزه برای کسب و کارها استفاده می‌شود با گذشته متفاوت است و مثلاً نرم افزاری که شما در یک سال یاد می‌گیرید، ممکن است سال بعد دیگر کارایی نداشته باشد و چه بسا بعد از گذشت مدتی مهارت و دانش شما دیگر کاربردی برای شرکت یا سازمانی که در آن مشغول به کار هستید، نداشته باشد. شما به روش‌های مختلف از جمله شرکت در کلاس‌های آموزشی حضوری یا آنلاین یا حضور در سمینارها می‌توانید دانش خود را افزایش دهید.
6-کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید
یکی از راه‌های افزایش درآمد این است که کسب و کار مخصوص به خودتان را راه بیندازید. البته کاری که انتخاب می‌کنید، باید به سلیقه و علاقه شما نزدیک بوده و مهارت‌های نسبی مورد نظر برای شروع آن را داشته باشید. با راه اندازی کسب و کارهای آنلاین می‌توانید بیزینس مخصوص به خودتان را داشته باشید. فروش کالای فیزیکی در وبسایت آمازون، یکی از این کسب و کارهای آنلاین به حساب می‌آید. امروزه آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان به حساب می‌آید و بیش از 2 میلیون نفر در آن محصولات خود را می‌فروشند. بسیاری از این فروشندگان در کنار شغل اصلی خود به این کار مشغول هستند و عده‌ای دیگر هم به خاطر درآمد سرشاری که از وبسایت آمازون دارند، آن را به عنوان حرفه اصلی خود دنبال می‌کنند. اگر شما هم علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بیزینس و فعالیت در آن هستید، می‌توانید در دوره آموزش فروش محصول در آمازون به نام دوره آربی شرکت کنید که برای فارسی زبانان تهیه شده است و صفر تا صد فروشندگی در آمازون طی آن آموزش داده شده است. 

منبع: ezzatkhah.com