تمرین‌های افزایش تمرکز
«شما در سر خود مغز دارید و در کفش‌های خود پا. پس می‌توانید با فکر، هر جهتی که تمایل دارید را انتخاب کنید.» دکتر سئوس

مردم همیشه تصور می‌کنند که اگر علایق خود را دنبال کنند، نمی‌توانند به معنای واقعی کلمه در محیط کار فعالیت داشته باشند. اما این باور همیشه درست نیست. برای اینکه متوجه شوید چرا شما همچنان می‌توانید از نظر ذهنی احساس خستگی کنید، باید در ابتدا پیکربندی مغز انسان‌ها را بررسی نمایید.

قشر پیش پیشانی پیشرفته‌ترین بخش مغز است. این بخش ساختارهای گسترده‌تر تکامل یافته را در بر دارد. همچنین مسئولیت رفتارهای شناختی که یک توانایی منحصر به فرد انسانی است مثل توانایی تعیین اهداف پیچیده، برنامه ریزی برای آینده، جلوگیری از امیال غریزی، تصمیم گیری‌های آگاهانه و سازماندهی فعالیت‌های ما را برعهده دارد.

کسب و کار میلیاردی آنلاین تان را راه اندازی کنید

به طور کلی، این توانایی‌های پیچیده معمولاً به عنوان عملکرد اجرایی مغز ما شناخته می‌شوند. قشر پیش پیشانی در انسان‌ها نسبت به سایر گونه‌های موجود در این سیاره، قابلیت‌ها و توانایی‌های بیشتری دارد. حال این سؤال مطرح می‌شود که چرا با تمام این توصیفات، ما هنوز بیشتر اوقات از نظر ذهنی درگیر هستیم؟ تغییرات چشمگیر اقتصادی که در قرن گذشته اتفاق افتاده است را در نظر بگیرید. تعداد افرادی که کار فیزیکی انجام می‌دهند به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. در حالی که تعداد کارکنان با معلومات بالا به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

یکی از جنبه‌های این تحول این است که اکثریت قریب به اتفاق نیروی کار مدرن ما نسبت به گذشته، به هوش عاطفی (مهارت‌های انسانی) و امکانات انتزاعی بیشتر (مهارت‌های مفهومی) نیاز دارند. هر دوی این مهارت‌ها در قشر پیش پیشانی اتفاق می افتند. برای روشن شدن بحث، باید اشاره شود که ما به هیچ عنوان قصد نداریم بگوییم امروزه سخت‌تر از اجداد خود کار می‌کنیم.

حرف ما این است که به نظر می‌رسد در چند قرن گذشته، تقاضا برای داشتن عملکرد ذهنی، افزایش یافته و فراگیرتر شده است. از آنجایی که وقوع تغییرات نسبتاً جزئی در ساختارهای زیستی موجود بین 100000 تا 1 میلیون سال به طول می‌انجامد، باید برای مدت طولانی منتظر بمانیم تا قشر پیش پیشانی ما ظرفیت خود را برای پاسخ دادن به درخواست‌های مورد نظر افزایش دهد.

 

مدیریت زمان

 

مدیریت زمان داشته باشید
شما می‌توانید در تمامی صنایع و در شرکت‌های مختلف، افرادی را مشاهده کنید که کسل بوده و تمرکز خود را از دست داده‌ و دوست دارند فراتر از استراتژی‌های موجود پیش بروند. آن‌ها بر این باورند که انجام چند کار به صورت هم زمان تنها راهی است که می‌توانند جلوتر از درخواست‌های بی‌شماری که از آن‌ها می‌شود، پیش بروند. مشکل این است که مغز ما می‌تواند در یک زمان خاص تنها در اندازه محدودی تمرکز داشته باشد. دانشمندان بسیاری از جمله دنیل کاهنمان، نویسنده کتاب توجه و تلاش در این خصوص تخقیقاتی را انجام داده‌اند.

با توجه به برخی برآوردها، زمانی که شما بین کار خود وقفه می‌اندازید در مقایسه با هنگامی که تمرکز خود را به طور کامل روی یک موضوع خاص حفظ می‌کنید، زمان اتمام آن پروژه خاص تا 40 درصد طولانی‌تر خواهد شد. در خیلی موارد افزایش تمرکز و دقت در کار هدف اصلی است. اما اگر کیفیت یا دقت در انجام یک کار اولویت اول نباشد، شما می‌توانید دو یا چند وظیفه را به صورت هم زمان انجام دهید.

نکته‌ای که باید بدانید این است که این باور که انجام کارها به صورت هم زمان می‌تواند باعث شود که عملکرد موثرتری داشته باشیم، بیشتر از اینکه پایه علمی داشته باشد، افسانه است. در هر سطحی، در نتیجه عدم درک صحیح هنجارهای اجتماعی، ما احساس خستگی بی حد و حصر و تنزل فکری را خواهیم داشت.

 

برای مطالعه ادامه مقاله لینک زیر را دنبال نمایید

https://ezzatkhah.com/improve-concentration

با ما در سایت عزت خواه دات کام همراه باشید

 

ما انسان ها همواره در ذهن خود به آینده روشن و البته غیر قابل پیش بینی فکر می کنیم. چه اقدامی را باید انجام دهیم که در آینده نزدیک موفق شویم؟ چطور می توان پیش بینی کرد ؟
هنگامی که حسین عزت خواه مدرس موفقیت و کارآفرین در سال 2015 به عنوان بهترین فروشنده محصولات خود در وبسایت آمازون تبدیل شد، هیچ گاه نمی توانست وضعیت فعلی خود را پیش بینی کند. اما با تلاش های شبانه روزی و آزمون و خطاهای بسیار زیاد توانست به کسب درآمد فوق العاده در وبسایت آمازون بپردازد. اما او همزمان برای فارسی زبانان برای اولین بار نحوه کسب درآمد دلاری از آمازون را آموزش می دهد. این آموزش در دوره آربی گردآوری شده که البته همواره آپدیت می شود. ما فارسی زبانان نیز می توانیم هم اکنون آینده روشن و البته نزدیک خود را با بیزنس آمازون بسازیم. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/amazon) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.