یکی از فاکتورهایی که اهمیت زیادی در موفقیت دارد، این است که در طول زندگی خود، از هر فرصتی برای یادگیری استفاده کنید. همیشه در زندگی، مهارت‌ها و تکنیک‌های جدیدی وجود دارد که باید آنها را یادبگیرید. اگر شما به زندگی نامه افراد موفق هم، نگاهی بیندازید، به اهمیت این موضوع پی خواهید برد. وارن بافت، بیشتر وقت خود را صرف خواندن و یادگیری می‌کند. بهترین کارآفرینان دنیا، هیچ گاه وانمود نمی‌کنند که از همه چیز اطلاع دارند. آن‌ها می‌دانند که برای موفق شدن، باید دائماً در حال یادگیری باشند. برای این که بتوانیم از پتانسیل‌های زندگی خود بیشترین استفاده را ببریم، لازم است دائماً به دنبال این که باشید که سازمان‌های خود را در حوزه‌هایی خارج از منطقه امن آنها، کمک کنیم. در سراسر دنیا، شرکت‌ها، به اهمیت این موضوع پی برده‌اند. برخی از این شرکت‌ها مانند زاپوس و فیسبوک که از ثروت میلیارد دلاری برخوردار هستند، سرمایه زیادی را صرف کارمندان خود می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که آموزش چه تاثیری بر بهره وری کارکنان آنها دارد. به همین خاطر، آن‌ها را از نظر آموزش ویادگیری مورد حمایت قرار می‌دهند. اگر تاکنون، به طور جدی به اهمیت آموزش و یادگیری فکر نکرده بودید، در اینجا دلایلی که اهمیت یادگیری را نشان می‌دهند را برای شما شرح خواهیم داد. 


1-یادگیری باعث ایجاد شادی در شما می‌شود
یادگیری، کار سخت و طاقت فرسایی است، به ویژه وقتی صحبت از یادگیری ورزش‌های جدید یا مثلاً برنامه نویسی باشد. اگرچه هر دو این کارها دشوار به نظر می‌رسند، اما هیچ چیز به اندازه دست یابی به اهداف، به خوشحالی انسان کمک نمی‌کند. برای اهدف چالش برانگیزی مثل نوشتن نرم افزار، وقتی بتوانید کدهای بدون باگ بنویسید، این احساس بسیار شگفت انگیز خواهد بود. در فعالیت‌های دیگری مثل ورزش کردن، وقتی بتوانید رکوردی را جا به جا کنید، قطعاً سختی‌هایی که برای یادگیری این ورزش پشت سر گذاشته بودید، در نظرتان کم اهمیت جلوه خواهد کرد. نتیجه تحقیقات متعدد نشان دهده است که هر چه اهدافی که برای خودتان انتخاب می‌کنید، بلندپروازانه تر باشد، میزان شادی شما بعد از دست یابی به موفقیت بیشتر خواهد بود.

 

learning

 


2-یادگیری به تثبیت جایگاه شغلی شما کمک می‌کند
هر کسی که بیشتر از همه خود را با شرایط تطبیق دهد، موفقیت بیشتری به دست خواهد آورد. مصداق این وضعیت را می‌توان در مورد خلبانان نیروی هوایی هم مشاهده کرد. موفقیت این افراد در عملیات، صرفاً به توان هواپیما بستگی ندارد، بلکه نحوه واکنش آنها در موقعیت‌های مختلف نیز در این زمینه نقش دارد. یک خلبان خوب، یاد می‌گیرد که خود را بیش از حد معمول، با شرایط انطباق دهد و به این ترتیب، احتمال شکست خود در عملیات نظامی را کاهش می‌دهد. همین نظریه در مورد کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز مصداق دارد. اگر توانایی شما، صرفاً به فروش محصول محدود شود، تأثیر و نقش شما چندان پر رنگ و مؤثر نخواهد بود. اما اگر علاوه بر فروش، در زمینه‌های دیگری مثل طراحی محصول، ایده پردازی و غیره نیز مهارت داشته باشید، قطعاً جایگاه شما در شرکت تثبیت خواهد شد. 


3-یادگیری تواضع و فروتنی شما را افزایش می‌دهد
وقتی تمام تمرکز خود را معطوف به یادگیری می‌کنید، ناخودآگاه غرور و خودبزرگ بینی در شما کاهش خواهد یافت. افرادی که واقعاً به دنبال یادگیری باشند، هیچ گاه سعی نمی‌کنند خود را باهوش نشان بدهند، در عوض طوری وانمود می‌کنند که دیگران از آنها باهوش‌تر هستند و از این راه به دنبال بالابردن اطلاعات و دانش خود هستند. 


4-یادگیری احساس کسالت را از بین می‌برد
بیشتر افراد وقتی کاری برای انجام دادن ندارند یا با موضوع چالش برانگیزی مواجه نیستند، احساس کسالت و دلزدگی می‌کنند. همین حس، باعث می‌شود، آن‌ها به سمت تصمیمات بد گرایش پیدا کنند. در مقابل، وقتی دائماً در حال یادگیری موضوعات جدید باشید، کمتر احساس بی حوصلگی می‌کنید. 


5- به سلامت مغز شما کمک می‌کند
نتیجه مطالعه‌ای که سال 2010 در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد نشان می‌دهد که یادگیری به افزایش عملکرد مغز شما کمک می‌کند. همانطور که ماهیچه‌ها و دستگاه قلبی عروقی شما به ورزش نیاز دارند، قدرت مغز شما از راه یادگیری تأمین خواهد شد. 
6-به رشد شغلی شما کمک می‌کند
اگر در حال یادگیری مهارت‌هایی هستید که با کار شما مرتبط است، احتمال ترفیع شغلی شما افزایش خواهد یافت. از آنجا که امروزه، آموزش آنلاین، بسیار متداول شده است، شما می‌توانید در برنامه‌های معتبری شرکت کنید که به شما امکان یادگیری و افزایش اطلاعات در ساعت‌های غیر کاری را بدهد. 


7-از شما الگوی مثبتی می‌سازد
اگر انتظار دارید که کودکان شما در مدرسه از تمرکز بالایی برخوردار باشند و برای یادگیری درس‌های خود وقت بگذارند، شما نیز باید در زندگی روزانه خود، تعهد به یادگیری را به شکل عملی نشان دهید. 


8- یادگیری بروز آلزایمر را در شما به تأخیر می‌اندازد
طبق نتیجه تحقیقات پژوهشگران، استمرار در یادگیری، فرآیندی که باعث بروز بیماری آلزایمر در شما می‌شود را کند خواهد کرد. در نتیجه شما مدت طولانی‌تری، سالم خواهید ماند. 
یکی از راه‌های پیشرفت در هر شغلی این است که دائماً در حال یادگیری باشید. مثلاً شغل فروشندگی را در نظر بگیرید. امروزه بیشتر، کسب درآمد از اینترنت اهمیت پیدا کرده است. به همین خاطر است که فروشندگان نباید صرفاً به دنبال فروش کالای فیزیکی باشید، بلکه در کنار آن روش فروش اینترنتی محصولات را هم یاد بگیرید. با دوره آربی، صفر تا صد فروش محصول در آمازون را یاد بگیرید و کسب درآمد به دلار را تجربه کنید.  

منبع: ezzatkhah.com/amazon