شما می دانید چه عواملی باعث می شود افراد بسیار موفق استرس کمتر ، شادی و بهره وری بیشتری داشته باشند؟ آنها می دانند که اولویت های شخصی آنها بیش از اولویت های دیگران ارزش دارد.
به محض بیدار شدن ، این متخصصان کاملاً موفق بلافاصله ایمیل خود را چک نمی کنند - آنها ادعا می کنند ساعات اولیه روز را به عنوان زمان "من" در نظر می گیرند. از این گذشته ، این افراد خارق العاده معتقدند که اگر لازم است اولویت آنها انجام شود ، آن را انجام می دهند. کارآفرینان و مدیران بسیار موفق صبح هنگام بیدار شدن از خواب چه می کنند؟ بیایید از این روال صبحگاهی برای موفقیت بیاموزیم:

1. واقعاً  زود بیدار شوید 
مطمئناً می دانید که زمان یک سرمایه ارزشمند است. افراد بسیار موفق با بیدار شدن در ساعت 5:30 صبح ، 4:30 صبح و حتی 4:00 بامداد آن را قدر می دانند.
آنها نه تنها در ساعات اولیه کنترل بیشتری خواهند داشت ، بلکه فرصت بیشتری برای انجام کارهایی که برایشان  مهم است نیز خواهند داشت.  با بیدار شدن 15 دقیقه زودتر از زمان معمول خود شروع کنید. سپس ، به تدریج تنظیم کنید.

 

روتین صبحگاهی

 

2. کالری خود را بسوزانید
منظور ما فقط رژیم ورزش شدید نیست - شما می توانید به راحتی یوگا انجام دهید ، مانند مدیرعامل Christies که استیو مورفی این کار را می کند. ورزش نه تنها باعث می شود شما شفاف تر ، سالم تر و از نظر علمی شاد باشید ، بلکه به شما امکان می دهد با استرس نیز مقابله کنید.
برای ورزش وقت بگذارید  . یک کار یک ساعته خیلی دلهره آور به نظر می رسد ، بنابراین سعی کنید حداقل ده دقیقه بدوید ، برقصید یا حتی در محله قدم بزنید.

3. یک ساعت قدرت انجام دهید
انگیزه برای همیشه دوام ندارد ، بنابراین شما باید مرتباً انرژی خود را بالا ببرید. افراد بسیار موفق این را می دانند ، بنابراین وقت کافی برای افزایش عرضه خود اختصاص می دهند. احتمالاً ادامه کار را هنگامی که از نظر احساسی روی آن سرمایه گذاری کرده اید ادامه می دهید ، درست است؟
سی دقیقه را به شنیدن حکایات الهام بخش و نقل قول های توانمند اختصاص دهید.

4. ژورنال سپاس خود را یادداشت کنید
خوشبختی عبارت است از خواستن چیزهایی که  قبلاً داشته اید. با برشمردن نعمت هایی که از آنها سپاسگزار هستند ، افراد بسیار موفق در خوش بینی و الهام بازتر می شوند و چشم انداز خود را در زندگی بهبود می بخشند.
هر روز حداقل یک چیز را بنویسید که به خاطر آن شکرگزار هستید . یاد بگیرید که بردهای کوچک را بشمارید.

5- از خود یک سوال مهم بپرسید
"اگر امروز آخرین روز زندگی شما بود ، آیا باز هم می خواستید همان کاری را انجام دهید که امروز می خواهید انجام دهید؟"
این سوال سخت گیرانه شما را به جایی که می خواهید می رساند. اگر متوجه شدید که در طول هفته چندین بار "نه" می گویید ، پس به آنجا بروید و چیزی را تغییر دهید. شما هرگز نمی دانید که دفعه دیگر چه وقت فرصت این کار را خواهید داشت.

6.  ابتدا آن قورباغه را قورت دهید
این مفهومی است که توسط برایان تریسی ، نویسنده بزرگ کتاب Eat That Frog پیشنهاد شده است .
در صبح ، اراده افراد بسیار موفق تازه و آماده برای حرکت است. بنابراین ، بهترین زمان برای استفاده از آن است - سخت ترین کار خود را انجام دهید ، ابتدا "قورباغه" خود را انجام دهید.
به این ترتیب ، شما به احتمال زیاد این کار را انجام می دهید و بدون اینکه دیگران درگیر شما شوند ، آن را به پایان می رسانید.قورباغه" روز خود را - فقط یک مورد - انتخاب کنید و قبل از اینکه صبحانه بخورید ، به تکمیل آن پایبند باشید.

7. با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید
از ساعات صبح خود برای ارتباط مجدد با شریک زندگی خود استفاده کنید. درباره برنامه های خود ، امور مالی و حتی سرگرمی های موردعلاقه خود به عنوان راهی برای حضور همیشه در زندگی آنها صحبت کنید. در صبح ، افراد بسیار موفق می دانند که انرژی و تمرکز بیشتری خواهند داشت ، بنابراین انجام این مراسم مهم است. حتی می توانید یک روز از هفته را به عنوان "تاریخ صبحانه" خود تنظیم کنید. برای صبحانه به نزدیکترین کافه بروید یا با همسرتان در محله بدوید. ممکن است برای رابطه شما معجزه کند.

 

روتین صبحگاهی افراد موفق

 

8. برنامه ریزی و استراتژی کنید
اگر چند دقیقه از وقت خود را برای ترسیم مسیر روز خود اختصاص ندهید ، از کجا متوجه خواهید شد که به سمت درست حرکت کرده اید؟ حداقل 10 دقیقه از روز خود را به تجسم اهداف زندگی خود اختصاص دهید ، کارهای روزانه خود را مرور کنید و برنامه های استراحت را اختصاص دهید. این امر به شما کمک می کند تا  در روز، شما کنترل و استرس کمتری داشته باشید.

9.  با مراقبه ذهن خود را پاک کنید
آرام باشید و بگذارید آرامش درونی شما را راهنمایی کند: چند دقیقه را به خواندن دعا یا مراقبه اختصاص دهید تا شما را آرام نگه دارد. به یاد داشته باشید ، 90٪ بیماری ها به استرس مربوط می شوند ، بنابراین عجله را فراموش کنید ، عجله نکنید و از چند لحظه "سکون" با خود لذت ببرید.
روی تنفس خود تمرکز کنید. حتی ممکن است در طول روز عادی یک مانترا توانمند بخوانید.

10.  با بچه های خود ارتباط برقرار کنید
اگر فرزند دارید ، این برای شما مناسب است. آن پدر و مادری نباشید که می گوید: ”آه ، پسرم / دخترم خیلی سریع رشد کردند! من به سختی وقت داشتم که در کنار او  لذت ببرم. " صبح ها ، هنگامی که در ذهن شما تشویش کمتری وجود دارد و استرس شما در سیستم کمتر است ، به آنها کمک کنید تا لباس بپوشند ، صبحانه مفصلی بپزند (یا یک دسته کلوچه بپزند) و حتی در مورد رویاهایشان با آنها صحبت کنید.
از این گذشته ، شما کار می کنید تا خانواده شما اوقات بهتری داشته باشند. اجازه ندهید کار مانع خانواده شود - برای اولویت های خود وقت بگذارید.
 

برای مطالعه مقالات بیشتر با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید

امروزه فروش محصول در آمازون، به یکی از روش‌های مطمئن کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است که به کمک آن می‌توانید فارغ از زمان و مکان به این فعالیت جذاب مشغول شوید. البته آموزش فروش در آمازون نیز یکی از موارد مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید. چون اگر بدون مربی وارد این مسیر شوید، شکست شما دور از انتظار نخواهد بود. لذا با تهیه نمودن دوره آربی براحتی می توانید وارد این بیزینس جهانی شوید و به دلار کسب درآمد کنید. تمامی آموزش های این دوره بصورت فارسی و برای اولین بار توسط جسین عزت خواه داده شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (دوره آموزشی آمازون) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های دفتر پشتیبانی ایران : 00989302222413(واتساپ)( لیست کشورهای مورد تایید وبسایت آمازون)