روش های مطالعه
مطالعه موثر اتفاقی نیست. مربیان و روانشناسان سالها در مورد روشهای بهتر مطالعه تحقیق کرده اند. برخی از بهترین مطالعات از دانشگاه های برتر انجام می شود: استنفورد ، ایندیانا و شیکاگو که در آن آزمایش های دقیق با گروه های دانشجویی موثرترین روش های مطالعه را روشن کرده است. دانش آموزانی که این روش ها را دنبال می کنند راحت تر می آموزند ، مطالب را برای مدت زمان طولانی تری حفظ می کنند و ساعت ها از وقت مطالعه را برای خودشان صرفه جویی می کنند. ده روش مطالعه محققان دریافته اند عبارتند از:
1.     تهیه و نگهداری یک برنامه مطالعه
ساعات خاصی از هر روز را برای مطالعه اختصاص دهید دقیقاً مانند تغذیه و خواب. همان برنامه را روز به روز حفظ کنید. مدت زمان مورد نیاز برای مطالعه برای هر فرد بر اساس مهارت در موضوع متفاوت خواهد بود. هر روز به طور متوسط دو ساعت مطالعه برای هر ساعت در کلاس توصیه می شود. کلاس رفتن فقط آغاز کار است. کار واقعی پس از آن آغاز می شود!
2.  مطالعه در یک محیط مناسب - هر ساعت یک زمان ، یک مکان
اگر تمرکز مشکل شماست ، محیط مناسب به شما کمک زیادی می کند. میز مطالعه یا میز کار شما باید در یک مکان ساکت - بدون هر حواس پرتی باشد. وقتی هر روز در یک مکان مطالعه می کنید بهتر تمرکز خواهید کرد. این یک ذهنیت است. به عنوان مثال ، وقتی پشت میز آشپزخانه می نشینید ، انتظار دارید غذا بخورید. وقتی روی یک صندلی راحتی می نشینید ، تلویزیون تماشا می کنید و غیره. ایجاد عادت مطالعه همزمان در یک مکان در هر زمان باعث تمرکز شما می شود.
3.  تمام مواد مورد نیاز مطاعه خود را در دسترس خود قرار دهید
میز مطالعه یا میز کار شما باید به تمام موادی که برای انجام تکالیف نیاز دارید مجهز باشد ، به عنوان مثال ، مداد ، خودکار ، پاک کن ، گیره های کاغذی ، منگنه ، فرهنگ لغت ، تنقلات و مایع نوشابه و غیره. برای برخی از کارهای ممکن است لازم باشد یک ماشین حساب یا سایر وسایل. با در دست داشتن مواد ، می توانید بدون وقفه مطالعه کنید.

 

روشهای مطالعه


4.  به دنبال بهانه نباشید
آیا می توانید تصور کنید که یک ورزشکار درحال تمرین برای آماده سازی برای یک رویداد، منتظر الهام برای اعتصاب باشد؟ البته که نه. آنها هر روز بخواهند یا نخواهند تمرین می کنند تا رقابت کنند. مانند ورزشکار ، شما باید برای انجام تکالیف و آماده سازی روزانه از طریق مرور ، آماده شوید تا برای عمل آماده باشید.
5.  نگه داشتن یک دفترچه یادداشت خوب باعث بهبود نمرات می شود
محققان به ما می گویند که قطعاً بین نظم و درجه بالا رابطه وجود دارد. دانستن اینکه کجا مواد خود را در صورت نیاز پیدا کنید بسیار مهم است. برای هر موضوع یک بخش خاص و همچنین یک تقویم ترم در دفترچه خود نگه دارید تا بتوانید همه کارهای مهم را هنگام اعلام آنها یادداشت کنید. همراه داشتن همه این اطلاعات در یک مکان برای موفقیت شما حیاتی است. یک دفترچه یادداشت و نگهداری شده بخشی از مدیریت زمان مناسب است. اگر تا به حال یک وظیفه مهم را اشتباه قرار داده اید ، می دانید که چقدر زمان با ارزش می تواند به دنبال آن از دست بدهد.
6.  ثبت دقیق وظایف
دانستن اینکه چه کاری انتظار می رود انجام دهید و چه زمانی انتظار می رود آن را انجام دهید اولین قدم عظیم در جهت انجام موفقیت آمیز و به موقع کارهای مهم است.
7.  استفاده از "اسرار تجاری"
کارت های فلش فقط مخصوص بچه ها نیست! آنها یک ابزار قانونی مطالعه هستند. از جلوی کارت برای نوشتن یک اصطلاح مهم استفاده کنید و در پشت ، یک تعریف یا یک واقعیت مهم درباره آن اصطلاح بنویسید. کارت های فلش خود را به همراه داشته باشید. از آنها در "زمان مرده" مانند ایستادن در صف چک کردن ، انتظار در مطب پزشک یا دندانپزشکی ، سوار شدن بر اتوبوس یا انتظار در خشکشویی استفاده کنید. برای صف های طولانی در محفظه دستکش ماشین خود یک مجموعه قرار دهید و در رستوران یا بانک فست فود مورد علاقه خود قرار دهید. آنها را روی آینه دستشویی خود بچسبانید تا هنگام اصلاح یا آرایش آنها را مرور کنید. شگفت زده خواهید شد که چقدر می توانید در آن "اوقات مرده" به دست آورید. به فکر توسعه "اسرار تجاری" خود باشید که مهارت های مطالعه شما را بهبود می بخشد.
8.  گرفتن یادداشت های خوب به عنوان بیمه در برابر فراموشی
یادگیری خوب یادداشت برداری را هنگامی که مربیان شما در کلاس بر نکات مهم تأکید می کنند و هنگام مطالعه تکالیف یاد بگیرید. یادداشت های خوب برای بررسی قبل از آزمون "یک ضرورت" است. بدون یادداشت ، باید قبل از آزمون کل کار را دوباره بخوانید و مرور کنید. این ممکن است نیاز داشته باشد که در هر جلسه 100-300 صفحه از مطالب را در یک جلسه بخوانید. با یادداشت ، فقط در کسری از زمان می توانید نکات اصلی را به یاد بیاورید. زمانی که صرف یادداشت برداری می کنید از دست نمی رود ، اما در واقع صرفه جویی در وقت می کند.
9.  یادگیری بیش از حد مواد حافظه را تقویت می کند
روانشناسان به ما می گویند که راز یادگیری برای مراجعه در آینده ، یادگیری بیش از حد است. کارشناسان پیشنهاد می کنند بعد از اینکه می توانید بگویید ، "من این مطالب را می شناسم" ، باید مطالعه آن را برای یک چهارم زمان مطالعه اصلی ادامه دهید. الفبا نمونه ای از یادگیری بیش از حد است. چگونه آن را یاد گرفتید؟ احتمالاً از طریق تلاوت است که بهترین راه برای استخراج مطالب در ردیابی حافظه است. با نوشتن ، خواندن ، لمس کردن ، شنیدن و گفتن مطالب ، به همان روش های مختلف ممکن دستکاری کنید. در یک مطالعه تجربی ، دانش آموزانی که بیش از حد مطالب را یاد گرفتند پس از یک ماه چهار برابر بیشتر از دانش آموزانی که بیش از حد یاد نگرفتند ، حفظ کردند.

 

مطالعه کردن


10.  مرور مکرر مطالب
دانشجویی که مطالب را مرور نمی کند تنها در طی دو هفته می تواند 80٪ از مطالب یاد گرفته شده را فراموش کند! اولین بازبینی باید اندکی پس از ارائه و مطالعه مطالب انجام شود. مرور اقدامات اولیه به عنوان محافظتی در برابر فراموشی و به شما کمک می کند مدت زمان طولانی تری را به خاطر بسپارید. مرورهای مکرر در طول دوره ، در زمان آزمون پاداش می آورد و اضطراب قبل از آزمون را کاهش می دهد.

اگرچه این ده روش مطالعه کارساز است ، اما در استفاده از همه آنها یک مولفه دیگر نیز وجود دارد - مسئولیت مطالعه با پیگیری تکالیف را به عهده بگیرید. اگر به خودتان کمک نکنید ، تمام روشهای مطالعه در دنیا به شما کمک نمی کنند. مانند اکثر موارد زندگی شما ، شعار شما باید این باشد: "من مسئول موفقیت خود هستم!"

اگر تلاش کنید تا به طور موثر مطالعه کنید ، مهارت های پیشرفته به زودی به یک عادت تبدیل می شوند و به همان اندازه تنفس طبیعی می شوند. نتیجه می تواند نمرات بهتر ، دانش بیشتر و عزت نفس بالاتر باشد. این مهارت ها همچنین در زندگی حرفه ای و شخصی شما به خوبی خدمت خواهند کرد.
 

برای مطالعه مقالات بیشتر و مشاهده ویدیوهای جذاب به صورت رایگان ما را در سایت ezzatkhah.com دنبال نمایید

 

یکی از راه های کسب درآمد از اینترنت، فروشنده شدن در وبسایت بزرگ و جهانی آمازون می باشد که پتلانسیل بالا برای کسب درآمد 24 ساعته را برای علاقه مندان به بیزینس آنلاین فراهم کرده است. دوره جامع آربی، کامل ترین و بهترین تکنیک ها و نکات فروشندگی در آمازون را قدم به قدم آموزش می دهد و شما را برای تبدیل شدن به یک فروشنده تمام عیار در آمازون آماده خواهد کرد. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/rb) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن دفتر پشتیبانی ایران : 00989302222413 (واتساپ)