استرس چیست؟

در این مقاله به معرفی مقدماتی در مورد اینکه استرس چیست ، علائم استرس چیست ، در هنگام احساس استرس چه قدم های ساده ای را می توانید بردارید، می پردازیم و با ارائه توصیه های عملی برای جلوگیری از آن توصیه هایی ارایه می کنیم.
استرس احساس تحت فشار غیر عادی بودن است. این فشار می تواند از جنبه های مختلف زندگی روزمره شما ناشی شود. مانند افزایش حجم کار ، یک دوره گذار ، مشاجره ای که با خانواده خود دارید یا نگرانی های مالی جدید و موجود. ممکن است دریابید که این اثر تجمعی است  و هر یک از عوامل استرس زا بر روی یکدیگر قرار می گیرند.
در این شرایط ممکن است احساس تهدید یا ناراحتی کنید و بدن شما ممکن است پاسخ استرس ایجاد کند. این می تواند علائم جسمی متنوعی ایجاد کند ، نحوه رفتار شما را تغییر دهد و شما را به سمت احساسات شدیدتر سوق دهد
استرس از نظر مختلفی از نظر جسمی و عاطفی و با شدتهای مختلف بر ما تأثیر می گذارد.

 

استرس


چگونه می توان نشانه های استرس را تشخیص داد؟
همه استرس را تجربه می کنند. با این حال ، هنگامی که این امر بر زندگی و سلامتی شما تأثیر می گذارد ، مهم است که هرچه سریعتر با آن مقابله کنید . گرچه استرس به طور متفاوتی بر همه تأثیر می گذارد ، علائم و نشانه های متداولی وجود دارد که می توانید مراقب آنها باشید.

  1. احساس نگرانی یا اضطراب مداوم
  2. احساس غرق شدن
  3. مشکل در تمرکز
  4. تغییرات خلقی یا تغییرات خلقی شما
  5. تحریک پذیری یا داشتن مزاج کوتاه
  6. مشکل در استراحت
  7. افسردگی
  8. عزت نفس پایین
  9. بیشتر یا کمتر از حد معمول خوردن
  10. تغییر در عادات خواب شما
  11. استفاده از الکل ، تنباکو یا داروهای غیرقانونی برای استراحت
  12. درد ، به ویژه تنش عضلانی
  13. اسهال و یبوست
  14. احساس حالت تهوع یا سرگیجه
  15. از دست دادن میل جنسی.

اگر این علائم را برای مدت طولانی تجربه می کنید و احساس می کنید که روی زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد یا باعث می شود حالتان بد شود ، باید با پزشک عمومی مشورت کنید. در هنگام احساس استرس باید سه مرحله را در نظر بگیرید
1. دریابید که چه موقع استرس، مشکلی برای شما ایجاد کرده است
سعی کنید بین احساس خستگی یا بیماری و فشارهایی که با آن روبرو هستید ارتباط برقرار کنید.
به دنبال هشدارهای جسمی مانند عضلات متشنج ، خستگی مفرط ، سردرد یا میگرن باشید .
2. علل را شناسایی کنید
سعی کنید علل اصلی را شناسایی کنید. دلایل احتمالی استرس خود را به سه دسته تقسیم کنید.

  1. کسانی که راه حل عملی دارند
  2. مواردی که با گذشت زمان بهتر می شوند
  3. کسانی که نمی توانید کاری از پیش ببرید

سعی کنید نگرانی افراد در گروه های دوم و سوم را برطرف کرده و آنها را رها کنید
3. سبک زندگی خود را مرور کنید

  • آیا ممکن است بیش از حد تحمل کنید؟
  • آیا کارهایی وجود دارد که بتوان آنها را به شخص دیگری تحویل داد؟
  • آیا می توانید کارها را به صورت آرامتر انجام دهید؟

برای عمل به جواب این سوالات ، ممکن است لازم باشد چیزهایی را که سعی در دستیابی به آنها دارید اولویت بندی کنید و زندگی خود را دوباره سازماندهی کنید. این کمک می کند تا فشاری را که می تواند ناشی از تلاش برای انجام همه کارها در یک زمان باشد، آزاد کند.
هفت مرحله برای کمک به محافظت از خود در برابر استرس
1.  غذای سالم بخورید
تغذیه سالم می تواند خطرات بیماری های مربوط به رژیم غذایی را کاهش دهد. به طور فزاینده ای شواهد نشان می دهد که چگونه غذا بر روحیه ما تأثیر می گذاردو چگونه تغذیه سالم می تواند این را بهبود بخشد.
با اطمینان از اینکه رژیم غذایی شما مقادیر کافی مغذی مغز مانند ویتامین ها و مواد معدنی ضروری و همچنین آب را تأمین می کند ، می توانید از احساس سلامتی خود محافظت کنید.
2. ورزش کنید
ورزش بدنی را امتحان کنید و در سبک زندگی خود ادغام کنید زیرا می تواند در رفع استرس بسیار موثر باشد. حتی بیرون رفتن و هوای تازه و انجام یک ورزش بدنی سبک ، مانند گردش در مغازه ها واقعاً می تواند کمک کند .
3.  وقت بگذارید
برای استراحت وقت بگذارید. تعادل بین مسئولیت در قبال دیگران و مسئولیت در قبال خود را برقرار کنید ، این واقعا می تواند سطح استرس را کاهش دهد.
4.  هوشیار باشید
ذهن آگاهی یک رویکرد ذهن و بدن در زندگی است که به ما کمک می کند رابطه متفاوتی با تجربیات داشته باشیم. این شامل توجه به افکار و احساسات ما به گونه ای است که توانایی ما در مدیریت شرایط دشوار و انتخاب های عاقلانه را افزایش می دهد.
سعی کنید ذهن آگاهی را مرتباً تمرین کنید. مراقبه ذهن آگاهی را می توان در هر مکان و هر زمان انجام داد.
تحقیقات نشان داده است که می تواند در برخی افراد اثرات استرس ، اضطراب و مشکلات مرتبط مانند بی خوابی ، تمرکز ضعیف و روحیه پایین را کاهش دهد.
5. خواب آرام داشته باشید

  • آیا برای خوابیدن مشکل دارید؟ این یک مشکل معمول است که شما استرس دارید .
  • آیا سلامت جسمی یا روانی شما می تواند بر توانایی خوابیدن شما تأثیر بگذارد؟
  • آیا می توانید برای بهبود خواب خود محیط خود را اصلاح کنید؟
  • آیا وقتی ذهن شما شب نگران است می توانید به جای ماندن در رختخواب بلند شوید؟
  • آیا می توانید برای کمک به داشتن یک خواب آرام ، تغییرات کوچکی در سبک زندگی خود ایجاد کنید؟

 

نقش استرس در زندگی

 

6. به خودتان خیلی سخت نگیرید
سعی کنید همه چیز را درنظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که داشتن یک روز بد یک تجربه جهانی بشری است. وقتی منتقد درونی یا منتقد بیرونی عیب پیدا کرد، سعی کنید حقیقت و استثنا را در مورد آنچه گفته شد پیدا کنید.
اگر احساس کردید شکست خورده اید ، طوری رفتار کنید که انگار بهترین دوست خودتان هستید: مهربان و حمایت کننده باشید. هر روز چند دقیقه وقت بگذارید تا قدر خود را بدانید.

 

برای مطالعه مقالات بیشتر با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید

 

امروزه فروش محصول در آمازون، به یکی از روش‌های مطمئن کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است که به کمک آن می‌توانید فارغ از زمان و مکان به این فعالیت جذاب مشغول شوید. البته آموزش فروش در آمازون نیز یکی از موارد مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید. چون اگر بدون مربی وارد این مسیر شوید، شکست شما دور از انتظار نخواهد بود. لذا با تهیه نمودن دوره آربی براحتی می توانید وارد این بیزینس جهانی شوید و به دلار کسب درآمد کنید. تمامی آموزش های این دوره بصورت فارسی و برای اولین بار توسط جسین عزت خواه داده شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (دوره متخصص فروش در آمازون) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های دفتر پشتیبانی ایران : 00989302222413(واتساپ)( لیست کشورهای مورد تایید وبسایت آمازون)