ذهن آگاهی چیست؟
آیا شما می‌خواهید ذهن خود را از همه چیز پاک کنید یا روی یک موضوع مشخص تمرکز کنید؟ در این مقاله، قصد داریم ذهن آگاهی را به طور کامل برای شما توضیح دهیم. معنای این کلمه بسیار ساده است. ذهن آگاهی به طور کلی به این معنا است که ذهن شما به طور کامل به آنچه که در حال اتفاق افتادن است، کاری که انجام می‌دهید و فضایی که در حال حرکت در آن هستید، توجه نماید.

شاید به نظر، موضوع بسیار پیش پا افتاده‌ای باشد اما حقیقت آزار دهنده‌ای که باید بدانید این است که شما خیلی اوقات از مسیری که در حال حرکت در آن هستید منحرف می‌شوید. ذهن انسان‌ها خیلی اوقات پرواز می‌کند و شما ممکن است تمرکز خود را روی یک موضوع از دست بدهید. در همین راستا خیلی زود درگیر افکار وسواس گونه‌ای درباره موضوعی که در دست دارید می‌شوید یا نسبت به آینده دچار نگرانی خواهید شد. این نگرانی و اضطراب مسئله‌ای است که شما را آزار خواهد داد.

ساخت ذهنیت یک کارآفرین موفق

ذهن آگاهی یک توانایی است که در تمامی انسان‌ها وجود دارد. به کمک این توانایی، فرد حضور ذهن داشته و نسبت به جایی که در آنجا حضور دارد و کاری که انجام می‌دهد آگاهی کامل دارد. همچنین با مواردی که اطراف او را احاطه کرده‌اند تمرکز خود را از دست نداده و درگیر آن‌ها نمی‌شود. نکته‌ای که باید بدانید این است که هر چقدر هم تمرکز خودتان را از دست دهید، باز هم می‌توانید ذهن آگاهی خود را نسبت به جایی که هستید، کاری که انجام می‌دهید و البته احساسی که دارید، دوباره به دست بیاورید.

مسئله بسیار مهمی که باید عنوان کرد این است که ذهن آگاهی و اضطراب رابطه مستقیم دارند. اگر شما می‌خواهید بدانید که ذهن آگاهی چیست، بهترین کار این است که برای مدتی آن را امتحان کنید. تمرینات ذهن آگاهی می‌توانند بسیار مؤثر واقع شوند. شاید توضیح دادن آن با استفاده از کلمات کار سختی باشد اما شما می‌توانید معنایی مختلفی را در کتاب‌ها، وبسایت ها، ویدیوها و برنامه‌های مختلف پیدا نمایید.

مواردی که باید درباره ذهن آگاهی بدانید
1. ذهن آگاهی مسئله ای مبهم یا عجیب و غریب نیست
همه ما با آن آشنا هستیم. چرا که در حقیقت کاری است که همین الآن هم آن را انجام می‌دهیم و به همان شکل رفتار می‌کنیم. ذهن آگاهی می‌تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد و با نام‌های متفاوتی شناخته شود.

2. ذهن آگاهی در نهاد شما وجود دارد
همه ما توانایی داشتن حضور ذهن را در خودمان داریم و این قابلیت چیزی نیست که برای رسیدن به آن مجبور باشیم خود واقعیمان را تغییر دهیم. شما می‌توانید این ویژگی‌های ذاتی را به کمک روش‌های ساده‌ای که از نظر علمی به اثبات رسیده‌اند بهبود ببخشید. این کار می‌تواند به نفع خودتان، عزیزانتان، دوستان، همسایگان، کسانی که در کنار شما مشغول به کار هستند و مؤسسات و سازمان‌هایی که در آنجا فعالیت می‌کنید، باشد.

 

ذهن آگاهی

 

3. برای رسیدن به ذهن آگاهی شما نیازی به تغییر خودتان ندارید
راه حل‌هایی که به شما می‌گویند که خودتان را تغییر دهید یا به کسی که نیستید، تبدیل شود، باعث شکست شما در زندگی خواهند شد. ذهن آگاهی بهترین راه‌های ممکن را شناسایی کرده و شما را به عنوان انسان، به شخص بهتری تبدیل می‌کند.

4. ذهن آگاهی این قابلیت را دارد که به یک پدیده اجتماعی قابل تغییر تبدیل شود
برای این گفته می‌توان 4 دلیل ارائه داد. مسئله‌ای که باید در ابتدا به آن اشاره شود این است که هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد. تمرین ذهن آگاهی توانایی‌های انسانی را بهبود می‌بخشد و نیازی نیست که یک فرد همه باورهای خود را تغییر دهد. هر کسی می‌تواند از ذهن آگاهی سود ببرد و یاد گرفتن روش آن کار راحتی است. مسئله دوم این است که ذهن آگاهی دارای پایه و اساس محکمی است. ما مجبور نیستیم که به ذهن آگاهی اعتقاد و باور داشته باشیم. هم مطالعات علمی و هم تجربیات نشان می‌دهند که داشتن خود آگاهی می‌تواند روی سلامت، شادی، کار و روابط ما تأثیر مثبت داشته باشد.

مورد سوم نیز به این نکته اشاره دارد که ذهن آگاهی چیزی بیشتر از یک تمرین صرف است. شما با داشتن ذهن آگاهی می‌توانید به آگاهی درباره هر کاری که انجام می‌دهید دست پیدا کنید. بدین ترتیب میزان استرس شما نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. حتی داشتن میزان کمی آگاهی ذهنی نیز می‌تواند کمک کند که شما زندگی بهتری داشته باشید. در آخر باید به نوآوری اشاره کرد. جهانی که ما با آن رو به رو هستیم، سرشار از پیچیدگی و تردید است. داشتن ذهن آگاهی کمک می‌کند تا پاسخ‌های مؤثرتر را به مشکلاتی که ظاهراً سخت‌تر هستند، ارائه دهیم. 

 

ادامه مقاله مفهوم ذهن آگاهی و فواید آن

با ما در سایت ezzatkhah.com همراه شوید

 

فعالیت در آمازون و کسب درآمد دلاری، جز اهداف افراد بسیاری می باشد که تمایل دارند با آزادی از المان زمان و مکان کسب درآمد کنند. با دوره آربی، آموزش گام به گام فروش در آمازون می توانید این هدف را محقق سازید. همچنین از داخل ایران طبق روشهایی می توانید در آمازون فروشنده شوید. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/rb) در ارتباط باشید .