انگیزه و برنامه ریزی، راه رسیدن به موفقیت
زندگی امروز در مقایسه با چند دهه پیش دشوارتر شده و اموری که هر روز با آنها سروکار دارید، هم بر سطح انرژی و هم میزان موفقیت شما تأثیر خواهد داشت. به این ترتیب شاید دیگر زمان کافی برای فکر کردن به ابعاد مهم زندگی‌ خود پیدا نکنید یا پیشرفتی در رسیدن به هدف‌های بزرگ زندگی‌ به دست نیاورید.

برای جلوگیری از این موضوع، داشتن برنامه در زندگی از اهمیت زیادی برخوردار است. البته برنامه ریزی نیز، مستلزم داشتن هدف و انگیزه در زندگی است که در این قسمت به شرح آن می‌پردازیم.

منشأ انگیزه در انسان چیست؟
نیرو و توان انسان برای هر کاری از درون او به وجود می‌آید و تنها خود انسان مسئول ایجاد چنین نیرویی در خود است. انگیزه یعنی همان نیرویی که صبح‌ها، شما را از رختخواب بلند می‌کند. شاید رسیدن به موفقیت، ارتباط با دیگران، رشد فردی، کمک به دیگران یا احساس خوشایندی که بعد از رسیدن به موفقیت به شما دست می‌دهد، انگیزه شما برای بیدار شدن باشد. بنابراین داشتن انگیزه، به ما تمرکز لازم برای رسیدن به موفقیت را خواهد داد.

البته حفظ انگیزه، کاری چالش برانگیز است، زیرا در این راه افکار منفی و اضطراب درباره آنچه در آینده قرار است اتفاق بیفتد، باعث کاهش انگیزه می‌شود. همه ما در مراحلی از زندگی، درباره اهدافی که پیش گرفته‌ایم دچار تردید می‌شویم. با این حال، آنچه باعث تمایز افراد موفق از افراد غیر موفق می‌شود، همین توانایی حفظ انگیزه و حرکت به جلو است.

یک لحظه تأمل کنید و بزرگترین چیزی که به شما برای موفقیت انگیزه می‌دهد را در نظر بیاورید. این انگیزه می‌تواند شروع کسب و کار شخصی، برنده شدن در یک رقابت ورزشی، راه اندازی یک مؤسسه خیریه، نوشتن کتاب، رسیدن به پول، موقعیت بالای اجتماعی، شهرت و غیره، باشد.

بعد از این که انگیزه موفقیت خود را شناختید، باید اهداف خود را مشخص کنید، در این صورت است که می‌توانید در زندگی خود تعادل ایجاد کنید. با تعیین هدف، به زندگی خود سمت و سو و معنی می‌دهید و اشتیاق لازم برای رسیدن به منِ جدید را پیدا می‌کنید. اگر برای هدف خود بازه زمان مشخصی تعریف کنید، مثلاً تصمیم بگیرید تا تابستان سال آینده به وزن دلخواه برسید، در نتیجه اشتیاق و انگیزه‌تان برای رسیدن به هدف بیشتر خواهد شد.

 

برنامه ریزی برای موفقیت

 

برای موفقیت خود برنامه ریزی کنید
تعیین هدف، تنها یکی از مراحل رسیدن به موفقیت است. آنچه در این میان اهمیت بیشتری دارد، میزان تمرکز شما بر هدفتان است. همه ما نقش‌های مختلفی در زندگی مثل پدر یا مادر، فرزند، همسر یا مدیر داریم و باید هنر برقراری تعادل میان همه آنها را داشته باشیم. چرا که برای مثال اگر همه وقت ما صرف کار شود، دیگر زمانی برای رسیدن به امور شخصی و گذراندن وقت با دوستان یا خانواده باقی نمی‌ماند.

امروزه ما در دنیای پرشتابی زندگی می‌کنیم که درست همانند قطار سریع السیر می‌ماند. شما وقتی سوار قطار می‌شوید، بالاخره در جایی باید پیاده شوید و به کارهای دیگرتان برسید. در زندگی هم درست همین شرایط وجود دارد، به این معنی که نباید انجام برخی کارها، شما را از رسیدگی به کارهای دیگر باز دارد.

تعادل یعنی این که بتوانید میان کارهای مهم و کارهای اضطراری توازن برقرار کنید و درک درستی از توانایی خود در شرایط پیش بینی نشده داشته باشید. ایجاد تعادل در زندگی و تمرکز بر موفقیت، یکی از هنرهایی است که همه ما به یادگیری آن نیاز داریم.

تکنیک تقسیم وقت یا همان زمان بندی کارها، به شکل موثری باعث کاهش استرس می‌شود. امروزه روش‌های مختلفی وجود دارد که به شما هم در سازماندهی زندگی اجتماعی‌ و هم امور کاری کمک می‌کند. اگر از همین امروز، شروع به استفاده از این تکنیک‌ها کنید، می‌توانید برنامه یک سال خود را هم مشخص کنید:

از یک سیستم مدیریت زمان برای نظارت و کنترل فعالیت‌هایتان استفاده کنید.
هر هفته، برنامه کاری و اهداف خود را چند بار مرور کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد آیا تصمیمات شما بر اساس اهداف و ارزش‌های واقعی زندگی‌تان هست یا خیر.
 

ادامه مقاله چگونه برای موفقیت برنامه ریزی کنیم؟

با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید

 

امروزه فروش محصول در آمازون، به یکی از روش‌های مطمئن کسب درآمد از اینترنت تبدیل شده است که به کمک آن می‌توانید فارغ از زمان و مکان به این فعالیت جذاب مشغول شوید. البته آموزش فروش در آمازون نیز یکی از موارد مهمی است که حتماً باید به آن توجه کنید. چون اگر بدون مربی وارد این مسیر شوید، شکست شما دور از انتظار نخواهد بود. لذا با تهیه نمودن دوره آربی براحتی می توانید وارد این بیزینس جهانی شوید و به دلار کسب درآمد کنید. تمامی آموزش های این دوره بصورت فارسی و برای اولین بار توسط جسین عزت خواه داده شده است. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن دفتر پشتیبانی ایران : 00989017261256 (واتساپ)