با ایجاد روابط مؤثر، مهارت‌های اجتماعی خود را تقویت نمایید
استرس و ناراحتی‌ها شما در پی ایجاد روابط خوب با دیگران کاسته می‌شود. در واقع، بهبود روابط اجتماعی با احساس سلامت و رضایت شما در ارتباط مستقیم خواهد بود چرا که داشتن دوستان خوب می‌تواند به عنوان یک کاهش دهنده احساس استرس به شمار رود. به ویژه زمانی که شما از لحاظ اجتماعی ناراحت و ناامید هستید و می‌خواهید برای خود دوستانی بیابید، اما از انجام آن هراس دارید و نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید.

به دنبال داشتن احساس استرس و ناامیدی، به احتمال زیاد از حضور در موقعیت‌های اجتماعی خودداری و اجتناب خواهید نمود. متأسفانه در پی اجتناب از حضور در موقعیت‌های اجتماعی، هرگز فرصت‌های زیر را نخواهید داشت:

ایجاد اعتماد به نفس هنگام برقراری ارتباط با دیگران
ارتقاء مهارت‌های ارتباطی که شانس روابط موفقیت آمیز را برای شما افزایش خواهد داد


درآمد خود را افزایش دهید

به طور مثال، در صورتی که از رفتن به میهمانی یا در خواست دوستی از یک شخص هراس دارید، عدم اعتماد به نفس موجب می‌شود، بهبود و رفع این شرایط برای شما سخت‌تر شود. در این شرایط حتی نمی‌دانید چه لباسی باید بپوشید یا چه چیزی به طرف مقابل خود بگویید. اغلب موارد، افراد مهارت‌های لازم را دارا هستند اما از اعتماد به نفس لازم برای استفاده از آنها برخوردار نمی‌باشند. به هر حال تمرین، اعتماد به نفس را افزایش خواهد داد و روابط اجتماعی شما را بهبود می‌بخشد.

 

مهارت های ارتباطی

 

چرا مهارت‌های ارتباطی حائز اهمیت هستند؟
مهارت‌های ارتباطی، نقش مهمی در ایجاد و حفظ روابط دوستانه و برقراری یک شبکه حمایتی اجتماعی قدرتمند دارند. مهارت‌های ارتباطی علاوه بر آن که موجب می‌شوند به نیازهای دیگران احترام بگذارید، باعث می‌شوند نیازهای خودتان را نیز حائز اهمیت بدانید. افراد، به طور ذاتی با مهارت‌های ارتباطی خوب متولد نمی‌شوند. مهارت‌های ارتباطی نیز همچون سایر مهارت‌ها، از طریق آزمون و خطا و تمرینات مکرر به دست می‌آیند. سه حوزه در مورد ارتباط با دیگران وجود دارد که احتمالاً می‌خواهید در مورد آنها بدانید:

ارتباط غیر کلامی
مهارت‌های گفتگو
گفتگوهای جرأت محور
توجه داشته باشید که به طور قطع، جوانب مختلفی برای برقراری ارتباط مؤثر وجود دارد. شاید در برخی زمینه‌ها به کمک بیشتری نیاز داشته باشید. به طور مثال اینکه یاد بگیرید چگونه با مشکلات مواجه شوید، مهارت‌های خود را به طور درست به کار گیرید و از بازخوردها استفاده نمایید.

تقویت مهارت های ارتباطی 

ارتباط غیر کلامی
بخش عمده‌ای از ارتباط ما با دیگران به صورت غیر کلامی می‌باشد. آنچه شما با چشمان خود یا با زبان بدن به دیگران القاء می‌نمایید، به همان اندازه عبارات گفتاری و کلامی قدرتمند هستند. زمانی که احساس اضطراب دارید، ممکن است به گونه‌ای رفتار کنید که حاکی از عدم تمایل برای برقراری ارتباط با دیگران باشد. به طور مثال، شاید شما از برقراری ارتباط چشمی یا صحبت ملایم خودداری کنید. به عبارت دیگر، شما سعی می‌کنید با دیگران ارتباط برقرار نکنید تا از اینکه مورد قضاوت منفی دیگران قرار بگیرید، دور بمانید. به هر صورت، زبان بدن و تن صدای شما، به شدت پیام‌های قدرتمندی را در مورد شما با دیگران به اشتراک می‌گذارد. می‌توان موارد زیر را به طور نمونه نام برد:

حالات روحی (مثلاً بی حوصلگی، ترس و ...)
نگرش شما نسبت به شنونده (فرمانبرداری، تحقیر، ...)
اشراف شما بر موضوع
صداقت (آیا شما یک برنامه کاری پنهانی دارید؟)

 

ادامه مقاله چگونه مهارت های ارتباطی را تقویت کنیم؟

 

بر ای مطالعه و مشاهده مقالات و فایل های ویدیویی آموزشی و انگیزشی رایگان با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید

 

ما انسان ها همواره در ذهن خود به آینده روشن و البته غیر قابل پیش بینی فکر می کنیم. چه اقدامی را باید انجام دهیم که در آینده نزدیک موفق شویم؟ چطور می توان پیش بینی کرد ؟
هنگامی که حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین در سال 2015 به عنوان بهترین فروشنده محصولات خود در وبسایت آمازون تبدیل شد، هیچ گاه نمی توانست وضعیت فعلی خود را پیش بینی کند. اما با تلاش های شبانه روزی و آزمون و خطاهای بسیار زیاد توانست به کسب درآمد فوق العاده در وبسایت آمازون بپردازد. اما او همزمان برای فارسی زبانان برای اولین بار نحوه کسب درآمد دلاری از آمازون را آموزش می دهد. این آموزش در دوره آربی گردآوری شده که البته همواره آپدیت می شود. ما فارسی زبانان نیز می توانیم هم اکنون آینده روشن و البته نزدیک خود را با بیزنس آمازون بسازیم. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.